Existují dva typy lží: Černá, kdy absolutně něco popíráme nebo říkáme nepravdu. Výhoda černé lži je, že můžete tvrdit opravdu cokoliv a na nic se neohlížet. Nevýhoda černé lži je, že se velmi snadno dokazuje a to tak, že to pochopí i malé dítě.
Pak existuje ŠEDÁ lež. Tu používají inteligentnější lidé. Spočívá v tom, že zákadem šedé lži je pravda ke které je naroubovaná lež. Sice nemůžete tvrdit úplně cokoliv, ale velkou výhodou je, že se často velmi špatně dokazuje a důkaz není schopno většina lidí pochopit.
NAŠI OPERÁTOŘI MAJÍ VELMI RÁDI ŠEDOU! Ano, je pravda, že základní cena minuty nebo SMS je velice podobná u nás jako v zahraničí. Dokonce i tarifikace 60+60 je velmi často používaná i v zahraničí.
Ovšem (a zde přichází ta šedá lež): v zahraničí existují výhodné balíčky, které u nás NE! A díky balíčku tak můžete mít tisíce minut a tisíce SMS za pár šupů, zrovna jako Internet s FUPem několik GB nebo úplně neomezený.
A mají opět PRAVDU, že se dá srovnat i měsíční útrata zákazníků. Ano, vezmeme-li takového zákazníka s nulovým tarifem, který provolá 2 minuty a pošle 2 sms za měsíc - tak ANO MAJI PRAVDU, zaplatí přibližně stejně všude ve světě.
Ovšem vezmeme-li běžnějšího zákazníka, který provolá pár set minut a pošle párset SMS, tak cena bude marketně rozdílná!
--
Pak je tady ještě aspekt lidské psychiky. Většina lidí tohle ani nechce slyšet? Proč? No protože je to už stálo hodně peněz a jsou lidi, kteří už operátorům zaplatili i miliony. Kdyby se ceny snížily na přijatelnou mez, byly by miliony zaplacené zbytečně, oni by si připadali jako blbci a vědomě i podvědomě se tomu brání - tak, že si to nepřipouštějí a platí dál!
Jen skutečně malá hrstka lidí si dokáže říct - ano, tady jsem svou blbostí přišel o x Kč, takže to už dělat NIKDY NEBUDU, abych nepřišel o ještě víc. Většina lidí dělá pravý opak a pokud už do toho hodně peněz nasypali, tak je to důvod platit stále.
Proto jsou někteří lidé ochotni do nigerijských spamů sypat celý majetek, proto jsou lidé chotni pracovat třeba rok a půl pro zaměstnavatele, který jim neplatí a proto platí tolik operátorům :-)
--
Co by operátorům opravdu dalo pořádný políček není planý protest na FB - nespokojenost je jim jedno, dokud lidé platí. Ale kdyby všichni začli využívat mVoIP a mezi sebou si volali ZDARMA a ještě k tomu se připojovali přes WiFi (doma, v práci, v restauraci, v kavárně, takže většinu času), GSM/3G by využívali jenom jako "nouzovku", když jsou třeba na výletě v přírodě a ARPU by kleslo z 500,- na 50,-, tak to by byl cvrkot cen dolů! A protestovat by nemusel nikdo :-)
Takže místo protestů si raději kupne SmartPhone (nebo telefon s integrovaným VoIP klientem) s podporou WiFi, registrujte se u nějakého VoIP operátora a kamarádům dejte své negeografické VoIP číslo 910 xxx xxx a vždy, když budete v dosahu WiFi, tak volejte z něj :-)
I zde totiž platí, že bojovat proti něčemu nemá smysl. Lepší je energii a čas vložit do jiného řešení.
mVoIP a klasické VoIP toto řešení nabízí - já to už delší dobu ignoroval, přišlo mi to složité atd., ale začal jsem to používat a je to PARADA!!! Neplatím téměř nic a klidně si zavolám až do USA za pár halířů...
Navíc díky systému prepaid (předplacení) nikdy neprovoláte víc, než kolik máte peněz a není stanoven žádný limit pro dobíjení - dělá se většinou převodem, takže můžete "dobíjet" klidně jen 50,- Kč, když víc nechcete :-)
pro mikrotech: Roky jsem pracoval pro klasického GSM operátora, takže můžu mluvit ze zkušeností...
Největší překážkou nasazení mVoIP je hlavně to, že zákazník nemá "full servis". Musí si sám konfigurovat telefon na SIP a to mnoho z nich nezvládne ani podle návodu, musí kontrolovat, zda je v dosahu wifi atd.
Takže pro úspěch je potřeba mít to procesně postavené tak, aby jen zázník řekl: "TOTO CHCI!" a nemusel se o nic starat a měl to :-).
Dokážu si představit řešení, kdy např. budete prodávat nové MT s už předkonfigurovanými klienty na zákazníkovo VoIP číslo.
A ještě lepší by bylo zákazníkovo číslo zařadit pod svoji rámcovou smlouvu, zajistit mu levný 3G Internet a na něm VoIP s Vámi prodaným MT.
