QWERTZ je české rozložení klávesnice, které obsahuje české znaky, které se pochopitelně v jiných jazycích nevyskytují. Česky se nedá psát klávesnicí s německým, anglickým, francouzským ani ruským (a dalšími) rozložením kláves. Čemu na tom nerozumíte?
QWERTZ rozložení klávesnice je možná pro někoho problém, ale pro někoho, kdo píše všema 10 je to naprosto normální, nevidim v tom sebemenší problém. změna klávesnice se dá provést během 10s a je vystaráno. a k office. používal jsem 2000, 2003 a ted 2007 a to denně. přechod na 2007 mě stál jedny nervy, to uznám, ale ted už je to v pohodě a zpět na 2003 bych nešel. jediné, čím microsoft opravdu nepřekvapil byl nápad nekompatibility mezi verzeme 2003 a 2007. to byla opravdu treba do černého a třešničkou na dortu jsou excel soubory na sítí s možností zápisu pro jednoho uživatele. verze 2003 a 2007 do takového souboru naprosto s přehledem vlezou současně a ani jeden uživatel nemá ani tušení, že někomu přepisuje data :-)
Přiznám se, že mně se uživatelské rozhraní Office 2007 nelíbí vůbec. Přesto jsem si je pořídil a to z důvodu, že se obávám že následující 3-7 let se bude situace ještě zhoršovat a teprve potom Microsoft vytáhne králíka z klobouku a nabídne možnost volby jak textových menu, tak ribbon menu.
Podle mne je to vše jen o penězích a o staré písničce která zpívá že Microsoft než by zapracoval to co uživatelé chtějí raději jim vnutí svoji ideu. Tím si zároveň vytváří prostor pro rozvoj trhu. Momentálně nadávám jak špaček, ale je možné že v průběhu deseti let to přinese nějaké ovoce ve zdokonalení způsobu ovládání aplikací.
Například takový tuchpad s dotykovým displayem který by nabídl jen potřebnou část menu celé složité aplikace ... Ale přiznám se že nevěřím že tím pravým průkopníkem může být Microsoft. Jeho vyze do budoucnosti jsou vždy odtržené od reálných potřeb.
Kdyz uz jste u te pokrokovosti, spis nez zmenu ovladani Officu bych uvital, kdyby nekdo protlacil ergonomicke rozlozeni klavesnice (resp. vzhledem k zavislosti na pouzitem jazyku by stacilo mene neergonomicke rozlozeni klavesnice). Docela zasluzne by bylo, kdyby zlikvidoval QWERTZ rozlozeni pro ceskou klavesnici (prestal ten bazmek nabizet jako default).
Ale na tom by Microsoft tolik nevydelal...
Prominte, Davide, nevim, jake profesi se venujete, ale databazim asi ne. Jinak byste nejmenoval Excel databazi :-o Pokud neco z Officu je databaze, tak Access, i kdyz v soucasnem chapani VELMI omezena a vlastne uz ani prilis neodpovida definici databaze.
Analyticky databazovy nastroj - no dejme tomu, takze se to nazvat da.
Ano, ukrutně složité přečíst pár kategorií. Je mnohem jednodušší tupě prolézat jedno menu za druhým (jednu záložku za druhou) a hledat nějakou ikonu, co znám. V podstatě nechápu, že se v MS s nějakými popiskami vlastně vůbec obtěžují.
Takové kusy jako Vložení/Tabulka, Rozložení stránky/Okraje, Zobazení/Lupa apod. jsou samozřejmě naprosto nepochopitelné, protože se nad nimi musí PŘEMÝŠLET. Ideální by bylo, kdyby každý takový program měl navěky stejné funkce na stejných místech, jako je ten volant v autě.
Dekuji za komentar, myslim, ze zdaleka nebud jediny, koho tato informace zajimala. Nejde o kvalitu, ale v pripade, ze byste skutecne byl tou druhou osobou, tak by tu byl jasny stret zajmu. Nic vice nic mene.
Nikoliv, Excel samozřejmě JE databáze, jen specifická a (do příchodu 64bit verze) s krutě omezenou velikostí. Na spoustu věcí se hodí ideálně nebo aspoň nejlépe z toho, co znám.
Díky. Já jsem anketu nenavrhoval, to je práce redakce. Když jsem ji poprvé viděl, myslel jsem si totéž - že se měly hodnotit nové a starší verze nějakého software, Office nebo Windows.
