nez zazcnete psat kraviny (ale u Docekala bezny jev). Seznam na svem webu pise:
"Pokud nebude účet použit déle jak šest měsíců, bude zrušen a bude možno si jej opět zaregistrovat."
URL: http://napoveda.seznam.cz/cz/zapomenute-heslo.html?method=form
no a na adresy u Yahoo jej posílat nemůžu, protože prostě IP adresa odesílajícího serveru se mu nelíbí - a při tom není nikde na žádném blacklistu a nikde s tím není problém... V chybové hlášce jsem našel URL nějakého formuláře, kde jsem jak pitomec vyplňoval údaje o té odborné společnosti, kolik toho tak pravidelně posíláme a spoustu údajů - formulář to vzalo, pak mi přišel po několika dnech nějaký mail, že chtějí ještě něco doplnit - tak jsem jim odpověděl s požadovanou informací - a od té doby nic. Mám skoro pocit, že to nepustilo ani tu moji odpověď...
Již několik let posílám zákazníky remcající o tom, že jim nechodí emaily na Yahoo, narovinu do řitního otvoru. Neumíš si představit tu neskonalou úlevu... :-)))
Já bych recyklaci e-mailových adres jako takový problém neviděl. Každý, kdo používá nějaký freemail by s tím měl počítat - a vlastně i u placených mailů. Přestanu platit - adresa se uvolní - a tím pádem si jí může zaregistrovat někdo jiný.
Docela by mě zajímalo, kolik e-mailů má politiku, že když nějaká adresa expiruje, že jí stejně navždy blokují pro ostatní uživatele...
No a když jsme u Yahoo - za jednu odbornou společnost rozesílám občas jeden newsletter (vyžádaný, lidé mají šanci se kdykoliv zase odhlásit) - no a na adresy u Yahoo jej posílat nemůžu, protože prostě IP adresa odesílajícího serveru se mu nelíbí - a při tom není nikde na žádném blacklistu a nikde s tím není problém...
V chybové hlášce jsem našel URL nějakého formuláře, kde jsem jak pitomec vyplňoval údaje o té odborné společnosti, kolik toho tak pravidelně posíláme a spoustu údajů - formulář to vzalo, pak mi přišel po několika dnech nějaký mail, že chtějí ještě něco doplnit - tak jsem jim odpověděl s požadovanou informací - a od té doby nic. Mám skoro pocit, že to nepustilo ani tu moji odpověď...
V maillistu máme asi 600 adres, z toho těch z domén yahoo.com nebo yahoo.co.uk bude asi 15. No má cenu se s tím babrat? Asi dotyčné obepíšu z nějakého freemailu, že jestli chtějí nadále dostávat náš newsletter, ať si ho objednají na nějakou jinou adresu, než u pitomého Yahoo, že na to fakt nemáme kapacity s nimi několik dní řešit, aby nám přijímali maily z našeho mail serveru. U žádného jiného firemního mail serveru nebo freemailu jsem se s podobným chováním zatím nesetkal, maximálně tak se zdržením některých zpráv kvůli grey listingu...
Pokud chcete někomu škodit, dá se mu snadno blokovat přístup do mailu (teď jsem se to dočetl a už bych si tam účet nezřídil).
"After 3 or more failed attempts to sign in to your account, your account will be locked for 24 hours as a security measure to protect it from unauthorized access."
A proč si pane "KENDY", myslíte, že na národnosti záleží? Jak je vidět, tak ač sám Čech, nepožíváte český nick, respektive vyskytuje se i v zahraničí. Zrovna tak diskutér pod Vámi s nickem "Lol Phirae" by stejně tak dobře s tímto nickem mohl být z ČR, stejně jako odkudkoli na světě. Takže i čeští uživatelé "užírají" Yahoo názvy schránek, které by chtěli použít lidé odjinud.
Přitom mimo ČR, žije zhruba stejný počet Čechů a lidí s českými jmény jako přímo v ČR. A všichni tito lidé, si mnohem dříve a pravděpodobněji založí adresu se svým českým jménem (např. jan.novak@) na yahoo.com než na seznam.cz :-).
Nebezpečný krok s nedostatečným řešením? Opravdu? Když expiruje doména, je ochranná lhůta v řádu týdnů. Pod tou jednou doménou může existovat nekonečně mnoho e-mailových adres, které byly někde zaregistrovány.
Pokud někdo má na ten e-mail něco zaregistrováno, a nepoužívá jej, má snad nastavené přesměrování e-mailu. Pokud Yahoo pošle před zrušením pár e-mailů (jako to dělá třeba zmiňovaný Seznam), nevidím v tom problém.
Z toho mám obecně trochu strach. Např. Yahoo účet mám jen kvůli Flickru, na mail ho nepoužívám. Ale i na ten Flickr chodím nárazově a může se teoreticky stát, že se tam 1/2 roku přes zimu nepřihlásím. Je mi jasné, že se firmy brání vytváření hromad adres od lidí, kteří je pak nepoužívají, ale prodloužil bych to alespoň na rok.
Podle podmínek, které jsem odklikával při zakládání stránky (ano v roce 1999 se musely odrolovat a tlačítko souhlasím bylo až dole, ne jako dnes, kdy se zaškrtne souhlasím a pokud někoho zajímá s čím, musí si otevřít vyskakovací okno) pokud se 6 měsíců (později zkráceno na 3) nepřihlásim schránka se zruší pro příjem zpráv, pak bude možné ještě dva měsíce se do shránky přihlásit a tím ji obnovit, v opačném případě zanikne nadobro a adresa bude k dispozici jako volná. Podobné podmínky mělo i centrum (cz, sk) i když v nejstarších dobách byla schránka "na věčné časy". Měl jsem tedy za to, že recyklace schránek na seznamu (centru ...) je úplně normální. Jak jinak uživatele také přimět se pravidelně přihlašovat.
Tak srovnávat Yahoo, když už měl na svém freemailu spoustu uživatelů v době, kdy seznam ani žádný e-mail neměl, to chce odvahu :-D.
Navíc Yahoo Mail má aktuálně něco okolo 300 milionů aktivních uživatelů a mnohem více neaktivních.
Seznam poskytuje své služby v zemi s 10 miliony obyvateli, má cca 8 milionů aktivních schránek a údajně okolo 1,5 milionu reálných uživatelů (většina lidí má více schránek).
Je to jako srovnávat dostupnost stavebních parcel na Václaváku a v Horní Dolní.
Je jasné, že když má Yahoo několikasetnásobně více registrovaných adres, tak už se nějaká nová hledá o dost hůř než na seznamu.