Bohužel sem byl jedním z těch, kteří na uvedeném webu o tomto víkendu nakupovali. Z Heureky sem byl normálně přesměrován na stránky obchodu www.electro.cz, kde jsem si vybral produkt a objednal. Samozřejmě sem dal na hodnocení prověřeného e-shopu na Heurece. Po dokončení objednávky jsem obdržel email s potvrzením rezervace a číslem účtu, na který mám částku za objednané zboží uhradit. Částku jsem uhradil. Po dvou dnech jsem si chtěl ověřit, zda již peníze došli a kdy mohu očekávat doručení. Šel jsem tedy opět na stránky prodejce a v kontaktech objevil varování, na které účty nic neposílat, že nepatří tomuto eshopu. Samozřejmě, účet na který jsem posílal peníze, byl mezi nimy. Poté jsem samozřejmě volal na infolinku, kde jsem se dozvěděl, že se eshop stal součástí podvodu, s tím jim mám zaslat potvrzení objednávky a obrátit se na policii. Zdraví rozum mi říká, že za zabezpečení svých stránek by měl zodpovídat hlavně jejich provozovatel. Rozhodně sem zvědav, jak se k tomu eshop electro.cz postaví. Nejvíce mě zaráží, jak se tento eshop snaží v tichosti vše zahladit, čísla účtů, na které se nemá hradit, již ze stránek zmizely. Od pondělí, kdy již o tomto problému věděli, jsem tento eshop navštívil ještě několikrát, pokud bych narazil na nějaké upozornění, že došlo k podvodu, mohl jsem platbu ještě zarazit...
Děkuju proto portálu lupa.cz, že o tom napsal článek.
chápu správně, že ti číslo účtu došlo v emailu? Ten email si schovej, ideálně vytiskni včetně "hlaviček" (ty jsou důležité). Tohle by byla pro tebe ta nejlepší varianta, podej reklamaci a požaduji odstoupení od smlouvy a navrácení peněz.
Pokud eshop reklamaci nevyřídí, obrať se na ČOI, zodpovědnost je prostě na něm.
"kde si to mohu osobně prohlédnout a kde dostanu informace"... pobavils zrovna mam cerstvou zkusenost s kupovanim pracky na internetu jsem si nasel vse o vybranem modelu pak jsme jeli primo do znackove prodejny showroomu vyrobce prave pro ty informace a vysledek na cokoliv jsem se dostal prodavac hledal v PC na strankach vyrobce, ktere jsem mel procetle takze jsem se nedozvedel nic co bych ja nebo kterykoliv zakaznik nezjistil sam.... A tak je to vsude dnes uz v prodejnach zadni prodavaci nejsou jsou tam jen PODAVAČI...
pošlete to na ČOIku, eshop tohle s vámi musí řešit, je to jeho zodpovědnost a jeho problém, podveden byl on a on to musí řešit s policií, ne vy.
Vy buď dostanete zboží nebo peníze, jiná možnost není. Vše zdokumentujte, pošlete eshopu ofic výzvu k doručení zboží nebo vrácení peněz třeba s limitem do dvou týdnů, poté reklamujte podle jejich OP. Pokud reklamaci zamítnout, opět se obrátit na ČOI.
Objednat přes net? Proč ne. Ale zboží zásadně přebírám pouze osobně a platím až na místě. A něco takového, jako pračku, nebo sporák koupím jen tam, kde si to mohu osobně prohlédnout a kde dostanu informace, které v prospektech, nebo reklamách nebývají. A pokud mi prodejce na ,,nevhodné" dotazy kvalifikovaně neodpoví, tak bič a pryč!
Dobrý den, mám úplně stejný problém jak vy. Také nákup přes heureka.cz (ověřený/garantovaný obchod). Po dokončení objednávky, mi došel na mail s potvrzením rezervace a číslem účtu kam poslat peníze. Platbu jsem provedl a momentálně to řeším s electro.cz. Doufám že to dopadne dobře a peníze nebo zboží uvidím.
Diky, kontakt jsem ziskal. Take mne zarazilo chovani eshopu, ktery zatim nebere zadnou svoji odpovednost...
Ma smysl v bance podavat 'Výzva neoprávněnému příjemci platby'? http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/vyzva_neopravnenemu_prijemci_platby.dot
Platbu muzete zkusit stornovat, cim drive tim lepe, banka by mela umet si ji stahnout zpet. Ovsem zodpovednost pada ciste na hlavu eshopu, je to jejich problem a pokud nekoho zalovat, tak je. Je to preci stejne jako kdyby jste v obchode zaplatil, a u dveri vam zbozi sebrali s tim, ze u kasy zrovna sedel zlodej.
Mimochodem, zarny priklad toho, proc se zcela zasadne a nikdy nic neplati predem, rozhodne ne v CR.
pokud eshop oficiálním komunikačním kanálem uvede něco v rozporu se svými OP, platí to a soudy a ČOI v tomhle duchu rozhodují. FO není právník, aby tohle rozlišoval a eshop je v postavení silnějšího.
Potvrzení objednávky je součástí obchodních smlouvy a hned v par 1.3 OP je uvedeno, že takovéhle smluvní ustanovení má přednost, tj. i změna čísla účtu.