Jinak s tou "Propagací značky" jde o skvělý postřeh. Když se člověk nad tou reklamou Google zamyslí tak zjistí, že obsah sice nemusí být pochopitelný ale krásně barevné LOGO jde velmi dobře vidět na všech plakátech. To je zápis do podvědomí. Až na Vás vykoukne ve Woknech cože to chcete vlastně nainstalovat za prohlížeč tak Vám podvědomí pošeptá .. Tam to hezké barevné kulaté cosi, co jsem viděl nedávno na tom plakátu ;)
Dostat LOGO a značku do podvědomí cílové skupiny je dobrý tah. To zatím Google podceňoval a nyní se to pokuší dohnat. Jen by se měl více snažit do toho podvědomí dostat to LOGO v souvislosti s něčím viz. můj úvodní příspěvek.
Osobně si myslím, že cílení reklamy zrovna na Chrome není od Googlu tím nejlepším nápadem. Prohlížeče neustále vyrovnávají skóre a v tom se uživatel jen velmi těžko orientuje. I ten pokročilejší. Jeden prohlížeč přijde s jednodušším zobrazením a za pár týdnů to mají ostataní. Jeden prohlížeč vymyslí synchronizaci nastavení a oblíbených položek a za chvíli to mají i ostatní. Na úrovní prohlížečů se tak rychle vyrovnává krok, že najít nejlepší prohlížeč jednoduše nejde. Zrovna včera jsem nainstaloval Čínský Maxthon a byl jsem velmi mile překvapen.
Myslím, že by Google měl pojmout reklamu komplexněji ve vztahu ke svým službám a zejména s důrazem na mobilitu svých řešení. Reklama Google by měla zdůraznit:
1. Uživatelský interface na úrovní portálu. Zde by měla být propagace služby iGoogle jekožto "IDEÁLNÍ" výchozí stránky pro browser. Zdůraznit by se měla přítomnost češtiny, možnost customizace pomocí widgetů směrujících na české subjekty, absence reklamy, integrace chatu s možností videokonference atd.
2. PROPAGACE služeb Google jako Webová alba Picasa, Webová kancelář s online aplikacemi, překladač, převod textu na řeč a naopak, mapy, navigace, Latitude atd. atd. Reklamu cílit na jednotlivé služby zvlášť
3. Důraz na MOBILITU. Využít masivní vzestup prodeje smartphonů a tabletů a současně překotný růst OS Google Android. Zde zdůraznít, že se k službám Google dostane uživatel jak z domova tak ze svého mobilu velmi snadno. Zde se dá cílit i na všechny uživatele - nejen na ty pokročilé
Výslednicí bude logický závěr uživatele. "Když už tedy mám od toho Gůglu všechno, tak si od nich nainstaluju i ten prohlížeč, aby to všechno taky mělo stejný logo". Takovéto nepřímá propagace Google Chrome by nejspíš byla mnohem efektivnější než přímá propagace, které skoro nikdo nerozumí.
Co zatím trochu brzdí možné nasazení této kampaně je absence Android varianty Google Chrome. Číňani už svou variantu Maxthonu pro Android mají a šlape tak skvěle, že jsem smazal i svůj Dolphin. Skvěle prování synchronizaci bookmarks. Pro Google existuje sice pár aplikací na synchronizaci bookmarks (různé Phone to .. ) ale ty přináší víc problémů než užitku. Prostě Chrome pro Android tu chybí.
Osobně si myslím, že i přes jisté díry v komplexnosti je Google dobře vyzbrojen pro skutečnou reklamní kampaň. Toto co se zatím objevuje na bilboardech je jen trapný pokus o reklamu, kterou pochopí jen ti co ví : VO CO GO, a ti žádnou reklamu nepotřebují.
