Pardon, ale rád bych viděl těch "90% všech komerčních médií na celém Internetu," která mají vždy celé příspěvky na stránce. Přitom právě to je jediný podstatný rozlišovací znak mezi weblogem a webzinem -- viz: Jsou všechny weblogy opravdu weblogy? (Sova v síti, 22.4.2003).
A ještě k tomu vašemu výpočtu zisku. Máte samozřejmě pravdu, že je potřeba uvažovat čas, o který blogování svého autora připraví. Kdybych já ocenil čas strávený psaním Sovy v síti cenou mého času, dělalo by to něco okolo 40 tis. Kč měsíčně. Jenže takový výpočet by byl zcela nesmyslný, protože bez takto investovaného času, tj. bez neustálého studia nových informací z oboru a bez jejich zaznamenávání do nějaké formy znalostní databáze, bych nebyl schopen svou práci vykonávat.
Ve skutečnosti tedy investuji jen pár hodin měsíčně do toho, abych dostal zaznamenané poznatky do zveřejnitelné formy a tento čas je víc než dostatečně komenzován jednak marketingovými přínosy weblogu a jednak neocenitelnou možností komunikace se čtenáři.
K tomu, co weblog je a co není. Pokud tvrdíte, že stačí, aby médium mělo chronologické řazení, celé příspěvky na stgránce, trvalé odkazy, RSS a důsledné uvádění zdrojů, pak lze říci, že "více či méně" (tj. jde o přísnost dodržování tohoto) se za blogy dá označit tak 90% všech komerčních médií na celém Internetu. Máte někde odkaz na obecně uznávanou definici blogu?
No a nezapomente, ze musi take zivit obchodniky, kteri na tom budou prodavat reklamu :-)
A ostatne mam dojem, ze na ceskem NETu neni dost lidi, kteri by byli dostatecne erudovani, meli cas a nemeli nekde jinde zavazky, ktere jim v publikaci zabranuji, aby publikovali 20 zajimavych komentaru a nazoru denne.
Pak se ovšem jistě shodneme, že pro tento styl marketingu (já bych ho spíš nazval antimarketingem) se weblogy opravdu vůbec nehodí, neboť:
Already, companies that speak in the language of the pitch, the dog-and-pony show, are no longer speaking to anyone.
(The Cluetrain Manifesto, teze 16.)
Ostatně právě weblogy v kombinaci s vyhledavači přispívají vydatnou měrou k tomu, že již platí i 12. teze Cluetrain manifesto:
There are no secrets. The networked market knows more than companies do about their own products. And whether the news is good or bad, they tell everyone.
"Zlaté dno" je něco jiného. Když podnikám, tak je nutné, abych podnikal na nějakém trhu s rozumnou velikostí - řekněme v řádu desítek, lépe stovek miliónů korun ročně, abych i při utržení párprocentního podílu cosi vydělal a mohl zaplatit výdaje spojené s podnikáním. Jenomže "weblogový trh" je u nás ročně tak v desetitisících korun - to není už ani tržíček nebo tržulínek, to je jedna velká prázdná nula.
Autor dále nepříliš dobře pochopil, co to je weblog. www.gizmodo.net ("weblog, který si už může platit i svoje vlastní autory") už není weblog - je to normální časopis o technických hračkách, takové T3 na webu. To, že je tam napsáno "weblog", ještě neznamená, že to je "weblog". Když o sobě prohlásím, že jsem astronaut, tak to tím ještě není pravda.
"Weblog jako marketingový nástroj" = to je chybně! Weblog je weblog a marketingový nástroj je marketingový nástroj. Weblog je osobní, autentické vyjádření autora, bez postranních úmyslů. Když si T-Mobile zřídí "weblog" jako marketingový nástroj, takže se tam ráno objeví příspěvek typu "probudila jsem se do nového dne a hned ráno jsem odeslala dvacet smsek, pět mmse, a hodinu jsem hovořila s kamarádkou. Ach, život je tak krásný, díky, T-Mobile!", tak to není weblog, ale marketingový nástroj. Jasný?