Vlákno názorů k článku Weblogy mají zlaté dno jen pro někoho od Jiri Kodera - Myslim, ze weblogy maji a mohou mit pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 11. 2003 19:54

    Jiri Kodera (neregistrovaný)
    Myslim, ze weblogy maji a mohou mit pro jejich vlastnika zlate dno, samozrejme se muze stat, ze na dne bude pouze zlata supinka a nebo muze byt zlatem pokyte dno cele, ale to uz je problem toho, ze kazde podnikani je vice ci mene vynosne. Ale at uz z hlediska toho, ze si sezenu lepsi praci nebo z hlediska, ze jsem nejaky konzultant a pisu o problematice, kterou se zabyvam a nasledne upoutam potencionalni klienty svymi postupy a navrhy reseni, muze byt blog prinosem. Nevim, proc se u blogu bavit pouze o reklame, blog podle me prave neni medium na bannerovou nebo jinou reklamu.
  • 9. 11. 2003 15:59

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ne, nadávat netřeba. Pošlete Markovi dva tisíce za roční předplatné ;-)
  • 7. 11. 2003 17:08

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    Skoro bych řekl, že jste si odpověděl sám.

    Většinu času neinvestujete do blogu, tu prostě investujete do své práce. Do blogu jenom těch pár hodin měsíčně na přepis do zveřejnitelné formy.
    A to ještě možná ne tak úplně, protože ta zveřejnitelná forma je nakonec nejlepší forma utřídění poznámek, takže si děláte svoji znalostmní databázi a z lásky k lidstvu nebo kvůli marketingu nebo z exhibicionismu nebo (nehodící se škrtněte, hodící dopište) ji zveřejníte.

    Mimochodem, sláva vám za to zveřejnění. Počtu si vždycky rád. Děláte takový digest pro ty, co nemají čas to sledovat přímo. A na úrovni.
    Hergot, neměl bych vám taky trochy vynadat, aby mě někdo nenařknul, že vám dělám reklamu, nebo že jsem vy? Tady je to běžné.
  • 6. 11. 2003 21:05

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Pardon, ale rád bych viděl těch "90% všech komerčních médií na celém Internetu," která mají vždy celé příspěvky na stránce. Přitom právě to je jediný podstatný rozlišovací znak mezi weblogem a webzinem -- viz: Jsou všechny weblogy opravdu weblogy? (Sova v síti, 22.4.2003).

    A ještě k tomu vašemu výpočtu zisku. Máte samozřejmě pravdu, že je potřeba uvažovat čas, o který blogování svého autora připraví. Kdybych já ocenil čas strávený psaním Sovy v síti cenou mého času, dělalo by to něco okolo 40 tis. Kč měsíčně. Jenže takový výpočet by byl zcela nesmyslný, protože bez takto investovaného času, tj. bez neustálého studia nových informací z oboru a bez jejich zaznamenávání do nějaké formy znalostní databáze, bych nebyl schopen svou práci vykonávat.

    Ve skutečnosti tedy investuji jen pár hodin měsíčně do toho, abych dostal zaznamenané poznatky do zveřejnitelné formy a tento čas je víc než dostatečně komenzován jednak marketingovými přínosy weblogu a jednak neocenitelnou možností komunikace se čtenáři.

  • 6. 11. 2003 17:04

    Adam Javurek (neregistrovaný)
    "ze všech možných prostředků ke sdělení si vybral ten nejkrkolomnější."

    Zde dochází k drobné mýlce - já jsem si samozřejmě tento způsob nevybral, nesázím všechno na weblog, jen jsem konstatoval, že jsem skrze něj získal několik zajímavých nabídek (a zároveň jsem dodal, že více kontaktů přeci jen přichází odjinud: "Větší roli než weblog přeci jen hrají kontakty z univerzity, od spolužáků, kolegů atd."). Pokud bych se potřeboval velmi rychle někde "upíchnout", přírozeně bych si kvůli tomu nezakládal blog a nečekal, kdy si mě někdo všimne, nýbrž bych obešel a obtelefonoval všechny možné redakce.
  • 6. 11. 2003 10:17