Jsou dva základní typy propagace - propagace konkrétního výrobku/služby a propagace značky. Velké firmy volí většinou druhou variantu a přestože se v jejich reklamách samozřejmě objevují aktuálně nabízené produkty dané značky, tak o propagaci konkrétního produktu jde jen částečně a hlavně je kladen důraz na budování "kultu" značky.
Ohledně uživatelů - je velké množství uživatelů internetu, pro které internet = seznam.cz a pokud nemají v prohlížeči jako úvodní stánku seznam.cz, tak je velká část z nich ztracena, protože neumí do adresního řádku vyťukat seznam.cz. A i ti,co to umí, považují Seznam za něco jako Zlaté stránky, tedy jako oficiální seznam internetu.
Jinak bych chtěl ještě poznamenat, že Marek dělá úplně zbytečnou kauzu z toho, že se někdo spletl. Z kontextu odpovědí, které nám Daniel poslal je zřejmé, že pouze došlo k záměně slov nikoliv k nepochopení rozdílu mezi vyhledávačem a prohlížečem. Ačkoli novinář by měl dodržovat pravidlo nezasahování do citací, tak v tomto případě přece jde o evidentní omyl, nikoliv o neznalost. Domnívám, že citaci je možné upravit, samozřejmě po domluvě s autorem a dostatečným odlišením od původního textu.
No i vzhledem k načasování bych viděl důvod trochu jinde - Google CZ prostě zbyly marketingové prachy a potřebovali je do konce fiskálu spotřebovat, aby mohli reportovat odvedenou marketingovou práci a příští rok aby zas dostali prašule.
Jinak nějaký efekt to má http://search.seznam.cz/stats?collocation=chrome
A samozřejmě že tím, že prosadí Chrome, tím také prosadí svůj vyhledavač, zruší výchozí stránku Seznam, kterou si BFU nedokáže v Chrome nastavit a i v IE mu jí nastavil kdysi dávno někdo. A vyhledavač rovná se peníze. Takže někdy v hodně dalekém horizontu se nejspíš i ty peníze vrátí
Pan Daniel Köpp je docela odvážný s následujícím tvrzením:
"Internetová reklama není pro zavádění nových produktů tou nejlepší volbou. Tuto funkci lépe plní televize, venkovní reklama a tisk, domnívá se Daniel Köppl, šéfredaktor MaM".
Možná by měl zůstat jen u psaní do MaM a možná ani to ne..., ale holt si asi nemohl nechat ujít příležitost "blejsknout se někde jako ten slavný Kopppl z Mam", ach jo..
Rozmanitost produktů a služeb je tak obrovská, že existují i případy, kdy je internet naopak jedinou a nejvhodnější formou a často také jedinou, na kterou má zadavatel rozpočet.
Samozřejmě v některých případech může být, ale jde opravdu o specifické produkty. Zkuste to nebrat bojovně a podívejte se na věci více s odstupem. Internet, stejně jako jiná média, má své výhody pro které je v mediálním/marketingovém mixu nezastupitelný. Ale pro zavádění většiny nových produktů jsou prostě výhodnější jiná média. To není nic proti internetu. Jen zkuste respektovat fakt, že každé médium má své výhody a nevýhody.
Protože je to nejvýnosnější a nejjednodušší postup! Mě to nic neříká. S rychlostí netu problémy nemám a Googlové okénko v Seznamu pod Firefoxem použiji jen zcela vyjímečně. Jako O. S. mám Ubuntu na internet a očesané XP (bez přístupu k netu) na práci. A na raklamy jse se naučil nekoukat; prostě jsem si zrakovou část mozku vycvičil, aby mi fungovala jako Adblock.
V článku se mluví jen o Internetu. Každý uživatel Internetu ho musí znát.
Na to se ta kampaň asi nevztahuje. Podle mne jde o hlavně o celý operační systém Google Chrome a kampaň má fungovat jako logo automobilky Škoda na ledě při MS v hokeji. Čili tak, aby všichni znali logo Google (nejdražší logo světa).
