Mýlíte se.
Elektronicky podepsané zprávy podáváte prostřednictvím společného technického zařízení správců daně, což je v tomto případě EPO. Viz třeba http://www.financnisprava.cz/cs/dane-elektronicky/strucny-prehled/informace-k-dorucovani-datovych-zprav-4162 nebo komentář k uvedenému paragrafu v ASPI.
Pokud zašlete e-mail se ZAREP na podatelnu úřadu/pracoviště, tak se jedná o podání podle odstavce 3, ne 1.
Ale jinak máte pravdu, podávám to přes ten daňový portál. Je to podatelna podle původního zákona o elektronickém podpisu, tyhle podatelny jsou většinou určené pro e-mailovou komunikaci, proto jsem zmiňoval ten e-mail. Chtěl jsem to hlavně odlišit od podání přes datové schránky. Při psaní první odpovědi mi to ani nedošlo, že tohle vlastně není e-mail...
ad "Já to mám tak, že vše posílám e-mailem s kvalifikovaným podpisem."
Většinou s vámi bez výhrad souhlasím, ale tady jste se v případě FÚ asi spletl nebo neudělal pro FÚ výjimku. Jiné úřady nehodnotím, neznám je.
Jakékoliv podání na adresu podatelny FÚ tedy i včetně kvalifikovaného podpisu je "neúplné" a jedná se o podání za použití jiných přenosových technik, které je potřeba do 5 dnů od doručení potvrdit (viz §71 odst. 3).
Jediné místo, kam můžete na FÚ své podání s elektronickým podpisem dát, je daňový portál http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/dpr/uvod.faces
Já to mám tak, že vše posílám e-mailem s kvalifikovaným podpisem. Nemusím řešit fronty ani na úřadě ani na poště, ani úřední nebo otevírací hodiny a vyřídím to v době, kdy se to zrovna mně hodí.
Jak je napsáno v předchozím komentáři, pravděpodobně je to specifikum toho, že vaše účetní to neposílá elektronicky ani z vaší datové schránky ani s vaším elektronickým podpisem, případně ze své schránky nebo se svým podpisem a s tím, že by FÚ věděl, že je to vaše účetní. On totiž FÚ potřebuje nějak věrohodně vědět, že to podání je opravdu od vás - asi by se vám nelíbilo, kdyby za vás přiznání k DPH mohl podávat kdokoli. (To neplatí pro papír, tam se to bere, že jste to snad opravdu podepsal vy, a případy, kdy by to za vás podal někdo jiný, se holt nějak vyřeší.)
nevidím zjednodušení, spíše naopak.
Nevím jak to mají ostatní, třeba Jisrsák, co si tu blahem chrochtají nad elektronickým podáním, jak mají klid a nikam nemusí, já respektive moje účetní musí, i když pošle elektronickou verzi podání třeba DPH, dodat i tu papírovou.
Jestli je to specifikum FÚ v Karlových Varech nebo to je všude, netuším.
Jaké máte zkušenosti Vy?