A co vam na tom neni jasne? Vzdyt tento clanek rika v podstate totez. Ano Toolbar GPR je skutecne jen pro to, aby si meli SEO "konzultanti" s cim hrat. Pochopitelne je rozdil, jestli mate GPR5 nebo GPR7, ale kdyz jste na tom tak spatne, ze mate nulu, tak pro vas nema smysl GPR nejak sledovat, protoze asi sam vite, ze ty vase stranky za moc nestoji :-)
naznačit uživateli stránky, jak moc je právě prohlížená stránka důvěryhodná
podle popisovaneho principu fungovani pageRanku jsem nikde nepostrehl, ze by PR posuzoval DUVERYHODNOST webu, ale prosty fakt, kolik na nej vede odkazu ... coz zcela jiste NENI to same. Pokud napisu, ze Bush je pasak ovci, a nekterym se to zalibi a budou na mou stranku odkazovat tak, ze dostanu PR 5 nebo 6, neznamena to, ze tato informace je DUVERYHODNA, ale POPULARNI. A stejne tak je to v jakemkoliv jinem priklade, proste duveryhodnost webu se preci vubec nezaklada na tom, KOLIK odkazu na nej vede !
Paně Němče, vy jste opět nepřekvapil. Podívejte se laskavě ještě jednou na nadpis článku - je o Google Toolbar PageRanku, nikoli o PageRanku. Autor v článku navíc vysvětlil, že a proč GTPR s PR souvisí jen vzdáleně, možná dokonce vůbec, a že hodnoty PR jsou NEZNÁMÉ.
Možná se z nějakého důvodu domníváte, že pokles GTPR dokazuje pokles PR a že nárůstem počtu stránek klesá i jejich GTPR. Z faktů, že součet všech PR je konstantní a že počet stránek roste, však v žádném případě jakkoli nevyplývá ani že 1) součet nebo jakákoli jiná matematická operace se všemi GTPR dává konstantní výsledek, ani že 2) GTPR s nárůstem úpočtu stránek klesá.
Jinými slovy, to, co považujete za důležitou věc s tématem článku nesouvisí. Pokud to nevíte, nemáte ve svém oboru co dělat. Pokud to víte a příspěvek jste napsal jen kvůli odkazu v hlavičce, tak... škoda slov.
Pěkně jsi popsal myšlení Google. Hodnocení stránek se postupně, mění se priority řazení (systém vah) a v podstatě toto je univerzální návod pro úspěch webu (nejen přes seo).
Ale ano, takových rozšíření je celá řada, ale v článku to imho bylo myšleno tak, že v době, kdy výpočet parametru ch nebyl znám, neudělal přímo Google Toolbar pro Mozillu, který by zobrazoval TPR, právě proto, že by se poté nechal snadno zjistit výpočet tohoto parametru, což je teď už jedno...
vy v sobe jeste porad mate zast ohledne polemiky o prvnim miste vaseho obchodu v ramci vyhledavani udajne velmi cenne fraze na google a snadnosti zarizeni vyse uvedeneho?
I pokud by to byla pravda, tak pro Google Toolbar Pagerank je to nepodstatné. Jak je v článku pěkně vysvětleno, tak vztah mezi skutečnou hodnotou PR a hodnotou TPR není v poměru 1:1. Kdyby to tak nebylo, tak průměrný TPR už se dávno potácí někde mezi 0 a 1. Skutečnost je ale taková, že když někde na druhém konci Internetu vykvete nějaká stránka, tak to na TPR (tedy roztažení skutečného PR na škálu 0 až 10) mé stránky nemá žádný vliv. Takže pokud TPR vašich stránek klesá, nesvádějte to na rostoucí Internet :-).
Možná máte pravdu, popularita by asi byl lepší termín. Ale při psaní jsem se nad tím vůbec nepozastavil. Podle mého názoru jsou si obě slova dosti blízká.
Přesto si myslím, že motivací Googlu bylo spíše naznačit důvěryhocnost. Ačkoli ve výsledku ukazuje vlastně popularitu.
V zásadě to velmi pěkně zodpověděl David Nebeský. Jenom dodám, že důvod poklesů GTPR může být prostě ten, že si tam někdo hraje s tou logaritmickou převodní tabulkou.