Samozřejmě, kdo si to bude chtít zařídit sám, tak jak je to dnes tak může. Ale primárně bych nabízel možnost Váš MT+Vaše SIM s Internetem+Vaše VoIP :-)
Prostě zákazník u Vás objedná, vše mu přijde a on už jen používá a ani v podstatě neví, že je to VoIP. Tohle by fungovalo skvěle!
Přesně tohle jsem chtěl napsat. Můžu-li volat pětkrát levněji, ale za cenu toho, že před každým voláním budu ověřovat kvalitu připojení (nedej bože hledat wifinu), kdy si budu muset na fórech hledat, jak si nastavit telefon (resp. stahovat SIP klienta) a k tomu mi poskytovatel nebude schopen odpovědět na dotaz, neřkuli nevyhoví požadavku, který vyžaduje více práce (protože ze mě má jen pár haléřů), je taková služba zcela neupotřebitelná a cílové zákazníky najde jenom mezi několika nadšenci, kteří nemají příjem takový, aby si za dobu, co nastavují, nevydělali na deset normálních telefonátů. Bohužel:-(. Sám používám Skype, který mi funguje bez komplikací. S podobnými zkušenostmi jsem vyzkoušel i Odorika. Skype jel sám (je dražší), ale u Odorika jsem strávil dvě hodiny a říkám si, jestli ta námaha za to stojí. Z Mikrotechu se mi ani neobtěžovali odpovědět, jak jsem uváděl výše. Takové služby se u většinové populace nemohou ujmout.
No a v takovém případě, když není Wi-Fi a není jiná možnost, jak se připojit k VoIP a telefonovat přes něj, je tu služby CallBack. Např.: http://www.eri.cz/telefon/callback_popis.php
Skvěle propracované.
Zejména uživatelům předplacených karet nabízí služba EriVoIP CallBack významné úspory i při vnitrostátních voláních.
mobilně za ceny VoIP lze volat i bez WiFi, stači se zařídit dle návodu tady:
http://www.telefonujeme.cz/about7528.html
Pro mě byla kupříkladu u jedné společnosti překážkou komunikace. Odeslal jsem dotaz, zda je možná identifikace CLI. Odpověď jsem nedostal vůbec žádnou, takže i kdyby mi dali zadarmo kredit 1000 korun, nepůjdu k nim, protože podobný přístup očekávám ve všech oblastech.
A ano, CLI je asi největší překážka. 910 číslo nechci, protože bych službu používal pouze na odchozí hovory.
Podle mého názoru 3G od tuzemských operátorů mé pro VoIP připojení stále ne úplně dobrou kvalitu (hlavně latenci a jitter). A zejména pro "business" použití jsem s tím docela opatrný. Ale na druhé straně, využívat VoIP a smartphone přes WiFi je zpravidla bez jakýchkoli problémů. Osobně takto ze své již nikoli nové E51 vedu cca 70 - 80 % hovorů. A jen zbytek klasicky přes GSM.
Ano, máte pravdu v tom, že nastavení VoIP a někdy i obsluha volání bývá složitější, ač některým z nás to připadá zcela triviální :-). Alternativní operátoři by se v této věci asi měli pochlapit v osvětě. Ale na druhou stranu chápu, že pokud jsou "low-cost", je těžké z toho výnosu co dosahují solidní podporu zajistit. On ten support není zrovna zadarmo... I když, třeba CallBack z mobilu (nabízený např. zmíněným Odorikem), vyjde také ve srovnání s GSM operátory relativně levně. Byť už ne tak dramaticky. Ale není nutno nic nastavovat a umí jej i "hloupé" mobily...
Tak tak. Anonymní předplacenka s kreditem 300 Kč/rok na příchozí, nebo nouzové volání, seniorský telefon, všechno, kromě telefonování a SMS u opa preventivně zablokované a na všechno ostatní VoIP. Tarifikace po sekundách, kredit v libovolné výši a s neomezenou expirační dobou, max. cena 1,50 Kč/min za volání na mobily, hovory ve vlastní síti zdarma, takže hodinové vykecávání s kámošem v Austrálii za nula Kč, VoIP klient v NTB, takže žádné starosti s roamingem a směrovými čísly a za každý příchozí hovor bonus v kreditu. Pro mne za mne, ať se mobilopové třeba... Ale když si myslíte, že vypínáním mobilů se u nás něco změní, klidně si hrajte. Ale masový přechod na mnou používaný model by byl mnohem účinnější.
hmm, jak to tak vypadá, budou nás muset opět zachránit WiFi sítě. Pokud by se vytvořilo sdružení provozovatelů a vytvořila by se alternativa GSM v mVoip, alespoň ve městech, mohla by se opakovat situace z počátku internetu.
Tehdy taky ceny byly katastrofální a operátoři řvali, jak jsou odírání z kůže. Tak se objevili WiFi operátoři a najednou to šlo.
Nikomu po telefonu sprostě nenadávám, nevyhrožuji ani nenabízím pojištění, takže mi nevadí, když volaný zná mé číslo:-)
Klienta zapínám pouze na odchozí volání, takže by se mi nikdo na 910 nedovolal, proto ani ten desetník za příchozí hovor nevyužiji:-(. Co jsem se pídil, CLI je pro nízkonákladové VoIP operátory obrovský problém. Jestli o někom bezproblémovém víte, dejte prosím vědět.