    Dvořák (neregistrovaný)
    Co to je "zisk"? Nepleteme si náhodou zisk s výnosem? Když na něčem strávím dvacet hodin a výsledkem je tisíc korun, tak to sice je výnos, ale nikoli zisk, ale vysoká ztráta několika tisíc korun. Protože vím, že když budu ten čas věnovat jiné činnosti, přinese mně několikanásobně vyšší výnos. Samozřejmě různí lidé mohou mít tyto laťky nastavené různě, ale pokud akceptujeme to, že blog je prostředek k výdělečné činnostk a nikoli hobby, pak to musím posuzovat takto přísně: pokud mně nevydělá tolik, co si vydělám jinde, prodělal jsem, pryč od toho.

    K tomu, co weblog je a co není. Pokud tvrdíte, že stačí, aby médium mělo chronologické řazení, celé příspěvky na stgránce, trvalé odkazy, RSS a důsledné uvádění zdrojů, pak lze říci, že "více či méně" (tj. jde o přísnost dodržování tohoto) se za blogy dá označit tak 90% všech komerčních médií na celém Internetu. Máte někde odkaz na obecně uznávanou definici blogu?

  • 6. 11. 2003 9:36

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Dobry den,
    ano, takovy tym by vydelaval. Podle mych odhadu by vydelaval neco mezi 5%-10% svych nakladu.

    No a nezapomente, ze musi take zivit obchodniky, kteri na tom budou prodavat reklamu :-)

    A ostatne mam dojem, ze na ceskem NETu neni dost lidi, kteri by byli dostatecne erudovani, meli cas a nemeli nekde jinde zavazky, ktere jim v publikaci zabranuji, aby publikovali 20 zajimavych komentaru a nazoru denne.

  • 5. 11. 2003 20:46

    Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
    Já si myslím weblog sám o sobě nemůže nic vydělat. Je to pouze forma publikování. Kvalitní obsah bude vydělávat vždy. K weblogu se však u nás zatím přistupuje moc osobně. Kdyby někdo chtěl zkusit postavit tým lidí, kteří by denně publikovali třeba 20 zajímavých zpráv, né převzaté tiskové zprávy, ale komentáře, názory, nevidím důvod proč by se občas nemohli rozepsat nad nějakým tématem, potom si troufám tvrdit, že server bude mít takovou návštěvnost, že vydělávat bude. Jen se k weblogu nestavit tak osobně. U nás je to zatím pouze koníček. Což je špatně....
  • 5. 11. 2003 17:54

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Váš příspěvek vykazuje několik podivuhodných myšlenkových zkratek. Především, zatímco v titulku píšete o vydělávání (dokonce třikrát), v samotném příspěvku jste to redukoval již jen na podnikání.

    Kdybych měl zůstat u toho vydělávání, není mi nějak jasné, proč by weblogy vydělávat nemohly. Již pěkných pár tisíc let si lidé vydělávají publikováním a weblogy jsou forma publikování jako každá jiná. Když si lze vydělávat psaním či vydáváním novin, časopisů, románů, učebnic, poezie, technických norem nebo dramat, proč by to, u všech všudy, nemělo jít i s weblogy?

    Pokud jde o weblog jako marketingový nástroj, nepochybně jím může být a často je tak používán. Není mi jasné, proč by kvůli tomu měl přijít o své formální označení. Copak článek přestane být článkem nebo fotografie fotografií, jsou-li použity částečně, nebo zcela k marketingovým účelům?

    V případě KyberŠmoka máte samozřejmě pravdu. Jde o to, že něco umí a potřeboval to někomu sdělit. Není ale právě to podstatou marketingu?
  • 5. 11. 2003 16:49

    fotbal2003 (neregistrovaný)
    No ty tři možná, samozřejmě nepřímo, ale tak jste to asi myslel. Ale co ty tiskové zprávy na Seznamu přinesou? Nic. Ten pr.blog byl možná ze začátku pokus to dělat netradičně, ale teď tam je jednou za čas tisková zpráva, a to je všechno. Ten blog je zbytečný a podle mě spíš začíná být na ostudu.

