WhatsApp: Že nás chce koupit Facebook? To jsou jen řeči

4. 12. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

S Facebookem nevyjednáváme, zchladil po několika hodinách od zveřejnění zprávy na serveru Techcrunch velká očekávání obchodní ředitel WhatsApp Neeraj Arora. „Článek na Techcrunch.com jsou jen řeči a není fakticky správný. V současné době k tomu nemáme co dalšího říct,“ uvedl v prohlášení pro server VentureBeat. A svou reakci přidal také Facebook: „Spekulace a fámy nekomentujeme,“ napsal serveru AllThingsD.

S Facebookem nevyjednáváme, zchladil po několika hodinách od zveřejnění zprávy na serveru Techcrunch velká očekávání obchodní ředitel WhatsApp Neeraj Arora. „Článek na Techcrunch.com jsou jen řeči a není fakticky správný. V současné době k tomu nemáme co dalšího říct,“ uvedl v prohlášení pro server VentureBeat. A svou reakci přidal také Facebook: „Spekulace a fámy nekomentujeme,“ napsal serveru AllThingsD.

Ten také připomíná, že se o multiplatformní aplikaci na posílání zpráv v minulosti zajímal nejen Facebook, ale i Google. Tehdejší zaměstnanec Googlu Neeraj Arora se dokonce zajímal tak moc, že nakonec k WhatsApp přešel. Zakladatelé společnosti Jan Boum a Brian Acton si ale cení své nezávislosti a také striktně odmítají financování reklamou – tedy obchodní model, na kterém Facebook i Google stojí, píše AllThingD.

„Reklama není jen narušením estetiky, urážkou vaší inteligence a nabouráním toku myšlenek. V každé firmě, která prodává reklamu, pracuje podstatná část vývojářů na tom, aby co nejlépe vyladila sběr dat, napsala co nejlepší kód ke sledování vašich osobních údajů, udržují servery, které tato data shromažďují, porovnávají, rozřaďují, balí a rozesílají… A výsledkem jejich práce je mírně odlišný banner ve vašem prohlížeči nebo na displayi mobilu. Nezapomínejte, že kdekoli je zapojena reklama, vy uživatelé se stáváte produktem,“ vysvětloval Koum v blogu, proč WhatsApp reklamu neobsahuje.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).