Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Windows -- kultura primitivů od Mac - Tohle neni reakce na clanek, ale na predmet...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 10. 2001 2:22

    Mac (neregistrovaný)
    Tohle neni reakce na clanek, ale na predmet diskuse, ktery vyvolal.

    Nejsem nejaky "ortodoxni antimicrosoftak", ale musim se s autory reakci, ve kterych zaznela kritika Linuxu jako desktopu, ba i OS podelit o zkusenosti s mym Linux Mandrake 8.1.

    Ten uz totiz zacina MS Windowsum pekne slapat na paty. A ja se strasne bojim, ze mi predci moje milovane Windows a lidi budou pouzivat jenom ten hloupy Linux, o kterem se ted tak pise a zacina se rozsirovat.

    Pri instalaci Linux Mandrake 8.1, ktery jsem si (samozrejme zdarma) stahnul z internetu a pak vypalil na 2 CD (cili celkove naklady cca 30,-Kc, pocitam-li 2 CD media a amortizaci CD-RW), mi uz instalace nasla naprosto vsechen HW, ktery ve svem Celeronu na 533Mhz mam. Obe sitovky (Windows 2000 nasel jen jednu), take integrovanou zvukovku (ve Windows 2000 velke problemy), ba dokonce TV kartu ATI TV Wonder (kterou jsem ve W2000 instaloval asi tyden, protoze jsem musel poshanet a natahat asi 15 MB ovladacu, a presto i tak je spodek obrazu urizly, takze nejsou videt titulky, oraz je horzny a nejde to vyladit ani za bramburky), ktera ma v Mandrake Linuxu tak cisty obraz, jaky jsem jeste nevidel na te nejlepsi televizi. Btw: na televizi jsem se mohl podivat ihned po instalaci zmineneho Linuxu.
    Tak to bysme meli HW.
    Ze SW jsem si vybral jen stridme, protoze jsem vedel, ze si jej pak mohu dodatecne doinstalovat z CD, FTP, z PC od kolegy.
    Zakrizkovavam tedy Apache (HTTP server), FTP server, PHP, DNS server, Wine, nastroje pro spravu uzivatelskych uctu, prav, lokalni site, atd. Pro X Window volim KDE 2.2.1., ponevadz jsem se z doslechu dozvedel, ze je nove KDE skvele (o cemz jsem se pak i presvedcil).
    Instalace trvala cca 20 minut a byla bez nejmensich problemu.
    Natavil jsem si vsechna IP cisla, odsouhlasil jsem vsechen nalezeny HW, kdy jsem jen klikal na tlacitko OK, cimz jsem stale kladne odpovidal na otazku, zda byl HW nalezen spravne.
    Pri prvnim spusteni jsem si vybral prostredi pro X Window, ktere se mi nejvic libilo.
    Pak jsem si (opet samozrejme zdarma) stahnul z internetu Star Office, ve kterem jsem na zkousku z windowsovske parity otevrel pomerne slozity dokument s priponou XLS, coz se povedlo tak, jako bych to ucinil primo ve Windows, tedy cestina, vapocty, a ostatni vlastnosti v naprostem poradku. To same v pripade souboru DOC.
    S programem Wine jsem otevrel vetsinou jen mensi soubory z Windowsovske parity, a ty, ktere odsud nesly spustit, jsem si nainstaloval primo do Linuxu, coz tento nedostatek odstranilo.
    Rad nove veci, a tak jsem si z meho PC pripojeneho k internetu pevnou linkou ucinil mailserver s POP3, takze si svou postu mohu vyzvedavat odkudkoliv na svete primo z meho PC. Ted na mem Linuxu Mandrake bezi HTTP server se zabezpecenym prenosem SSL a s PHP, MySQL databazovy server, zmineny mailerver s PHP3 (vlastne i IMAP, ale ja moc nechtel zatezovat uzivatele Windows, aby to pro Boha na ne nebylo moc), a dalsi servery.

    V prostredi X Window s KDE 2.2.1 si nyni mohu prohlednout weby, udelat weby, stahnout, nainstalovat nebo upgradovat aplikace z FTP, stahnout a precist postu, napsat a odeslat postu, napsat dokument nejruznejsiho formatu, podivat se na moje oblibene pornoobrazky nebo video, sledovat TV, poslechnout si hudbu, byt na ICQ s vyuzitim vsech jeho funkci, sdilet adresare a soubory s ostatnimi PC v lokalni siti (i s Windows) a na internetu, zahrat si hry, atd., a to vse, a ted se drzte ZADARMO!

