Mylite se, zadny problem tu neni. CR je specificky trh, a zakaznici chteji platit vice za mene, pripadne vice za razantne horsi kvalitu. Proto si u nas koupite pomerancovy dzus z jablek za 2Eura, zatimco v Nemecku pomerancovy dzus z pomerancu za jedno euro.
Pricemz v telco to funguje uplne stejne. Muzete si vybrat, jestli (ne)budete mit signal s O2 nebo T-mobile nebo Vodafone.
Cestoval jste nekdy dal nez za evropskou "caru"? Vite, jak je takovy turista z jineho kontinentu nadseny z kazde funkcni wifi? Ne, opravdu si vikendovi navstevnici Prahy nemaji kupovat SIMku s mistnimi daty... Mozna, az budou eSIM a telefony jich umozni pouzivat vic soucasne, ale v tehle chvili proste WiFi jasny smysl ma.
Mně to teda Android hlásí na liště, že je potřeba se do wifi přihlásit.
Ale souhlasím, že je to dost otravné, zvlášť když používám VPN. Pokud chci 100% bezpečnost, tak to pro mně znamená, že mi nejdřív startuje firewall a po přihlášení do té wifi až následně VPN. Musel jsem si na tyhle situace udělat automatizační skript, jinak bych nedělal nic jinýho...
"„Jednání konsorcia operátorů s DPP probíhají již třetím rokem. Operátoři mají enormní zájem metro pokrýt, a to na vlastní náklady."
Klíčové věty článku. Ta první není jednoduše pravdivá, ta jednání se táhnou asi 20 let (jen si vzpoměňte, jak se v roce 2000 řešilo, proč není signál v metru.)
A ta druhá je neúplná. Takže operátoři si představují, že je majitel pustí do své nemovitosti soukromou firmu, a nechá ji tam umístit své zařízení, a má být šťastný, že to zařízení nemusí platit. (Což je posun, dříve tomu tak nebylo!)
Ale co dál? Kdo bude platit provoz, údržbu, kdo a kdy bude údržbu provádět? Ta nemovitost je v provozu pro veřejnost 20/24 hodin a v těch zbývajících 4/24 probíhá údržba.
Co operátoři navrhují a nabízejí? Jak si představují nájem? Jednorárovou náhradu? Trvalý nájem? Vše zdarma?
Uvědomte si, že když si chce operátor postavit BTS na střeše soukromého domu, tak tam obvykle platí nájem několik desítek tisíc Kč měsíčně.
Nevím kdo jezdí do Prahy na víkend odjinud než z Evropy, ale třeba známý z Brazílie tohle neřešil a v klidu používal data v roamingu. Možná je měl nakonec levnější, než my tady ty domácí :-)
Jestliže se musíte na nějaké wifi připojení nejdříve přihlásit přes web, aby šlo vůbec vše ostatní jako email, tak je taková služba stejně maximálně otravná.
Problém je, že pokrytí metra musí být jedině direktivně nařízeno například ze strany ČTÚ jako podmínka pro prodloužení licence nebo získání další.
Protože ekonomický zájem na pokrytí metra z vlastní vůle nemůže mít ani operátor ani DPP, protože reálně tím nikdo žádné peníze nezíská.
Člověk, který potřebuje jet metrem, tak s ním prostě pojede ať je tam signál nebo ne; opravdu to nebude tak, že když dnes DPP oznámí plně pokryté celé metro, tak zítra se nepůjde do vozů ani narvat a silnice budou prázdné. Tohle je jen takový příjemný bonus, ale není to hlavní rozhodnutí pro většinu lidí, navíc za tím stojí i ekonomické důvody cestujících atd.