Chybí mi tam to cílové zaměření na systém. Ten systém měl ze začátku nějaké problémy a pak už to nijak nesleduji. Moc se o tom nemluví. Jinak ten prohlížeč je sice rychlý, ale neumí pracovat s daty, tak jako IE a F. Největší předností je překládání cizojazyčných stránek ihned po načtení. To mi bude chybět. !!!))
Kamarad byl v londyne na silvestra a rikal mi ze tady je to jeste nic oproti masirce v londyne. Tam jsou snad vsechny plochy co slouzi k zobrazovani reklamy obsazeny google chrome. Takze to neni jenom valka seznam VS google ale proste se z toho jenom dela velka bublina s navstevnosti, vyhledavanim a podobnejma vecma.
Dá se na to dívat i z jiného úhlu. V zahraničí je Google reklama mnohem masivnější a to, že u nás zatím nebyla může znamenat, že na ni zatím Google nebyl připraven. Až teprve v poslední době na českých lokalizacích zapracoval. Je tu české rozhraní, český iGoogle s českými gadgety, je to rozpoznání hlasu v češtině a převod hlasu na text, brzy tu bude i česká online navigace od Googlu atd. Navíc je tu velmi vysoká prodejnost Androidu od Googlu a to je další důvod začít reklamní kampaň na LOGO. Spíše si myslím, že se Google stal pro český trh připraveným a nazrál tedy vhodný čas na spuštění kampaně, která už jinde běží
Ti méně zkušení opravdu na nějakou personalizaci budou kašlat. Na co ale nebudou kašlat je mail. Proto je většina účtů vázaná právě na registraci v e-mailu. Po návratu z mailu na výchozí stránku již zůstanou přihlášení ve svém účtu. Registrace je tedy v podstatě uživateli vnucena. Jen málo lidí se na netu obejde bez e-mailu. Pokud pak tito uživatelé nechtějí customizovat tak nemusí. Základní nabídka již na jejich profilu je daná jak u Seznamu tak u iGoogle. Velkému bratru se dnes již jen těžko vyhnete pokud si chcete užívat vymožeností netu nebo třeba jen komunikovat pomocí mobilu. Nezbývá tedy než se odstěhovat do lesa, nebo chodit kanálama :-)
Hlavně ty reklamy u nás jsou jiné. Jsou takové lehké, čísté, nezvyklé. Nevystupuje tam žádná německá mamina, fotbalista, roštěnka v přílehávém ničem, nebo třeba vložka. :-)
Ten kdo tu reklamu uvidí si ji snad ani nemá možnost spojit s prohlížečem, ale uvázne mu určitě logo Googlu a někomu pak i Chrome.
Sice Praha generuje podstatný traffic na českém internetu - přesto, je zde patrně nejkvalifikovanější internetová populace, která již Chrome bude poměrně z větší části používat. Takže cílení jen na Prahu, tak jako v offline kampani minulý rok, kdy Google propagoval své vyhledávání, se dle mého názoru mine účinkem: kdyby obsadili všechna krajská města, třeba by je to stálo stejně nebo jen relativně o něco více a zasáhli by vhodnější publikum.
Ale to by soudruzi z Prahy museli pochopit, že ČR se nerovná Praha, ehm.
Před každou reklamní akcí se dělá průzkum a pečlivě se volí, koho, jak a kde re-klamat. Po akci se dělá vyhodnocení a když je výsledek zásadně horší než předpoklad, tak má marketingová alias komunikační alias reklamní alias propagační agentura nebo oddělení problém.
Způsoby opakovaného obelhávání (re-klamání) jsou velice rafinované a i to,co na první pohled vypadá jednoduše a neúčinně, může být jen nosičem nějaké skryté a účinné "jedovaté látky".
Samozřejmě existují i neúspěšné obelhávací kampaně, ale rozhodně neplatí jednoduchá rovnice "mě osobně se to zdá primitivní a neúčinné" = "reklamní akce byla neúspěšná" nebo rovnice "na první pohled otravná a primitivní reklama" = "neúčinná reklama".
