Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Za únikem fotek z roku 2014 nebyl hack Applu, celebrity naletěly na phishing od none - Nic bych za tim nehledal. Kdo internet jen...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 21. 3. 2016 13:33

    none (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Nic bych za tim nehledal. Kdo internet jen "pouziva", tak na tohle naleti uplne v pohode. Zazil jsem cloveka s rozbitym pocitacem. To rozbiti vypadalo tak, ze "tahle ikona" byla dole a ted je tady.. Stacilo na plose ikonu premistit a pocitac byl opraveny. Proste ne kazdy se vyzna ve vsem.
    A na tomhle je phishing zalozeny. Trefit ty spravne lidi..

  • 21. 3. 2016 12:40

    Dash (neregistrovaný) ---.avonet.cz

    U celebrit se nějaká prudká inteligence moc neočekává, takže bych se zase tak moc nepozastavoval nad úspěšností obyčejného phishingu.

  • 28. 3. 2016 20:27

    Tonny (neregistrovaný) 31.47.105.---

    U celebrit ne, ale ocekaval bych to u IT specialistu. To nemá Apple a podobne korporace zadne bezpecnostni varovani, ze se někdo z jedne IP adresy snazi o reset hesla u tisicu uctu? Zrovna tak bych ocekaval nejake varovne signály, ze z jedne IP adresy se během kratke doby někdo prihlasil ke stovkam uctu a zaroven se k tem uctum někdo pripojuje pravidelne nekde jinde. Pomoci lokace dle IP adresy a z historie těchto adres se da snadno vytvořit zvykovy vzorec. Spis mi to prijde, ze každý ma dneska plnou hubu kecu o big data analýzách a když by to k necemu bylo, tak se na to kasle a necha se bezpecnost na "blbejch" uživatelich.

  • 22. 3. 2016 12:32

    krakonoš (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    A těch ,,správných" lidí stále přibývá.

  • 22. 3. 2016 13:51

    Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---

    Potvrzuji. Roky máme v návodech "klikněte na tlačítko navigátoru". A nedávno se to trochu změnilo a pár kolegů nemohlo pracovat. Ze zvyku klikali na druhé tlačítko. Fakt, že se jeho popisek změnil z "Navigátor" na "Oblíbené", jejich mozek nebyl schopen pobrat. Osobně nemám tyhle změny rád, také mě často vykolejí. Ale abych musel volat helpdesk do USA a pak se ještě místo studu u oběda rozčiloval, tak daleko ještě v senilitě nejsem.

    Trochu si to představuji jako zavřené dveře a kolegy, kteří do nich marně mlátí hlavou ve snaze projít. A na radu "otevři ty dveře" jen oponují "ale ty dveře přece nikdo roky nezavírá". A bum bum, mlátí o ně hlavou dál. IT je fajn.

    A ještě je fajn, jak všichni pravidelně skládáme testy na bezpečnost, ale přitom pár kolegů na jakýkoliv dialog "přihlášení" automaticky zadává své username a heslo. Bez ohledu na to kdy, kde a proč to na ně vyskočilo.

    Případně přijdou s dotazem, že dostali nějaký divný email o nezaplacené faktuře a nejde jim otevřít příloha. Email červený, klient píše, že je to virus a dvakrát se ptá, zda to opravdu chcete stáhnout. A pak to stejně nejde otevřít, protože to antivirus okamžitě smaže. Ale oni trvají na tom, že si to musí přečíst, co kdyby to bylo něco důležitého.

    Kdepak, phishing je nyní snadnější než kdy jindy, s počítači dělají dnes i uklízečky. Školení nezabírají, možná spíše naopak. Jak píšete - jen je potřeba to poslat na správné lidi. A těch jsou mraky.