Pane Pavle, možná jste si jen špatně přečetl článek, nebo se nemrknul na web WebTop100.cz. Tuesday Business Network, Internet Info a jeho projekt Dobrý Web i CPress a jejich časopis BIZ jsou partnery této soutěže. Generálním partnerem je pak společnost QBizm.
Microsoft může být zajímavým donorem cen pro vítěze žebříčků, díky za tip, jistě je oslovím. Hlavní náklady na celý podnik (pokud z toho nechceme udělat reklamní cirkus) musí být hrazeny zde z tolik diskutovaného nominačního poplatku.
Škoda, že si to myslíte. S jedním z výše diskutujících - provozovatelem serveru http://www.eruditus.cz/ - jsem měl včera rozhovor a věřím, že i takového projekty mohou v soutěži ukázat, že nejen s šesticiferným rozpočtem lze udělat po všech stránkých kvalitní business web.
A kolik jste za ten svůj vymazlený eshop zaplatil?
Kvalitní a udržovaná webová aplikace stojí jen na údržbě podobnou částku měsíčně! Vytvoření stojí mnohonásobek této sumy.
Pravděpodobně máte nějaké krabicové řešení, které jste si nainstaloval a tím to skončilo. S takovým e-obchodem byste ale stejně v soutěži neměl nejmenší šanci.
Myslím si, že pro firmu, která to se svou www aplikací/prezentací myslí vážně, je 9000 Kč naprosto směšná suma, která tvoří zlomek nákladů na vytvoření a správu.
A dalších 300 vám spolkne ta konference, 50 za vytištění a produkci studie, 200 dáte za reklamu, bez které se nikde neobjeví ani zmínka o soutěži, takže to jsme na 600. Připočítejte k většině služeb DPH a daně, tj. řekněme další 200, zůstává 200 do milionu za téměř roční projekt. Tedy z pohledu firmy, která se ujme organizace, poměrně slabý výsledek. Jestli myslíte, že to jde levněji a výnosněji, ujměte se toho. Já mám s organizováním podobných projektů zkušenosti a protože právě v tomto byznys model nevidím, nešel bych do toho. Proč se to dělá má asi jediný důvod, některé firmy se na tom zviditelní. Snad jim to pak pomůže v byznysu, ale na této akci rozhodně nevydělají...
Pokud by jste poplatek nesrovnával se mzdovým nákladem na zaměstanance, který asi objektivní oponenturu webu nezajistí, ale s něčím relevantním - jako jsou třeba služby konzultačních agentur, tak je tato částka zcela v pořádku.
Nelze než souhlasit, jako majitel "malého" eshopu, přístupného, moderně laděného, seo optimalizovaného atd. atd. si nemohu dovolit jen tak zbůhdarma vyhodit 9000,- jen na to, abych se mohl zúčastnit jakési soutěže - tím, že se soutěže zúčastní jen ti, pro které je 9000,- "startovného" (v obrácené podobě) zanedbatelnou položkou, se soutěž samotná stává neobjektivní...
Ano, nelze než nesouhlasit, že onen účastnický poplatek (který v minulých ročnících byl stejný) má pro různě velké firmy různou hodnotu.
Nominační poplatek je kalkukován tak, aby z něj mohly být hrazeny náklady na hodnotitele prezentací, na konferenci a organizaci soutěže. Nenapadá mě, jak by bylo možné zpříjemnit toto klání těm "malým", které bych osobně mezi registrovanými firmami rád viděl. Má někdo ze čtenářů nějaký tip?
Účast v oborových žebříčcích soutěže WebTop100 byla zpoplatněna i v minulých ročnících, stejnou častkou jako letos. Nicméně oborové žebříčky byly upozaděny vůči
"hlavnímu" žebříčku Top100, který má ale pro účastníky velmi nízkou informační hodnotu při srovnání se s konkurencí.
Domníváte se, že pro menší podnikatele, kteří mají kvalitní WWW prezetnaci je suma 9.000 Kč za její zhodnocení odborníky, za účast v soutěži, za vstup na odbornou konferenci a na vyhlášení výsledků nedadekvátní?