* Používal jsem Office 2007 i předchozí verze, preferuji 2007.
* Používal jsem Office 2007 i předchozí verze, preferuji starší verze.
* Znám jen Office 2007, jsem spokojen.
* Znám jen Office 2007, nejsem spokojen.
* Znám jen starší verze Office, jsem spokojen.
* Znám jen starší verze Office, nejsem spokojen.
* Používám jen OpenOffice a z občasného používání MS Office 2007 jsem zoufalý
* Používám především OpenOffice a občas používaný MS Office 2007 se mi líbí
Tady třeba jeden takový je. A anketu jste mohl a měl dát přesně takovou vy pod článek, narozdíl od nicneříkajícího a flamy vyvolávajícího "co používáte za OS".
Napovím otázky:
* Používal jsem Office 2007 i předchozí verze, preferuji 2007.
* Používal jsem Office 2007 i předchozí verze, preferuji starší verze.
* Znám jen Office 2007, jsem spokojen.
* Znám jen Office 2007, nejsem spokojen.
* Znám jen starší verze Office, jsem spokojen.
* Znám jen starší verze Office, nejsem spokojen.
Já se taky hlásím. První měsíc to byla krize, ale teď jsem naprosto spokojený uživatel. Používám denně a nové ovládání je fakt o dost rychlejší... živé náhledy jsou super.
Problém prvního měsíce je s celkovou změnou k přístupu v ovládání. Pruda, ale používat 15 let staré přístupy jen proto, že jsem na ně zvyklý, mi přijde jak od bratrů zpátečníků. Ten měsíc srandovního hledání za to stál.
Osobně neznám nikoho, kdo po měsíci nadává. natož aby šel zpět. Když mám udělat něco na starých, tak nadávám já :-)
Pouzivam Office2000 a Office2007. Ty prvni kazdodenne, ty druhe proto, ze se daly vyhodne koupit (v ramci skolniho Campusu za 190 Kc!) a take proto, ze mi porad nekdo posila docx. Ale abych mohl vubec ve verzi 2007 neco napsat, musel jsem nainstalovat Classic Menu ... Nechapu, proc Microsoft nemohl dat na vyber mezi klasickym a novym rozhranim.
jenže já jsem nepsal o zkušenostech od mých kolegů podléhající nějakým "opinion makerům", ale o poměrně širokém spektru lidí, rodiči počínaje přes rodinu manželčiny sestřenice, bývalého spolužáka a lidi v jeho firmě a mohl bych pokračovat. Opravdu nejsem debil, abych si názory na to, co si lidi myslí, odvozoval od výzkumů stylu "99% lidí hodnotí pivo velmi pozitivně", protože výzkum dělali v sobotu večer v hospodě Na Spartě.
V malé skupině lidí se často vytvoří určitá atmosféra a společný názor. Většinou je tam několik "opinion makerů."
Člověk ve firmě F1 na věc XY nadává, protože se tam na ni nadává, pak přejde do F2 a tam ji začne chválit, protože tam všichni XY chválí. To je normálka.
Tak ja bych se přihlásil jako uživatel, kterému MS Office 2007 výrazně ulehčili práci, zvýšili efektivitu a doporučuje je kudy chodí. Zvláště oceňuji
* editor rovnic ve Wordu (proč ale není i v Powerpointu nechápu)
* Excel umožnující mi načíst tabulky o více než 65000 řádků (konečně!!!)
* nový PowerPoint (spousta věcí)
Na uživatelské rozhraní jsem první týden nadával, posléze si zvykl a aktuálně jej oceňuji, zvláště v PowerPointu. Uznávám ale, že asi nejsem úplně běžný uživatel a výsledky ankety by mne taky zajímaly.
Disclaimer tam přeci je: "Koníčkem Jiřího Donáta je domýšlení vývojových trendů informačních technologií a jejich dlouhodobějšího vlivu na společnost."
A ještě dodám, že neznám nikoho, kdo by si Office 2007 oproti Office 2003 pochvaloval. Ne že by těch pár desítek lidí v mém okolí byl nějaký extra reprezentativní vzorek, ale jde jak o ajťáky, tak i BFUčka.