    Nevim, kolik bych za to vsechno musel zaplatit, kdybych to chtel mit ve Windows.
    Vemte si jen samotny (vse bez DPH)
    OS Windows treba 2000 OEM: 25999,-Kc
    potom MS Office 2000 OEM: 10925,-Kc (to je ten "levnejsi" :-)
    neco na obrazky: cca 8000,-Kc
    nejaky ten FTP server: cca 2000,-Kc
    a co HTML editor?. No preci zde: 1500,-Kc
    je libo slovnicek? K sluzbam: 2345,-Kc
    herrgott, zapomel bych, ze moje milovane "dvojtisicovky" do 4 let zestarnou a budu muset koupit Windows XP: 20000,-Kc.

    Na vyplatni pasce obvykle vidam castku 17.000,-Kc. Pro me milovane, rozsirene a kompatibilni Windows bych dal vse, proto si pravidelne z vyplaty davam tajne bokem 5000,-Kc mesicne, abych si pak mohl poridit muj operacni system, a spoustu dobrych, rozsirenych a kompatibilnich programu. A az jednou budu mit vlastni firmu, tak tam dam na vsechny pocitace Windows XP. No, a jestli na to nebudu mit hned, Microsoft mi to da na splatky, jak jsem slysel, ze je ted tak laskavy ke svym zakaznikum.

    To jen, kdyby mi nekdo chtel kritizovat me Microsift(R) Windows(TM), treba ze je moc drahy, a ze si ho obycejni lide nenohou dovolit, nebo ze pada !

    Ave Windows !

    Mac

    P.S.: Prosim Vas, nemohl byste mi nekdo pujcit CDcka s Linuxem SuSE 7.1 ? Vite, on to kamarad shani. Dekuju.
  • 23. 10. 2001 10:34

    Honza (neregistrovaný)
    No tak tohle je korektni prispevek. Ja s vami souhlasim, sam bezim nekolik web serveru, kdy 2 jsou na w2k a 3 na Linuxu + MySQL/Sybase ASE. Linuxu je kvalitni software, ale ma sve nedostatky, Windows se hodi na jine veci, ale je jasne, ze je NESMIRNE nevyhodne pouzit w2k na system jako je free-mail apod., naopak treba na uzavreny placeny B2B system je to vyhodne (napr. pouzit BizTalk + integrace se SAPem - to Linux nema - pochopitelne cena je uplne nekde jinde - je to kolem 30k$ za licenci, coz ale odpovida typu aplikace a cene, co plati klienti).

    Kazdopadne co mi vadi na tomto zajickove desnem clanku (jako dalsim z rady) je jeho agresivita, arogance a fanaticnost. Jen si predstavte, ze bysme tu meli v monopolnim postaveni napr. OS2 nebo Red Hat, ktery by si treba udelal vlastni klon Linuxu ktery by uz nebyl GNU. Ok, budeme nadavat na tyhle systemy a firmy a zajicek bude salat ohen proti Linuxu aspol. Proste tady jde o podstatu osobnosti, ktera je zjevne patologicky psychopat, ktery se ale projevuje verejne - to je nebezpecne, pokud to lidi prijimaji - takovych lidi bylo v historii spousta a vzdy tahle agresivita vede k nestesti prave tech obycejnych lidi, co se tim nechaji nachytat.

    Ja sam budu MOC rad, kdyz se bude psat o LInuxu, MS, IBM, Sunu atd., ale PROFESIONALNE, ne vymyslet nejake fikce a konce sveta, ale treba konkretni pouziti danych systemu. Ale zde jako vsude je jeden zakladni predpoklad (pripodobnim to metaforou): lecitelem muze byt kazdy a kazdy muze mavat rukama a rikat jak doktori te fakulty ci skoly jsou spatny a on jediny je ten spasitel zdravi lidstva. ale kdyz se pak takovy clovek postavi na operacni sal, zustane za nim je spousta mrtvol a nestesti. Snad nas uz pan zajicek brzy prestane lecit...
  • 23. 10. 2001 22:16

    Michal Polesný (neregistrovaný)
    Nechci nijak narážet na obsah vašeho příspěvku, jen bych chtěl trochu poopravit ty zmíněné ceny softwaru:

    OS Windows 2000 CZ OEM 5 380Kč
    Office 2000 OEM cena kolem 5 tisic, uz se ale moc neprodava, jinak XP od 10 tisic
    neco na obrazky - zadarmo, jinak PhotoDraw bud v Office nebo za 5 tisic
    FTP server - zadarmo
    HTML editor - zadarmo
    slovnice - zadarmo (www.pc-slovniky.cz)

    Hezky zadarmovy den :)

  • 23. 10. 2001 22:43

    Lukas Gallina (neregistrovaný)
    Predne:
    na stanici potrebujete serverovy system? Ano?
    Pokud Vam staci StarOffice, existuji i na Windows.
    Neco na obrazky se najde i pro Windows, napr Gimp.
    FTP server je v IIS a ten je soucasti cdcka s Windows.
    HTML editor i pro Windows najdete zadarmo.
    Slovnicek? I ten je zadarmo.
    MySQL je tez pro Windows a co se tyka mail serveru, i ten se da sehnat zadarmo nebo za par korun, cca 3000 od Tiny Software.