Pan Daniel Köpp je docela odvážný s následujícím tvrzením:
"Internetová reklama není pro zavádění nových produktů tou nejlepší volbou. Tuto funkci lépe plní televize, venkovní reklama a tisk, domnívá se Daniel Köppl, šéfredaktor MaM".
Možná by měl zůstat jen u psaní do MaM a možná ani to ne..., ale holt si asi nemohl nechat ujít příležitost "blejsknout se někde jako ten slavný Kopppl z Mam", ach jo..
Rozmanitost produktů a služeb je tak obrovská, že existují i případy, kdy je internet naopak jedinou a nejvhodnější formou a často také jedinou, na kterou má zadavatel rozpočet.
tak nejdříve věcná:
- i po opravách mluví stále Köppl o vyhledávači, takže teď už vážně nevím
Jinak:
- na Lupě jsem zvyklý na ledacos, ale byl jsem poměrně dalek se přidat těm, kteří velice lehce mávnou rukou nad tím a kritizují kdejaký žvásty, co se tady objeví. Snažil jsem se vždycky spíše poukázat na věcné chyby nebo chybějící kvalitu... ovšem tohle povyšuje opravdu Lupu, tedy kokrétně Vás, opět o level jinde:
a) žádnou kauzu nedělám, na mé jednoduché dotazy jsem dostal Vaši prapodivnou odpověď. Nejsem to já, kdo nějakou kauzu tvoří, ale zřejmě to bylo Vaše lajdáctví (tedy dle Vašich posledních odpovědí). Omlouvám se, ale jestli jste vy redaktor Lupy a Daniel šefredaktor M&M a někdo z vás se splete poměrně v elementární věci, pak se přepisují citace a zmateně se odpovídá, kde se stala chyba a kdo ji udělal a zakončí se to tím, že já z toho dělám kauzu, tak se bohužel musím hořce smát :/
b) jediné, co je zřejmé, je to, že kvalita přípravy článku asi stála za starou bačkoru (a to jsem se poměrně těšíl). Navíc buďme konrétní a neschovávejme se, za to, že "někdo udělal chybu".
btw. tohle je taky LOL:
"Jinak si MYSLIM, že se Daniel spletl"
"opravil jsem pasáž, kterou jsem sám prohodil"
už jsem v tom tolik ztracen a vyvolává to další otazký, kterými Vás už raději ani nechci trápit. Rada na závěr: Možná by bylo fajn kontaktovat citovaného pro jistotu před tím, než nějaký článek výjde a také najmout korektora (který dokáže posoudit i kontext a věcnost článku). Děláte zbytečně blbce z citovaných a hlavně ze sebe.
Chrome je bonzovaci nastroj, ono jim nestaci, co kdo vyhledava na Googlu, ale s timhle prohlizecem vedi i co lidi zadavaji do adresni radky a nedivil bych se, kdyby si to ocuchalo i nejake veci na disku. IE dela to same. Firefox a Opera jsou podle me jedine prohlizece, ktere se chovaji "slusne". ALe jak dlouho jim to vydrzi?
Je to sice pochopitelný nicméně nešťastný krok. Google se už chová jako sebejistý gigant a rozhodl se vnucovat světu své dílo. Myslím, že s touto taktikou ale přišel až příliš brzy. Zatím pozice Chrome mezi konkurencí není až tak jistá a drobný náskok se může díky změněnému detailu změnit ve velký propad. Tím drobným detailem může být třeba absence H264ky a nutnost ji doinstalovat dodatečně.
Vždycky mu po nějaké době dám šanci a cíleně ho chvíli používám. Bohužel už několikátý pokus před pár dny selhal. V Google Chrome nefungují spolehlivě ani některé aplikace Google, například Google mapy. Na náhodných výbuchách běží např. Facebook, kde občas není možné prostřednictvím Chrome přidat příspěvek. Na to, že už jde o verzi 6, by mohly být některé věci více v pořádku...
opraveno? WTF?