Rád bych reagoval na "5) vyumělkovaný projekt založený nepochybně chytrými, ale také vyčůranými organizátory.".
Tato soutěž má původ v hodnocení 25 webů z top 100 firem v časopise e-biz (dnes BIZ), který vymyslel tehdejší šéfredaktor Pavel Pospíšil a na kterém se osobně nemalou měrou podílel - hodnotil jsem weby, sestavoval tabulku a psal pak o hodnocení veliký článek (působil jsem tehdy v e-bizu jako externí redaktor). Tehdy žádné oborové žebříčky nebyly, za analýzy a práce trvající přes 50 hodin, během kterých jsem se věnoval prohlížení webů, jsem měl trošku lepší honorář za článek, který byl výstupem. (t.j. celkem pár tisíc korun). Další ročník pak probíhal v podobném duchu - tabulka + komentující článek. Až další ročník se pak stal komerčním, zapojila se zejména Asociace.biz - aby se na plánované konferenci mohly nabízet služby jejích členů, dále First Tuesday, Internet Info, první takto komerční ročník jsem ještě z větší části hodnotil osobně, ale protože jsem nestihl dopsat studii, která měla vycházet z analýz, opět jsem dostal odměnu v řádu tisíců. Pokud vím, ani tehdy se neplatilo žádné vložné, hodnotily se firmy ze žebříčku czech top 100. Placená byla konference, která jistě stála organizačně nemálo peněz. K prodeji pak byla i studie. Až během posledních dvou let se z toho stal mlýnek na peníze. Protože se organizátoři odvolávají na historii soutěže až do dob, kdy jsme celou věc dělali s Pavlem Pospíšilem sami, přišlo mi zajímavé to sem napsat.
Výši letošního vložného také vnímám jako určitou bariéru, ale je fakt, že web, který má šanci se umístit na horních příčkách, stojí mnohonásobek té sumy. Možná je dobré si všimnout, že za tuto sumu dostanete i studii a vstupné na konferenci. Je to celkem dobře pojištěný obchodní model. Možná lepší, než čekat, kdo přijde na konferenci a kdo si uráčí koupit studii (v takovém případě mnohem dražší, protože každý by si jí nekoupil a náklady se musejí rozpočítat). Za 9.000,- je tedy celkem zajímavý balíček, pravda, spíš asi pro firmy větší, než je živnostník s jedním zaměstnancem.
Ano, cílem WebTop100 je primárně hodnotit weby velkých společností, proto je určena stovce největších českých firem podle žebříčku BIZ 100.
Možnost přihlásit se za poplatek nad rámec 100 webů do oborových žebříčků je tady spíše možností navíc pro firmy, které se do žebříčku 100 největších nedostaly a přesto také chtějí být hodnoceny. Vyhovět v tomhle ohledu všem zdarma ale zkrátka není možné.
Díky za návrh kritérií slev, nejsem si ale jistý, zdali počet zaměstnanců firmy vypovídá cokoli o její solventnosti či kvalitě webové prezenace.
Ve WebTop100 chceme hodnotit nejkvalitnější tuzemské firemní prezentace. Předpokládám proto, že se přihlásí ty firmy, které jsou s kvalitou své internetové výlohy spokojeny a chtějí se poměřit s ostatními ve svém oboru či si chtějí ověřit, že prostředky (jak již zmínil p. Nováček typicky o několik řádů vyšší), které vložily do výroby webu, byly dobře investovány.
Jak se dočtete v článku, weby budou hodnotit profesionálové - konzultanti a praktici - v mnoha kritériích, kteří musí být za svou práci odměněni. I kdyby \"startovné\" neobsahovalo další benefity jako je účast na zářijové konferenci a možnost PR zhodnocení dobrého umístění v žebříčku WT100, přišlo by firmu individuální zhodnocení prezentace nesrovnatelně dráž.
Věřím, že nyní je vše \"o penězích\" trochu jasnější a i provozovatelé malých, skvěle udělaných, firmeních webů se soutěže bez obav zúčastní.