    Zřejmě mají v Seznamu důležitější věci na práci. Nebo zjistili, že se toho zas tolik neděje, aby o tom bylo co psát. Tak jako to zjistili spoustu lidí před nimi.
  • 5. 11. 2003 14:50

    Michal Illich (neregistrovaný)
    Gizmodo samozrejme splnuje vsechny nalezitosti, aby mohl byt nazyvan blogem (napr. chronologicke razeni, cele prispevky na strance, trvale odkazy, RSS, dusledne uvadeni zdroju).

    Vy proste kdyz chcete dokazat, ze neexistuji weblogy, ktere vydelavaji, tak proste o vydelavajicich weblozich prohlasite, ze to weblogy nejsou. Takovymhle trikem jste si sam pro sebe sve tvrzeni "dokazal", ale mejte na pameti, ze ostatni si obvykle definuji weblog jinak nez vy.

    Co se tyka ceskych weblogu, tak minimalne Sova, Pixy, Marigold a PR blog Seznamu prinaseji svemu autorovi zisk.
  • 5. 11. 2003 10:57

    Jiří Bureš (neregistrovaný)
    >že blogy nebyly, nejsou a nebudou podnikáním, prostředkem k vydělávání.
    Proč ne? Na blozích se dá vydělávat. Je to jeden z možných prostředků. Nelze vzít podnikatele a říct: má auto - to nevydělává, má fax - ten nevydělává. To jsou jen podpůrné nástroje. Proč by jedním z nástrojů nemohl být blog?

    >Weblog je weblog a marketingový nástroj je marketingový nástroj
    Existuje něco jako *jen* marketingový nástroj? Co to je? Skládá se z mnoha částí (telefon může být marketingový nástroj, webová prezentace, prospekty). Tak proč ne blog?

    Proč se pořád strakjí všechny blogy do jednoho pytle?
  • 5. 11. 2003 9:54

    Dvořák (neregistrovaný)
    Smiřte se už prosím s tím, že blogy nebyly, nejsou a nebudou podnikáním, prostředkem k vydělávání. Řekněme si na rovinu, že to je milý koníček, obohacení Internetu jako takového, rádi je píšeme, rádi je čteme. Tak jako rádi chodíme do hospody a vykecáváme se tam. Nadpis o "zlatém dně" je více než humorný, navíc autor se sám v článku usvědčuje z toho, že vlastně nenašel ani jednu osobu, pro kterou by weblog měl ono zlaté dno. Zandl si už vydělal tisíc korun, a Šmok údajně našel konečně práci - ale ne kvůli weblogování! Kvůli tomu, že něco umí a že to někomu sdělil, přičemž ze všech možných prostředků ke sdělení si vybral ten nejkrkolomnější.

    "Zlaté dno" je něco jiného. Když podnikám, tak je nutné, abych podnikal na nějakém trhu s rozumnou velikostí - řekněme v řádu desítek, lépe stovek miliónů korun ročně, abych i při utržení párprocentního podílu cosi vydělal a mohl zaplatit výdaje spojené s podnikáním. Jenomže "weblogový trh" je u nás ročně tak v desetitisících korun - to není už ani tržíček nebo tržulínek, to je jedna velká prázdná nula.

    Autor dále nepříliš dobře pochopil, co to je weblog. www.gizmodo.net ("weblog, který si už může platit i svoje vlastní autory") už není weblog - je to normální časopis o technických hračkách, takové T3 na webu. To, že je tam napsáno "weblog", ještě neznamená, že to je "weblog". Když o sobě prohlásím, že jsem astronaut, tak to tím ještě není pravda.

    "Weblog jako marketingový nástroj" = to je chybně! Weblog je weblog a marketingový nástroj je marketingový nástroj. Weblog je osobní, autentické vyjádření autora, bez postranních úmyslů. Když si T-Mobile zřídí "weblog" jako marketingový nástroj, takže se tam ráno objeví příspěvek typu "probudila jsem se do nového dne a hned ráno jsem odeslala dvacet smsek, pět mmse, a hodinu jsem hovořila s kamarádkou. Ach, život je tak krásný, díky, T-Mobile!", tak to není weblog, ale marketingový nástroj. Jasný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).