Pane N/A, neříkal jsem že OSS eshopy nemají jazykové verze, jen může být problém s tím, že nějaký jazyk není zcela či kompletně přeložen a aby si na to dal obchodník pozor.
Jinak souhlasím se zbytkem Vašeho příspěvku!
Ale jak zjistí obchodník že mu něco vyhovuje? Když bude mít dostatek informací a) o tom co chce b) o tom, jaké výhody a nevýhody mu jednotlivá řešení nabízí.
A to co chce zpravidla neví, a o tom jaké nevýhody OSS má se moc nemluví. To jediné byl důvod napsání mého příspěvku.
Páč když se zeptáte desítek provozovatelů eshopu, těch co budou s OSS řešením nespokojeni je více (dělali jsme si na toto téma průzkum). A problém není ve své podstatě v tom že je to OpenSource, ale v tom, že není moc firem které by dělali na kvalitní úrovni implementaci, podporu a školení OSS eshopů. A to je to, o čem se nemluví a provozovatelé to zjistí až později (a bolí to).
PS: jinak my OpenSource podporujeme a tam kde je to vhodné i využíváme (jsme též členem www.oss.cz :) Jen se snažíme se informovat o všech výhodách i nevýhodách každého řešení.
ad 3)
predpokladam, ze to obnasi totez jako v closed source systemu - upravu v tabulce sazeb DPH.
ad 5)
napada Vas, proc by nemohly existovat oss reseni s podporou vice jazykovych verzi?
to bylo jen namatkou, Vas prispevek pusobi spis jako reklama na closed source systemy nez jako (seriozni) argumentace.
Vy, (hypoteticky) coby provozovatel online obchodu, prece vubec neresite, jestli je ten kus sw open source nebo closed source. Vas zajima, kolik Vas to bude stat a co za to dostanete. vyhovuje Vam oss reseni? fajn. je to Vase vec. nevyhovuje? no pak se asi logicky poohlednete po necem jinem.
s closed source muzete treba narazit na to, ze jednou, az ten system prestane dostacovat (napr. firma jej prestane podporovat), prijdete data ulozena v db, protoze k tomu nemate dokumentaci.
ale nastesti se vetsina fungujicich online obchodu nerodi tak, ze se jednoho rana nekdo probudi a rekne, ze vecer by mohl zacit prodavat umyvadla online. predchazi tomu dlouha priprava, ktera pochopitelne obnasi i onu oponenturu (kterou tam nekde rovnez zminujete).
OSS eshop není v principu špatný, jen má svá specifika. Zvažte výhody a nevýhody. Výhoda bývá jen jedna: nízká pořizovací cena. Nevýhod bývá mnohem víc. Ne každý eshop trpí všemi, ale pokud OSS řešení zvažujete, buďte si jich vědomi.
Následující text vychází z toho, že:
a) provozovatel eshopu by měl dělat obchod a ne programovat eshop
b) chcete opravdu prodávat, chcete stůj business rozvíjet a zlepšovat se
1. NEROSTE S VAŠÍM BUSINESSEM
Tak jak se Váš internetový prodej bude rozrůstat a měnit, musí se přizpůsobovat i váš eshop. V tu chvíli Vás začne stažený eshop brzit. Takže musíte mít někoho, kdo vám eshop začne předělávat podle vašich potřeb, jinak začnete přicházet o peníze. Ten někdo by měl být firma, která se tomu bude věnovat i za pár let. Firem, co se specializují úpravami OSS eshopů moc není.
2. JE TO JEN KUS SOFTWARE
OSS eshop je prostě jen kus software. Eshop s velkým E potřebuje poradenství, oponenta, nápady. To si z internetu nestáhnete.
3. (NE)SOULAD S LEGISLATIVOU
Příklad 1: V ČR máme dvě (resp. tři) sazby DPH. Některé eshopy nemají více jak jednu sazbu.
Příklad 2: Naposledy v lednu 2008 se měnila snížená sazba DPH z 5% na 9%. Jak složité bylo pro OSS eshopy změnit konfiguraci sazby DPH u všeho zboží?
4. NEKOMPATIBILITA S ČESKÝMI BANKAMI
Chcete platební rozhraní eBanky/Raifky atp.? Chcete příjímat platby platební kartou do KB, ČSOB či eBanky/Raifky? Pozor na to, častá komplikace u OSS eshopů.
5. FUNKCE
Kvalitní optimalizace pro vyhledávače? Jazykové verze? Více měn? Doprava zdarma? Varianty zboží? Definice různých kombinací dopravy a platby? SMS platby? Kalkulačky splátkových kalendářů? atp. atp.
To je několik základních častých problémů. Pokud Vám nevadí, klidně provozujte eshop na OSS. Přejít na jiné řešení můžete vždy, i když to bývá hodně starostí (náklady na import zboží, převod uživatelských loginů a hesel, naučení se s jiným eshopem, ztráta pozic ve vyhledávačích, přijdete o kontinuitu statitistik nákupů atp).
Pokud Vám to s internetovým prodejem myslíte vážně, hledejte jiné řešení - i ty jsou dostupné zdarma.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).