Naprosto s vámi souhlasím. Řada BFU v mém okolí je z Offie 2007 naprosto nešťastná. Cituji typickou reakci jako příklad: dřív, když jsem hleda nějakou méně používanou funkci, tak jsem prolezl menu a našel jsem to tam. Dneska to samé trvá neskutečně déle. Nejdříve musím klikat na záložku pruhu (myslí ribbon), pak tam pracně hledat, zda tam není ta funkce, kterou potřebuji a to se dělá blbě, protože ovládací prvky jsou různě velké, občas nemají popisy, takže je třeba držet myš a čekat na bublinu). No a když to tam není, tak se cyklus opakuje na dalším pruhu. Je to děsné.
A já s tím souhlasím. Kdo Office používá jen občas, tzn. není to člověk, který s tím dělá dnes a denně a má vše naprosto v malíku, tak je z toho na prášky.
Vo svojej praci som sa stretaval s office denne. Pravdu mate, ze najvacsie sialenstvo bolo 2-3 tyzdne po prechode. Ale zalezitosti typu, ze kam zasa schovali funkciu "xy", alebo nastavenie "abc" trvaju dodnes. Spomaluje to, ked clovek 2x do dna hlada nejake nastavenie, ktore mu kazi cely text. Predtym to slo lusknutim prsta s 10 rokov starym rozhranim, ale teraz...
V skole pouzivam LaTex, a editor k tomu, aky sa mi prave hodi. Prikazy stale tie iste, namemorovane v gebuli. Zvyk je zvyk :-/
Z mé vlastní zukšenosti mohu prohlásit, že co se týká přechodu na Office 2007, tak po dvou týdnech nesutečného šílenství, kdy nemohou uživatelé najít ani ty nejzákladnější funkce se mi ještě nestalo, že by někdo požadoval změnu zpět na Office 2003. Naopak si pochvalují zvýšenou efektivitu práce s novým UI. Takže tu máte asi 15 uživatelů, kteří spokojeni jsou.
Co se týče zbytku článku. Předpokládám, že jste čerpal z nějakých studií, ale opoměl jste na ně uvést reference. Pokud je to Váš soukromý subjektivní náhled na věc, pak mi opět chybí nějaký declaimer, ve kterém to uvádíte. Vaše vývody jsou vesměs vcelku "logické", avšak v mnoha směrech neprůkazné (bez odkazů na studie a průzlum).
Nedělám si iluze, že bych byl schopen napsat článek na "Lupu", protože to nedokážu ... ale také proto to nedělám.
Děkuji Vám za Váš názor, který je na rozdíl od toho mého podložený argumenty a zcela věcný. Příště jej ale můžete napsat do jedné reakce, ne do čtyř s různými podpisy, ušetří Vám to čas :-).
Prosím, najděte 50 uživatelů, kteří přešli na Office s novým rozhraním a jsou spokojeni. Já se v této oblasti docela pohybuji, znám lidi, kteří Office potřebují ke své každodenní práci a znám i jejich reakce. Je ovšem možné, že Vy znáte jiné uživatele, včetně těch, které přechod na zcela nové ovládání potěšil...
Nerad kritizuji, první dva články jsem přečetl se zaujetím, ale teď už mám vážně strach, že se autor i Lupa zbláznili: Pořád dokonla to stejné, tento článek je již třetí, dlouhou parafrází toho co již bylo řečeno v prvním. Popravdě nerozumím šéfredaktorovi proč to pořád pouští. Netvrdím, že je článek vyloženě špatný, ale připomíná mi projevy před třiceti lety: Jedno zdělení, které se dá napsat do jednoho odstavce je tady natahováno v deseti variacích pořád dokola a dokola... Ikdyž-začíná mě bavit sledovat jak dlouho to autor vydrží...
No jo zase plné nepodložených plků. Kdyby se autor sebral, našel 50 uživatelů, kteří třeba přešli na Office 2007 s novým rozhraním, dal jim dotazník jak jsou spokojení s ovládáním a jak sezměnila jejich efektivita práce, měl by aspoň výsledek článku nějakou hodnotu. Takhle jsou to jen pocity autora o "neefektivnosti", kterých si může kdokoli vycucat z prstu třeba 10 stran.
To by mě zajímalo, jestli pan Donát prostě neumí psát nebo jestli to dělá schválně - už zase tu máme článek, jehož drtivou část tvoří všeobecné a ničím nepodložené plky, aby v posledních dvou odstavcích lehce naťukl to, o čem vlastně ten článek měl být (a pochopitelně to položí jako self-evident fact, aniž by se obtěžoval to čímkoliv doložit).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).