Chápu, co vede k mikroblogování pisatele, ale co z toho má dostat čtenář? Existuje ještě vedle přístupu "obsahem příspěvku je URL někam jinam" ještě nějaké další použití mikroblogu, které by mělo nějaký smysl?
Pro mě jako čtenáře je zajímavé vědět, co dělají a o čem přemýšlejí moji kamarádi nebo lidi, na které jsem zvědavý. Naopak nějaké odkazy mě až tolik neberou. ;-)
Myslím, že dobře to vystihuje jméno českého klonu Twitteru Teidu. Prostě: Teidu do práce, teidu do kina, teidu do hospody... To je, co mě u ostatních zajímá.
Kdyz uz blogovat ci mikroblogovat, pak jedine na sve domene, na svem webu. Dneska je prece popularni "vystup z rady", o internetu jako dosud svobodnem mediu to plati dvojnasob, pripada mi tedy hloupe za kazdou cenu vyuzivat cizi sluzbu.
Hloupe je vzit popularni sluzbu a prekopat ji na svuj web, jen abych se nemusel tvarit, ze pouzivam 'cizi sluzbu'. Je to proste sluzba: taky si nezalozim vlastni cistirnu, abych byl in a vystupoval z rady. Co se tyce zvysovani navstevnosti, tak pro majitele to je duvod sluzbu opecovavat a zlepsovat, cili opet nic zavadneho. Pan je pozer?
Aha pan neni pozer, nybrz zkusenostmi oslehany veteran. Coz je sice totez, ale nezni to tak prvoplanove, kazdy prece muze mit sve vrtochy a u moudrych starcu je to normalni. Stejne jako senilita. Mozna by stacilo vyzkouset a bud pouzivat nebo ne, namisto kecu typu 'temhle novotam ja nerozumim, delam si to po svym a jde mi to lip'.
Napiste to treba Ondreji Neffovi. Sakra, proc on stale lpi na te sve Hyene a nepouziva progresivni systemy dneska?
Koukam, ze uznavate "mcdonaldizaci", ale to je Vas problem :-)
Pan veteran tedy rozeznava pouze jednoho konzervativniho Neffa nebo mcdonaldizaci a nic mezi tim, coz ma byt muj problem. No vazne mi nevadi (ne)platit odladenou a casem proverenou, byt unifikovanou sluzbu, pripadne sendvic. Legitimita takove sluzby ci sendvice je dana schopnosti se uzivit, nikoli nazorem moudreho veterana. Bavime se o nicem, proste jsi stara konzerva. Ja na tohle pozerstvi dam min, beru co funguje a co zrovna chci.
A není na těch službách fajn síťový moment? Jasně, dalo by se to vyřešit přes RSS a API... Twitter mi připadá fajn třeba i možností hledání ve veřejné časové ose a tak. To by asi u diskrétních systémů bylo složitější.
Mikroblogy.cz nejsou žádné mikroblogy. Je to uzavřený systém, kdy je jednou týdně pokládána anketní otázka, poté je zveřejněna odpověď i s fotkou - uplně stejně, jako se to dělá v novinách a časopisech.
Musím souhlasit. Jde o to, jestli tam někdy budou puštěni i "běžní" uživatelé, třeba je to zatím beta, kde píše (resp. odpovídá na dotaz) pár osobností a pak tam pustí i plebs. Zatím to mikroblogovací systém není, je to zavřené. Zdá se mi v tomto případě - mnoho povyku pro nic. Jediné zajímavé je to, že je tam právě těch pár známých lidí. Ale možná zajímavé jak pro koho...
Je to stejně zajímavé jako klasická anketa v novinách a časopisech. A funguje to uplně stejně - někteří z dotazovaných budou pro někoho zajímaví, někteří budou o ničem. A bude se to lišit člověk od člověka.
Přátelé buďte prosím trpěliví, je to experiment ve velmi počáteční fázi. Mikroblogovacích systému je mnoho a používá to v ČR jen pár lidí... Nemá cenu dělat druhý Twitter, proč taky. Tak jsme si řekli, že to zkusíme obráceně a dříve než z technologií, začneme s obsahem. Přinutit takové osobnosti (a bude jich více) blogovat téměř nejde. Pokud se vše osvědčí, zvýší se frekvence blogů, určitě najdeme i pravé a přitom známé mikroblogery a můžeme to pak zpřístupnit všem. Teď je cílem, aby se o mikroblogování zajímala i mainstreamová média a pak se to dá dále rozvíjet...
Obrácený postup možná není špatný nápad. A už ty osobnosti skutečně "mikroblogují", nebo tam jejich texty zatím vkládá nějaký administrátor? A kdy počítáte s otevřením systému veřejnosti?
Největší problém bylo vysvětlit, jak přesně to funguje, poslat jen 160 znaků, když všechny telefony už mají možnost psát delší SMS :) Ale ano, opravdu mikroblogují, posílají z vlastního telefonu, což je myslím úspěch... Akorát zatím děláme korektury překlepů a diakritiky. Doufám, že to nikdo nebude brát jako zásah do svobody blogerského projevu :) Pro veřejnost... technicky to problém není, ale přemýšlím zatím o motivace mikroblogerů tam být... jiných systému je dost, takže zatím vyčkáme. První fáze je mít větší interakci s osobnostmi, kromě hlasování brzy zavedeme například možnost hlasovat o otázku týden apod.