Z pohledu operátora tím pak taky nic nezíská, naopak možná i ztratí! Protože když jsem jel metrem, tak sice při jízdě jsem volat nemohl, ale nebylo to tak, že když si nezavolám ve vagonu, tak už nebudu volat po celý den. Jakmile jsem vystoupil, tak jsem si vyřídil všechny hovory, odpověděl na zmeškaná volání atd. Navíc mnohokrát kvůli metru musí člověk hovor přerušit a volat znovu, případně místo hovorů odesílat SMS ve stanicích, kde vlak zastavuje, takže operátor má díky absenci pokrytí v tunelech dokonce VĚTŠÍ zisk než kdyby tam bylo. U FLATových tarifů je to pak zcela jedno.
Navíc díky tomu, že v metru nemá signál nikdo, tak ani nejde o "konkurenční výhodu", protože uživatelé ani nemají kam odejít.
Proto reálně DPP ani operátoři nemají ekonomický zájem na pokrytí metra a protože to ČTÚ nenařídil, tak tam zkrátka 20 let není. Kdyby se to komukoliv skutečně vyplatilo, tak je tam už dávno...
Typicky ceske reseni - nez by neco udelaly firmy, co se tim zivi (mobilni operatori), tak se radeji udela samo-domo reseni. Silne mi to pripomina dobu pevneho internetu od Telekomu.
Na druhou stranu se operatorum nedivim, diky pochybnemu zpusobu uctovani dostanou zaplaceno i za data, ktera lide necerpali, tak proc se snazit pokryvat mista s velkou koncetraci lidi.
Zjistěte si prosím historii tohoto projektu - poslední aktualizace byla ta, že DPP chtěl od operátorů online data o cestujících. Pardon - ale to já osobně raději těch pár minut v metru přežiju bez signálu než aby operátor rozdával moje lokalizační údaje.
Mě napadá, že lidé jedoucí metrem díky signálu ve stanici prodatují více MB a tím rychleji vyčerpají svá data a zvýší se tak jejich zájem o více dat. Pro operátora to je tak pozitivní a vzhledem k tomu, že se neomezeným a vysokým datovým tarifům naši operátoři bráni zuby nehty, to tak ještě dlouho zůstane.
Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018, říkají operátoři
https://www.novinky.cz/ekonomika/452208-metro-by-mohlo-byt-signalem-pokryte-do-konce-roku-2018-rikaji-operatori.html
Podnik se s operátory nemůže shodnout na poskytnutí dat o pohybu cestujících. Operátoři mu je chtějí poskytovat jednou ročně, podnik by je ale pro přepravní průzkum chtěl častěji.
Pokud to celé stojí jen na téhle blbosti ... Představoval jsem si, že je nechtěji poskytovat vůbec.
Vzkaz magistrátu a městkým částem - strčte si ty vaše WiFi do prd...le. V době, kdy WiFi bylo aktuální téma, a mobily tak uměly maximálně edge, tak v Praze veřejné WiFi nebyly a město na ně kašlalo.
V době LTE (které je 1.000x stabilnější, bezpečnější a bezproblémovější než WiFi) tu zavádíte WiFi. Argument turistů si nechte pro babičku, protože za pár stovek si každý turista koupí SIM. Naše městká část zaváděla WiFi - které stejně nefunguje (protože zarušené sídliště, kde člověk nechytne WiFinu v druhém pokoji doma, natož 1km od vysílače...), tak argumentovala keci, že je to pro maminky na mateřské, co nemají na mobilní data.
Co to bude příště, v roce 2050, kdy tu budou autonomní auta řízená radiovými dopravními značkami, tak město napadne zpřehlednit klasické dopravní značení (až v roce 2050 samozřejmě, když už nebude potřeba) a argumentovat budou tím, že tu 1 miliardu investují proto, že na silnici byl zajet veteránem tučňák co utekl v zoo, tak aby se to neopakovalo...
Proboha!
Nejde o volání, ale hlavně o data... V MHD trávíme víc času, musíme zvládnout víc přestupů po skvělých "revolučních" změnách v jízdních řádech, víc zastávek a ten čas nelze nějakým způsobem efektivně využít. Navíc, jake je možné, že to jinde možné je a u nás nikoliv?
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.