- mam to chapat, tak ze Lupa OPRAVUJE citace odborniku, dle komentaru? - nebo ze cituje odborniky v clanku spatne a klidne to publikuje?
- nebo to mam chapat, tak redaktor Lupy - v tomto pripade tedy vy, Martine - nechape rozdil mezi vyhledavacem a prohlizecem?
No ono to není zase až tak jednoznačné. Gadgetovské poskládávání si výchozí stránky "podle sebe" měl Seznam dříve než Google. Stačilo se přihlásit k seznam účtu stejně jako se nyní je třeba přihlásit k Google účtu pokud chcete pod iGoogle své gadgety. Jen Google má navrch v tom, že má 1. Mnohem více gadgetů a to i českých. 2. Má na ten účet napojeny ještě další služby jako Galerie fotek (byť to má seznam také), webovou kancelář (vož Seznam nemá a mít nebude) a další služby, které Seznam nemá (Seznam má zase jiné a to lokální české). 3. Google Vás neotravuje na úvodní stránce reklamou (tu má až hlouběji např. po zobrazení fulltext vyhledávání a ta je už cílená).
Pokud je tedy možné si na Seznamu stejně jako na Googlu poskládat výchozí stránku pak se dá říci, že si tam můžete dát jen to co je podle Vás nemanipulující. Velmi omezená nabídka alternativních zdrojů pro gadgety informačních zdrojů ubírá body Seznamu. Další body Seznamu ubírá vlezlá "nevyžadovaná" reklama.
Kolik procent uživatelů je schopných si zkonfigurovat výchozí stránky portálů a kolik z těch schopných je ochotno tomu věnovat čas? Většina uživatelů si není schopná udělat pořádek ani na ploše Windows a v dokumentech. Navíc odpůrci velkého bratra mají odpor k registraci a personifikaci ...
nemate pravdu, je to tak stale. a beda kdyz nekomu reknete aby do adresniho radku napsal www.xyz..... tak vam rekne pockej musim si otevrit seznam a cpe to do vyhledavaciho pole.
polovina lidi na netu jsou internetovy negramoti a znaji maximalne seznam nebo fejsbuk, ale kam napsat adresu nebo vedet co je webmail vs postovni klient je uz na ne moc.
Již jsem byl několikrát v souvilosti s touto kampaní dotázán (uživateli), zda je opravdu Chrome rychlejší. Prostě se ptají, zda má smysl připlatit si u UPC rychlejší internet, nebo zda stačí začít používat "to chrome". Google se touhle kampaní snaží lidem vsugerovat, že díky jeho prohlížeči stáhnete film za polovinu doby, co to zabere jiným. Rezervace letenky bude blesková a nebudete muset napjatě čekat jak to dopadne. A i to video z youtube bude ve vyšším rozlišení. Snůška lží, ale obyčejní lidé takhle to sdělení chápou. Je marné jim vysvětlovat, že na rychlost stahování filmu má vliv rychlost linky a ne značka prohlížeče, že u rezervací trvá než si to server přechroustá a jediné co by rychlejší prohlížeč uměl je plynulejší animace přesýpacích hodin, že kvalita videa je dána tím, co je nahráno na serveru. Vždyť přece google by jim nelhal!
OS který dle MÉHO osobního názoru skončí jako některé jiné Googlovské projekty. Totálním propadem. Je až moc online a nereflektuje možnost ztráty konektivity. Kdo by chtěl notebook nebo tablet, když si na něm pomalu nepřehraje bez internetu ani písničku (film) ? Někdo řekne, že do škol nebo kaváren to stačí ale pro obchodní úspěch je třeba mnohem více. Je třeba běžný uživatel. Masa uživatelů. Nakonec tedy na noteboocích, netboocích, hybridech nebo tabletech skončí upravený Android protože ten už má jméno. Ten bude ke spokojenosti uživatelů fungovat online i offline. Koza se nažere z hotového a Chrome OS vyhnije někde na kompostu.