    Takze cena reseni na Windows je cca 9.000 Kc a to z Vasi vyplaty prezijete a jeste si budete moci zahrat nove hry.

    Trosku s rozumem a bez afektu, prosim.
  • 24. 10. 2001 10:37

    karel (neregistrovaný)
    NEJAK VSICHNI ZAPOMINATE S TEMA CENAMA ZE NAPROSTA VETSINA DOMACICH UZIVATELU MA NELEGALNI SOFTWARE !!! JA JSEM OPRAVDU JESTE NEPOTKAL CLOVEKA KTERY BY SI NECO KOUPIL, VSUDE SE JEN POVALUJI CD A CD PLNA SOFTWARU VSEHO DRUHU OD JAKEKOLIV VERZE WIN AZ PO PROF. 3D CADY...
  • 24. 10. 2001 22:00

    zoul (neregistrovaný)
    FTP server je v IIS a ten je soucasti cdcka s Windows.

    CodeRed? Dekuji, nechci.

    T.
  • 25. 10. 2001 5:56

    Tralalak (neregistrovaný)
    ooo vsichni se poklonme velky a moudry american promluvil
    jiste se shodneme na tom, ze pouzivat nelegalni (mimochodem co je na nem nelegalniho?) sw neni "spravne", ale oznacit nekoho za zlodeje je prinejmensim sprosty! kradez, alespon zde v cechach je definovana jinak a to "fyzickym uzmutim cehosi komusi" coz v pripade sw neplati, protoze nevznika prima skoda, ale u vas v usa to vidite samozrejme jinak, inu amici jsou uz od prirody "trosku jini" :)))
    hamburgrum zdar
  • 25. 10. 2001 11:29

    cohen (neregistrovaný)
    Nesmysl, je mozna i kradez dusevniho vlastnictvi, zde autorskych prav k programu. A nechapu proc je potreba reagovat tak urazlive. Kritiku narceni nekoho zlodejem bez dukazu vystridate hloupou urazkou taky bez dukazu, nebo jakekoliv znalosti oponenta. Blahopreji
  • 25. 10. 2001 12:01

    zoul (neregistrovaný)
    Vyuziva bezpecnostni chyby ".ida" v softwaru Microsoft IIS verze 4.0 a 5.0, tentokrat ovsem pouze v kombinaci s operacnim systemem Windows 2000. -- lupa.cz

    Faktem je, ze vlastni zkusenosti nemam, jenzto pouzivam Linux.

    --mental projection of my digital self
  • 25. 10. 2001 15:04

    Michal Polesný (neregistrovaný)
    Ale no tak, jak můžete mluvit o krádeži autorských práv k programu? V případě, že používáte nelegální kopii programu nebo ji šíříte přece nikomu autorská práva neberete, nýbrž je porušujete... v tom je přeci rozdíl.
  • 26. 10. 2001 0:56

    Tralalak (neregistrovaný)
    jedine slovo v mem prispevku nebylo urazlive, ale souhlasim melo to vyznit ironicky a mas pravdu oponenta neznam, ale jerry iii neni tady v auditkach zadnej zelenac a jeho proamericky nazory (koho chlebas jis toho pisen zpivej, ze) my proste lezou krkem proto ten ironickej ton :)))
  • 26. 10. 2001 1:47

    Martin Vobr (neregistrovaný)
    Jistěže využívá známou bezpečnostní díru.

    Podtrhuju známou, a to více než půl roku před nástupem CodeRed. Každý admin hodný toho jména ji měl už dávno zazáplatovanou. To že IIS občas provozují lidi, kteří na bezpečnost kašlou není až tak chyba IISka.

    Chyby má každý software a každý internetový software se musí čas od času zazáplatovat bez ohledu na platformu (viz známé chyby v bindu, sendmailu, a dalších).
  • 26. 10. 2001 8:51

    zoul (neregistrovaný)
    No hura, konecne jeden non-fundamental.

    To je samozrejme pravda. Jenze kolik lidi ma doma Windows jako onen proklamovany domaci OS, jemuz by porozumela i jahoda z kelimku od jogurtu?

