super přehled, doteď mi to open social nebylo vůbec jasné, pro jaké socky to vlastně je:) jinak ale myslím, že u hlavní masy uživatelů facebooku ten nstíněný model, kdy se budou chlubit tím, co si koupili, moc fungovat nebude, už jenom proto, že potřeba teenagera se chlubit je mnohem větší než jim peněženka umožňuje nakupovat :)
No, celkem pěkný článek - přehled, akorát v závěru bych čekal namísto informace o tom, kolik je Microsoft ochoten dát za 5% Facebooku, zmínku skutečného faktu. Tím je, že Microsoft už dal za 1,6% Facebooku 240 mil. dolarů. S dovětkem, že MS má exkluzivitu na celosvětový prodej reklamy na Facebooku (na několik let). A to je to podstatné podle mého. Nejde o komunity, jde o trhy z uživateli, kdy provozovatel ví, kdo je Misha, kdo ja David Antoš, kdo jsem já, co jím, kam chodím a s kým. Za to dal MS ty peníze. Může cílit reklamu podle toho, kdo jste, a ne podle toho, co hledáte jako Google ;)
BTW, teenageri na Facebooku .. to možná platilo před rokem, dnes je struktura uživatelů podstatně jiná. Nejrychleji rostoucím segmentem je věková skupina 35+ a více než polovina uživatelů už dávno nechodí do školy.
U hodnocení OpenSocial si něco více příjete, než hodnotíte realitu.
OpenSocial je API, ne propojená data. Jak by také MySpace a další mohli souhlasit s tím, že by dali ven svůj "core", uživatelská data, ze kterých žijí. Propojení sociálních sítí je sice hezká myšlenka, ale business je jinde ...