Matematickou zajímavost o konstantním součtu teoretického PageRanku jsem raději nezmiňoval, abych tím někoho nenudil. Navíc pravděpodobně dobře víte, že ani tento jev přesně neplatí. Jednak díky iteračním součtům a pak hlavně kvůli rank sinku -- stavu, kdy z nějaké stránky nevede žádný odkaz.
Kdybych byl programátorem, který má řešit PageRank pro vlastní Google engine, zaměřil bych se na 2 věci: 1) Hodnocení stránky podle vlastního robota a databáze (tj. to, co je v článku prezentováno jako algoritmus). 2) Snažil bych se nějak zreálnit výpočet podle toho, kam uživatelé často chodí.
Bod 2) pak nutně potřebuje zmíněný toolbar, který pomocí dotazu na GTPG stránky sděluje nenásilně Google, kde se pohybuji. Výsledný GPG je pak syntézou obou údajů. Úvaha o logaritmické funkce je pak zajímavá, ale ne podstatná. Výpočet magického ch pak slouží k tomu, aby si webmasteři uměle nezvyšovali GPR.
Neuvedl jsem to, protože tento toolbar není žádným způsobem spojen s Google Inc. Všechny toolbary pro Mozillu jsou poněkud neoficiální. Takže není jisté, zda zítra náhodou nepřestanou fungovat, až Google opět změní výpočet parametru ch.
Přiznávám, že jsem tyto mozillácké toolbary zmínit měl, problém je prostě v tom, že žádný z nich aktivně nepoužívám, takže se v tom příliš neorientuju. Děkuju za opravu a doplnění.
> Výpočet magického ch pak slouží k tomu,
> aby si webmasteři
> uměle nezvyšovali GPR.
To je sice zajímavá úvaha, ale má jednu slabinu. Už před prolomením toolbaru jsem si totiž mohl zjistit "magické" ch pro svoji stránku. Pokud by bylo hodnocení chráněno *jenom* parametrem ch, tak by pro mě nebyl žádný problém poslat tam tisíce requestů.
Bod 2 nepotřebuje toolbar. Já používám jako vstupní Googlovu stránku http://www.google.com/advanced_search?num=100&hl=en a všechny odkazy z ní jsou už několik měsíců ve formě http://www.google.com/url?sa=U&start=1&q=[...url...]&e=[...nejake cislo...]
Z toho usuzuji, že Google si eviduje, kam klikají lidé, kteří používají jeho advanced search. A že kdyby chtěli, tak to pak mohou použít i zpětně pro hodnocení těch svých nalezených výsledků.
ad druhá věc: K tomu bych možná využil službu Jyxo Data (http://jyxo.cz/d/serv), kdy Jyxo vyhledává na Vašem webu nebo v databázi a dodává Vám výsledky v XML.
tak to je jednoznačně chybný překlad. PageRank se odvozuje od zpětných odkazů.
Když jdu do překládacího rozhraní, tak v anglické verzi to zní takto:
PageRank is our unique measure of a page's quality, based in part on the number of links pointing to a page. Knowing a site's PageRank can indicate if it's what it appears to be. For example, if an online news site has a high PageRank, you'll know that others on the web consider it a credible source worth linking to.
Už je to tam opraveno a zřejmě se čeká na nasazení.
Ne, nemusíte. Ale pak nepište věci jako: "Toolbar pro jiné prohlížeče neexistuje." Pokud tuto informaci nemáte ověřenou, tak to nepiště takhle kategoricky. A i když nejste expert, stačila by minuta hledání na internetu. Jeden dotaz Googlu... Já Firefox používám a ani zdaleka nejsem "expert na extenze pro Mozillu"...
Jen malý tip: pokud chcete mít na Vašem webu měřič výše Google PageRanku dané stránky (tak, aby ho viděli i Vaši návštěvníci), využijte služby nějvětšího českého toplistu in/out přístupů www.top.er.cz zdarma!
Pekny clanek. Ale!
Mohl by se autor, pripadne i pan Illich a nasi SEO odbornici vyjadrit k clanku Is Google PageRank For Real? (http://www.searchenginepromotionhelp.com/m/articles/site-content-design/google-pr-controversy.php).
Cituji: "The PageRank that is displayed in the Google Toolbar is for entertainment purposes only.", "The PR that is displayed by the Google Toolbar is not the same PR that is used to rank the webpage results so there is no need to be concerned if your PR is displayed as zero."
