Hlavní navigace

YouTube zneužíván k šíření reklamních videí

14. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Odborníci ze společnosti Kaspersky Lab, která se zabývá počítačovou bezpečností, upozornili na nový typ nevyžádané reklamy šířené přes Internet. Spammeři využívají kombinaci klasického e-mailového spamu a reklamních videí na populárním videoportálu YouTube. Do schránek uživatelů putuje nevyžádaný e-mail s odkazem na konkrétní reklamní video na YouTube. Je přirozené, že tento typ reklamy je zajímavější a zasáhne mnohem více uživatelů. Před dvěma roky zneužili spammeři jméno YouTube a místo…

Odborníci ze společnosti Kaspersky Lab, která se zabývá počítačovou bezpečností, upozornili na nový typ nevyžádané reklamy šířené přes Internet. Spammeři využívají kombinaci klasického e-mailového spamu a reklamních videí na populárním videoportálu YouTube. Do schránek uživatelů putuje nevyžádaný e-mail s odkazem na konkrétní reklamní video na YouTube. Je přirozené, že tento typ reklamy je zajímavější a zasáhne mnohem více uživatelů. Před dvěma roky zneužili spammeři jméno YouTube a místo zajímavého videa byli uživatelé přesměrování na reklamní sdělení. Nyní vede odkaz přímo na populární server YouTube, kde je umístěna nevyžádaná reklama, vysvětluje Daria Gudková, ředitelka obsahové analýzy a výzkumu v Kaspersky Lab.

Spammeři čas od času přijdou s podobnou novinkou. Stačí vzpomenout na obrázkový spam nebo nevyžádané e-maily s reklamním sdělením v přiloženém dokumentu. Zaznamenán už byl také zvukový záznam s reklamním sdělením, který se šířil právě skrze nevyžádané e-maily. Kaspersky Lab připomíná e-maily z letošního dubna, kde spammeři nabízeli své služby formou obrázku upraveného pomocí metod využívajících obrazový šum. Rozostřené obrázky jsou u různých CAPTCHA systémů přitom naopak zbraní proti spamu. V tomto případě ale daly zabrat i antispamovým filtrům připraveným na obrázkový spam. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).