WebTop100 již popáté hledá nejlepší firemní web - pak tedy změňte nadpis příspěvku na "WebTop100 již popáté hledá nejlepší firemní web mezi 100 největšími firmami ČR". A na otázku J. Dittricha - co takhle udělat kategorii "malých" firem, s bezplatným vstupem? Nějaká hodnotící kritéria, která by hned na začátku vyřadila firmy, které by jen hledaly zviditelnění, by se určitě vymyslet dala, ti kvalitní by Vám určitě poděkovali...
Můžete prosím uvést, kolik procent z požadovaných 9000 kč jsou náklady a konkretizovat je? Děkuji. Pokud se přihlásí 100 firem, každá vám dá 9000, dostanete téměř milion. Počítám, že vaše náklady budou max. 50 tisíc, a to ještě se slušnou rezervou. Kdyby to byla soutěž určená pro lidi, vaše podmínky jsou někde úplně jinde. Takhle je to spíš soutěž určená k namaštění si kapes. Nehledě na matoucí titulek. Mělo by tam být "WebTop 100 movitých".
Trochu me prekvapuje, ze za tuhle docela zajimavou soutez se musi pri prihlaseni platit. Je to kvuli tomu, aby se neucastnili mensi podnikatele, ale jen velke firmy?
2) nehorázné namaštění kapes organizátorů (náklady jsou těžko srovnatelné se zisky)
3) nerelevantní díky bodu 1
4) věcí prestiže, nikoliv nějakého uznání
5) vyumělkovaný projekt založený nepochybně chytrými, ale také vyčůranými organizátory.
Připraveným štěstí přeje, ať se daří. Dnes nejde o to mít pravdu nebo být nejlepší, ale PŘESVĚDČIT ostatní, že máte pravdu, nebo jste nejlepší. Říká se tomu umění prodat ;)
Každopádně účast v téhle soutěži je vyhazování peněz za něco, co lze získat zdarma.
Pane Ditrichu je mi lito, ze jsem zde rozpoutal o vasi soutezi trochu palivou kritiku, ale verim, ze plno zajmovych organizaci typu First Tuesday by mohlo mit zajem se partnersky podilet na teto soutezi. Tak proc nevzit napriklad: Dobry Web, IInfo, Cpress a jejich BIZ a at jsou partnery souteze. Nebo dokonce Microsoft, tedka se v podnikatelskem servisu Hrabovsky prsil, jak podporuji male a stredni podnikatele, tak at se ukazou chlapci. :)
Tohle je kapitalismus, "skvely maly eshop" nikoho nezajima. Tahle soutez ma samozrejme za cil vydelat organizatorum nejake penize (jako vetsina podobnych soutezi) a sbirat halere od zivnostnicku je mnohem pracnejsi nez sebrat smetanu. Tech 9000Kc je spise jeste necekane mala castka, cekal bych radove desitky tisic.
Kritéria není třeba nutné nějak složitě vymýšlet stačí, když se použijí kritéria, která používá pro přidělení dotací ČMZRB a.s.
Firma do 10 zaměstnanců = drobný podnikatel
Firma do 50 zaměstnanců = malý podnikatel
Firma do 250 zaměstnanců = střední podnikatel
Navrhuji, aby byla zavedena ještě kategorie drobné a začínající firmy bez rozdílů oboru (do 10 zaměstnanců a založení nejdříve 3 roky před konáním konference), kteří se budou moci přihlásit jen za nějaký poplatek ve výši pár stovek. Nebudou moci na konferenci (jen 3 nejlepší mohou) a nedostanou studii Firemní web 2006. A studii vlastního webu získají za dalších pár stovek, jen když budou chtít.
Myslím, že přidání této kategorie by prospělo, jak zvýšení úrovně spoustě webů drobných firem, tak i zkvalitnění žebříčku WebTOP100 a zvýšení jeho povědomí mezi veřejností. Co vy na to, pane Dittrichu?
Ano, já si to tedy myslím. Pro drobného podnikatele, který má třeba skvělý malý eshop, ale 9.000 je pro něj srovnatelné se mzdovými náklady jeho jediného zaměstnance, je takový vstupní poplatek neúnosný. Zatímco pro velkou firmu je směšně zanedbatelný.
Takže ano, ten poplatek je i podle mě diskriminační.