Firma Philips si ve Spojených státech zažádala o patent, pomocí kterého se má připravit na situaci, kdy televizní společnosti ve spolupráci s výrobci elektroniky znemožní lidem přepínání televize během reklamy a přeskakování nahraných reklamních spotů. Pomocí technologie MHP by se mohly údajně v budoucnu objevit ve vysílání signály, které krátkodobě vyřadí z provozu dálkové ovládání a znemožní ruční přepínání programů nebo rychlý posun nahraných pořadů. Důvodem je záchrana reklamy, která komerční televize živí, ale kterou dnes přeskakuje sedm z deseti Američanů. Pokud by nastala doba „uzamknutého“ ovladače, chtěl by Philips dát divákům na výběr: buď si vyčkají konce reklamy, nebo si připlatí a zbaví se jí hned.
Celá situace i patentová žádost, která z ní vychází, vypadají na první pohled bizardně, ale na druhou stranu podle analytiků čeká televizní trh v USA kvůli přeskakování reklamy v příštím roce významný odliv inzerentů. V takové chvíli přemýšlejí proto firmy nad ledasčím. V České republice se MHP zatím zmiňuje především ve spojitosti s předpovědí počasí a interaktivitou, drtivá většina set-top-boxů na tuzemském trhu MHP nepodporuje. Patent a uvažovaná technologie se nevztahuje na žádnou ze současných ani připravovaných řad společnosti Philips.
Podrobný článek o patentu a širších souvislostech publikovaly nedělní New York Times a několik vět z něj přeložily Britské listy.