Podle podmínek, které jsem odklikával při zakládání stránky (ano v roce 1999 se musely odrolovat a tlačítko souhlasím bylo až dole, ne jako dnes, kdy se zaškrtne souhlasím a pokud někoho zajímá s čím, musí si otevřít vyskakovací okno) pokud se 6 měsíců (později zkráceno na 3) nepřihlásim schránka se zruší pro příjem zpráv, pak bude možné ještě dva měsíce se do shránky přihlásit a tím ji obnovit, v opačném případě zanikne nadobro a adresa bude k dispozici jako volná. Podobné podmínky mělo i centrum (cz, sk) i když v nejstarších dobách byla schránka "na věčné časy". Měl jsem tedy za to, že recyklace schránek na seznamu (centru ...) je úplně normální. Jak jinak uživatele také přimět se pravidelně přihlašovat.
Z toho mám obecně trochu strach. Např. Yahoo účet mám jen kvůli Flickru, na mail ho nepoužívám. Ale i na ten Flickr chodím nárazově a může se teoreticky stát, že se tam 1/2 roku přes zimu nepřihlásím. Je mi jasné, že se firmy brání vytváření hromad adres od lidí, kteří je pak nepoužívají, ale prodloužil bych to alespoň na rok.
Nebezpečný krok s nedostatečným řešením? Opravdu? Když expiruje doména, je ochranná lhůta v řádu týdnů. Pod tou jednou doménou může existovat nekonečně mnoho e-mailových adres, které byly někde zaregistrovány.
Pokud někdo má na ten e-mail něco zaregistrováno, a nepoužívá jej, má snad nastavené přesměrování e-mailu. Pokud Yahoo pošle před zrušením pár e-mailů (jako to dělá třeba zmiňovaný Seznam), nevidím v tom problém.
A proč si pane "KENDY", myslíte, že na národnosti záleží? Jak je vidět, tak ač sám Čech, nepožíváte český nick, respektive vyskytuje se i v zahraničí. Zrovna tak diskutér pod Vámi s nickem "Lol Phirae" by stejně tak dobře s tímto nickem mohl být z ČR, stejně jako odkudkoli na světě. Takže i čeští uživatelé "užírají" Yahoo názvy schránek, které by chtěli použít lidé odjinud.
Přitom mimo ČR, žije zhruba stejný počet Čechů a lidí s českými jmény jako přímo v ČR. A všichni tito lidé, si mnohem dříve a pravděpodobněji založí adresu se svým českým jménem (např. jan.novak@) na yahoo.com než na seznam.cz :-).
Pokud chcete někomu škodit, dá se mu snadno blokovat přístup do mailu (teď jsem se to dočetl a už bych si tam účet nezřídil).
"After 3 or more failed attempts to sign in to your account, your account will be locked for 24 hours as a security measure to protect it from unauthorized access."
nez zazcnete psat kraviny (ale u Docekala bezny jev). Seznam na svem webu pise:
"Pokud nebude účet použit déle jak šest měsíců, bude zrušen a bude možno si jej opět zaregistrovat."
URL: http://napoveda.seznam.cz/cz/zapomenute-heslo.html?method=form
Já bych recyklaci e-mailových adres jako takový problém neviděl. Každý, kdo používá nějaký freemail by s tím měl počítat - a vlastně i u placených mailů. Přestanu platit - adresa se uvolní - a tím pádem si jí může zaregistrovat někdo jiný.
Docela by mě zajímalo, kolik e-mailů má politiku, že když nějaká adresa expiruje, že jí stejně navždy blokují pro ostatní uživatele...
No a když jsme u Yahoo - za jednu odbornou společnost rozesílám občas jeden newsletter (vyžádaný, lidé mají šanci se kdykoliv zase odhlásit) - no a na adresy u Yahoo jej posílat nemůžu, protože prostě IP adresa odesílajícího serveru se mu nelíbí - a při tom není nikde na žádném blacklistu a nikde s tím není problém...
V chybové hlášce jsem našel URL nějakého formuláře, kde jsem jak pitomec vyplňoval údaje o té odborné společnosti, kolik toho tak pravidelně posíláme a spoustu údajů - formulář to vzalo, pak mi přišel po několika dnech nějaký mail, že chtějí ještě něco doplnit - tak jsem jim odpověděl s požadovanou informací - a od té doby nic. Mám skoro pocit, že to nepustilo ani tu moji odpověď...
V maillistu máme asi 600 adres, z toho těch z domén yahoo.com nebo yahoo.co.uk bude asi 15. No má cenu se s tím babrat? Asi dotyčné obepíšu z nějakého freemailu, že jestli chtějí nadále dostávat náš newsletter, ať si ho objednají na nějakou jinou adresu, než u pitomého Yahoo, že na to fakt nemáme kapacity s nimi několik dní řešit, aby nám přijímali maily z našeho mail serveru. U žádného jiného firemního mail serveru nebo freemailu jsem se s podobným chováním zatím nesetkal, maximálně tak se zdržením některých zpráv kvůli grey listingu...
no a na adresy u Yahoo jej posílat nemůžu, protože prostě IP adresa odesílajícího serveru se mu nelíbí - a při tom není nikde na žádném blacklistu a nikde s tím není problém... V chybové hlášce jsem našel URL nějakého formuláře, kde jsem jak pitomec vyplňoval údaje o té odborné společnosti, kolik toho tak pravidelně posíláme a spoustu údajů - formulář to vzalo, pak mi přišel po několika dnech nějaký mail, že chtějí ještě něco doplnit - tak jsem jim odpověděl s požadovanou informací - a od té doby nic. Mám skoro pocit, že to nepustilo ani tu moji odpověď...
Již několik let posílám zákazníky remcající o tom, že jim nechodí emaily na Yahoo, narovinu do řitního otvoru. Neumíš si představit tu neskonalou úlevu... :-)))
Tak srovnávat Yahoo, když už měl na svém freemailu spoustu uživatelů v době, kdy seznam ani žádný e-mail neměl, to chce odvahu :-D.
Navíc Yahoo Mail má aktuálně něco okolo 300 milionů aktivních uživatelů a mnohem více neaktivních.
Seznam poskytuje své služby v zemi s 10 miliony obyvateli, má cca 8 milionů aktivních schránek a údajně okolo 1,5 milionu reálných uživatelů (většina lidí má více schránek).
Je to jako srovnávat dostupnost stavebních parcel na Václaváku a v Horní Dolní.
Je jasné, že když má Yahoo několikasetnásobně více registrovaných adres, tak už se nějaká nová hledá o dost hůř než na seznamu.