Článek je moc hezký :) Děkuji.
Z mých pozorování jsem usoudil, že stránky s vyšším GTPR google indexuje častěji, než s nižším. Jinak na pozici ve vyhledávání to nemá příliš velký význam.
Myslim, ze tady dochazi k michani vyrazu duveryhodny zdroj a popularni zdroj.
Duveryhodnym zdrojem je zde jiste myslen zdroj, ktery obsahuje hledany (odkazovany) predmet v takove "kvalite", ze je zaroven zdrojem popularnim...
Myslenim Googlu: "Chces Bushe? Tak tady mas stranku, kde se o nem zarucene pise, pise se o nem i v odkazech na tuto stranku a odkazuji na to mraky lidi z >>duveryhodnych<< serveru. A proto nevim jaky lepsi odkaz bych Ti mel nabidnout."
Tahle citace je také pro "entertainment purposes". Jasně, pageRank na toolbaru je jiné číslo, než to, které používá Google pro výpočty. O tom není sporu, to uvádím.
Ale představte si, že máte vysvětlit celou složitost problematiky někomu, kdo se diví, že má třeba nulu. Budete mu vysvětlovat, že to je kvůli otazníku nebo kvůli pomalé aktualizaci popisků? To už je lepší jen tak plácnout, že je toolbar jenom pro zábavu.
Vím, že to je teď trošku mimo téma, ale ...
Jak funguje JyxoRank? Nebo už o tom nějaký článek, který mi unikl, vyšel? Pořád se totiž píše o Googlu a jeho ranku a nadšeně sledují když se hýbne zelený proužek v lištičce ..., ale co takový JyxoRank? V Jyxo-liště Jyxorank totiž skáče každou chvíli. Máte někdo odkaz na informace o tomto.
------------------------
Druhá věc: Nevíte někdo o nějakém tutoriálu, informacích k návrhu vyhledávání a hodnocení indexovaných stránek. Dělám na vyhledávání pro středně velký web a chci aby to při vyhledávání dávalo trošku smysluplné výsledky. Popřípadě myslíte si, že se mám do něčeho takového vůbec pouštět? Mám raději použít personalizované vyhledávání od googlu nebo jyxa. PS: jyxo se mi zdá lepší protože častěji indexuje.
Myslím ale, že chápete, jak jsem to v článku myslel. Toolbar jako "Ten Google Toolbar" pro jiné prohlížeče neexistuje. Google nevydal toolbar pro jiné prohlížeče. To je jádro mého sdělení.
Připouštím, že se to dá číst dvojznačně. Kdyby to bylo na mých stránkách, tak už bych dávno tu dvojznačnost opravil.
ale kdyz jste na tom tak spatne, ze mate nulu, tak pro vas nema smysl GPR nejak sledovat, protoze asi sam vite, ze ty vase stranky za moc nestoji :-)
Mno, s první částí bych souhlasil, s druhou ne. Jde o mi o tohle. Kvalitu stránek asi těžko posuzovat od toho, kolik na ni vede odkud odkazů. Totiž, když někam napíšu naprostou pi.*, tak se během krátké doby vyrojí mrak lidí, kteří udělají na tu pi.* odkaz s tím ,,přečtěte si, jakej to je kr.*, co to píše za pí.*'', čímž pádem by tak za čtvrt-půl roku mělo moje GPR stoupnout. Čím větší GPR bude mít stránka, která o mně tvrdí, že jsem blb, tím rychleji moje GPR poroste, jinými slovy, čím větší blb, tím větší GPR, což rozšířeno do globálu znamená, že nejvyššího GPR logicky dosáhne banda blbů, která se bude navzájem napadat. Nemůžu si pomoct, ale připadá mi to tak trochu jako implementace bipolárního zmrdismu.
Na druhou stranu, pokud napíšete nějaký ucelený dílo, asi nebude mít nikdo moc důvodů se na něj odkazovat, takže GPR bude nízký. Možná by se ale GPR dalo použít pro detekci stupně zazmrdovanosti stránek.
Závěrem bych si tedy dovolil polemisovat s tvrzením, že stránky s GPR0 za moc nestojí.
Protože konzultant je v 90% případů zmrd, myslím si, že nemá smysl se dál bavit o tom, na co GPR je.