To bohužel není pravda. Ve velkém procentu webových her je výhodné být jedním z prvních hráčů (resp. řekněme jedním z prvních 10% hráčů), protože v době, kdy další hráči teprve vytvářejí základ své základny či země a vydělávají pár kaček denně, vy už máte rozvinutou zemi a máte zisky v tisících denně, čímž oproti nim získáváte dennodenně obrovskou výhodu.
Proto se na každou novou hru velmi rychle vrhnou spousty hráčů, aby se v oné "pyramidě hry" umístily co nejvýše.
A tím dochází k rozmělnění komunity a potenciálního hráčstva na spousty projektů, takže v konečném důsledku nikdo z provozovatelů nemá "dost".
V článku postrádám výraznější zmínku o velkém problému těchto her - kopírovatelnosti. Vzhledem k jednoduchosti vnitřních mechanismů (pár vzorečků), jednoduchosti grafiky a dobře známým metodám programování webů hrozí, že strávíte desítky měsíců vymýšlením super nové online hry, a tři čtyři měsíce po jejím spuštění se objeví konkurenční hra, která to od vás obšlehla, trochu změnila grafiku a nějaké vzorečky, přidala jednu nebo dvě surovinky nebo kouzlíčka, a začne vám šlapat na paty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).