    A kolik z nich vi, co je to admin, bugfix, zaplata, CodeRed, IIS?

    A kolik z nich klikne na ikonku Instalovat, kdyz se jich na to Windows zeptaji?

    [a kolik cervu vyuziva doposud nezname chyby Windows?]

    [prevazne recnicke otazky]

    T.
  • 26. 10. 2001 10:10

    Jerry III (neregistrovaný)
    Moje nazory sou proamericky jen relativne. Vemte si priklad toho clanku kde zajicek psal ze USA schvalili zakon ze policie muze spehovat na kom chce uplne bez kontroly. Kdyby se nedopoustel zasadnich chyb (a na me to pusobi ze to dela naschval protoze jediny jiny vysvetleni je ze neumi anglicky ani slovo) tak bych s nim souhlasil. Konkretne v tom clanku byly dva zakladni problemy - zadnej takovej zakon neexistuje, je to stale pouze a jen navrh, dokonce existuji ctyri verze a v soucasne dobe se davaji dohromady do jedne. V zadnym pripade to neni zakon. Za druhe - ani jedna verze nedovoluje neomezene spehovani na nikom. Jedine co povoluje je moznost pozadat o court order ke sledovani az pote co bylo provedeno, tj. zaznam o tom porad byt musi a da se to samozrejme napadnout (na rozdil od neomezeneho sledovani). Ani jeden z tech navrhu se mi nelibi, a kdyby to zajicek podal objektivne tak s nim musim jen a jen souhlasit. Bohuzel obejktivni informace o tom co se deje v USA sem na Lupe jeste nevidel. Vzdycky to sou informace zkresleny nebo primo lzivy. A proti tomu sem.
  • 28. 10. 2001 22:05

    zoul (neregistrovaný)
    A pokud pouzivas diry tak o nich vis, jak muzou tedy byt nezname?

    Delas ze sebe blbce jen tak ze sportu, nebo to ma hlubsi smysl? Neznama dira = dira, ktera neni "oficialne" znama, tj. nejsou pro ni patche, nedela se na nich, vi o ni jen urcity pocet lidi, kteri ji zneuzivaji.

    Pokud jahoda z kelimku od jogurtu nevi co to je IIS tak mu nic nehrozi protoze standardne se IIS neinstaluje. Takze pokdu nevi co to je tak mu nehrozi ze by mel problem s dirama v nem.

    Code Red napadá vyjma Microsoft IIS také operační systémy Windows NT a Windows 2000, které - ač nejsou používány jako servery - často obsahují aplikace, které Microsoft IIS ke své činnosti potřebují. [lupa.cz]

    T.

  • 29. 10. 2001 16:01

    Martin Vobr (neregistrovaný)

    Code Red napadá vyjma Microsoft IIS také operační systémy Windows NT a Windows 2000, které - ač nejsou používány jako servery - často obsahují aplikace, které Microsoft IIS ke své činnosti potřebují. [lupa.cz]

    No právě. IISko se možná instaluje na W2K a NT. (Jistý si nejsem, už jsem docela dlouho žádný stroj neinstaloval a pro NTéčka bylo IIS jen součástí Option packu).

    O pár reakcí výše se ale mluvilo o normálním, domácím uživateli, který "neví co je to admin a service pack". Kolik takových má doma W2K nebo NT? Ty mají W98, Win ME, nebo něco podobného. Tam rozhodně webový server nainstalovaný nemají => CodeRed nemá co exploitovat. A firmy (kde bude naprostá většina instalací dvoutisícovek a ntéček) by už sakra měly vědět, co je to admin. Když nemá firma admina (ať už interního nebo externího), který by se jim staral o síť tak může čekat zhruba stejné problémy jako když si svá auta bude opravovat sama a ne v servisu. Buď to musí umět, nebo se nemůže divit, že se jim budou sypat.

  • 24. 10. 2001 11:41

    Jerry III (neregistrovaný)
    Jak je to prislovi? Podle sebe soudim tebe? Tj, ty podle sebe soudis ostatni? Ne vsichni sou zlodeji jako ty a tvoji znami.
  • 25. 10. 2001 11:45

    Jerry III (neregistrovaný)
    Ze ty nevis co CodeRed dela, ze jo? A jak se siri? Ignorance is bliss ...
  • 26. 10. 2001 10:11

    Jerry III (neregistrovaný)
    Pokud jahoda z kelimku od jogurtu nevi co to je IIS tak mu nic nehrozi protoze standardne se IIS neinstaluje. Takze pokdu nevi co to je tak mu nehrozi ze by mel problem s dirama v nem.

    A pokud pouzivas diry tak o nich vis, jak muzou tedy byt nezname?