No tak pokud osobnosti skutečně mikroblogují, tak pak je to fajn :-)
K té veřejnosti - aby nakonec nebylo pozdě :-) Myslíte si, že osobnosti to odtáhnout? Jak psal výše Martin Kopta, dost lidí osobnosti nezajímají, zajímají je jejich kamarádi.
Držím palce, aby se na to osobnosti postupem času nevykašlali - viz příklad blogujících osobností na portálech nebo zpravodajských webech :-)
Daniel Dočekal se v příspěvku níže ptá, proč se tomu říká "mikroblog", když je to anketa. Dohnat VIP bloggery k psaní není vůbec jednoduché. Pokud není dotyčný člověk skutečně blogger (grafoman?) sám od sebe, přestane časem psát. Jednoduše ho to nebaví.
Na ITBIZu se mi osvědčilo dávat osloveným osobnostem témata nebo jim pokládat "anketní otázky" a oni se potom na vybrané téma rozepsali.
V této souvislosti bych doporučil přečíst rozhovor s Adamem Javůrkem (http://www.itbiz.cz/rozhovor-adam-javurek), který byl jeden čas komunitním editorem v rámci Respektu. Pochopíte z něho, že vést VIP blogy není úplně jednoduché.
"Pochopíte z něho, že vést VIP blogy není úplně jednoduché." - No, spíš bych se ptal po smyslu "VIP blogů". A to myslím naprosto vážně, ne jako ironické šťouchání.
Smysl VIP blogů? Pokud se jedná o osobnosti, mohou přitáhnout pozornost čtenářů, médií a inzerentů. V ostatních případech mohou VIP blogy působit jako zdroj obsahu.
Z vlastních zkušeností také vím, že se někteří VIP bloggeři o svém blogu zmiňují mezi přáteli.
Marně tam ty VIP hledám, to něco málo VIP je sice možná VIP, ale zase to není zajímavé. A skutečnost, že jim témata někdo diktuje z toho dělá opět jenom Anketu v novinách, tedy něco, co vpodstatě není zájem číst. A 160 znaků odpověď na cizí otázku není zdroj obsahu.
Potíž je v tom, že většina osobností (VIP, je jedno jak to nazveme) není zvyklá blogovat; natož mikroblogovat. Takže jejcih blogy by zřejmě skončily neslavně - prvním a posledním zápiskem. Anketa tento problém řeší, protože dává VIPům téma.
Na místě tvůrců bych nyní vytipoval další okruh mikrobloggerů, oslovil je a poskytnul jim prostor pro skutečný mikroblog.
hm, dobra myslenka - mit driv technologii nebo obsah
z meho pohledu web postrada ted oboji. pak je otazka, jestli spusteni nebylo predcasne
takhle jak to je, to rozhodne "stojate vody" nerozviri!
Mikroblogy.cz asi stěží na tomto trendu něco změní. Aby mohly konkurovat, musely by nabízet aplikace, kterých jsou pro Twitter stovky. V aplikacích je síla mikroblogování. Díky nim je možné posílat zprávy do Twitteru z mobilu, z různých IM, z rozšíření prohlížeče atd. a ještě více cestami zprávy z Twitteru dostávat a případně i různě zpracovávat. Já nyní např. připravuji jednoduchý informační servis pro/z městečka, ve kterém pobývám: http://www.krasnolipsko.cz
Využité aplikace: Blogger, Twitter, LoudTwitter, TwitterFeed, TwitterFox a uTweetMe, FeedBurner
Tento koncept jsem si již otestoval na několika dalších miniwebech a docela mi vyhovuje díky své rychlosti, jednoduchosti a nenáročnosti. Problém může být spolehlivost, jelikož stačí když vypadne jedna složka (např. Twitter) a celek přestane fungovat. Uvidíme...
Myslím si, že většina uživatelů na ten web bude chodit jen velmi zřídka a informace bude číst přes RSS čtečku, e-mail nebo Twitter. Navíc, design není moje silná stránka. Třeba ale někdy narazím na někoho šikovného, kdo nebude chtít moc peněz a nebo na nějaký pěkný layout pro Blogger.
Aktualni otazka a prislusne odpovedi - v poradku.
Jdu na Archiv -> a vyberu si otazku 44.tyden Zažili jste v poslední době výrazný kulturní zážitek? http://www.mikroblogy.cz/otazka/10/
Výběr těchto "osobností" projekt posunuje na cílení na konzumní masy. Pokud byste chtěli zaujmout lidi, kteří by systém používali - tedy zřejmě lidé s alespoň dobrým IT základem a všeobecným přehledem, museli byste oslovit opravdové osobnosti, jejichž názory mohou být pro tento pravděpodobnější typ publika přitažlivé.
Vetšina osobností není pro konzumenty vůbec VIP, neznají je, nikdy o nich neslyšeli. A číst je jenom proto aby možná někdy pochopili hloubku myšlenek? Ah, to je krásná utopie.