Já se domnívám, že pro Chrome jsou cílovou skupinou zejména uživatelé, kterým je počítač v Off Line úplně k ničemu, a tato skupina není rozhodně malá. To jsou ti, co marní život "komunikací s přáteli" po internetu a počítač k ničemu jinému nepoužívají.
A pravděpodobně se počítá i s tím, že se podaří vybudovat závislost na internetovém připojení i u části uživatelů, kteří se zatím bez připojení k internetu ve spoustě činností na počítači obejdou.
No a právě to Google docela "vyčůraně" obchází :-)
Prostřednictvím smartphonů vede lidi k založení účtu na Googlu. Spousta apliakcí tento účet podmiňuje. Android marketem počínaje. Po prvním spuštění founu s Androidem Vás hned několikrát přepadne hláška od Googlu. Dokonce i Iphone a Symbian má předinstalovány aplikace pro přístup k Google službám. Dá se říct že Smartphone velmi silně váže uživatele k Google službám a tento trend akceleruje spolu s vyšší prodejností Smartphonů a bude akcelerovat dále v souvislosti s boomem tabletů. Možná, že i tato skutečnost výrazně ovlivnila růst počtu uživatelů Google v ČR a související propad Seznamu a dalších - tj. odchod uživatelů českých portálů ke Googlu. Uživatel mající smarphone a Google účet si řekne, že když už to má na mobilu tak doma to musí mít logicky také. Přístup k svým službám a datům ODKUDKOLIV. Nainstaluje si iGoogle, poskládá si widgety na to co ho zajímá a má krásně českou stránku poskládanou podle sebe a bez reklam. Třeba já mám na iGoogle většinou technologicky zaměřené widgety serverů jako Lupa, Mobilmania, Stahuj, Svet Androida, PC Word, widget na mail, widget na pár zpravodajských serverů jako Novinky nebo Aktualne atd. atd. Jen to co mě zajímá. Manželka má zase pod svým účtem samé widgety pro ženy. Kluk tam má widget ABC a herních serverů.
Cílovou skupinou jsou stávající i noví uživatelé v jakékoliv úrovni počítačové gramotnosti, kteří se za ručičku přivedou kam je potřeba. Někdo jde na to od lesa, Google na to jde od Androida.
Daniel Köppl si plete vyhledavac a prohlizec.Priste prosim citujte toho kdo ma aspon zakladni pojem o tom co to je browser.
http://www.youtube.com/watch?v=o4MwTvtyrUQ
Ohledně uživatelů - je velké množství uživatelů internetu, pro které internet = seznam.cz a pokud nemají v prohlížeči jako úvodní stánku seznam.cz, tak je velká část z nich ztracena, protože neumí do adresního řádku vyťukat seznam.cz.
Tohle platilo tak do roku 2005 maximálně, teď už se z toho stalo nepravdivé klišé. Lidi nejsou zas až tak hloupí. Dnes si to možná myslí jenom pár lidí v důchodovém věku, kteří se rozhodli, že se seznámí s internetem a přestali se o něj zajímat.
Souhlas. Jen ten odliv uživatelů ze Seznamu a podobných portálů má asi i další důvody. Například dost uživatelů už zjistilo, že české portály jsou jen kombinací bulvárních, manipulativních a PR článků, placených odkazů a mizerného fulltextového vyhledávání. Spoustě uživatelů tato zjevná manipulace vadí. Nechtějí být takto okatě manipulováni. Chtějí se cítit svobodněji a informace si aktivně vyhledávat a ne číst ty vnucované. Google na to jde lépe přes rádoby svobodné vyhledávání informací.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.