Špatně se na to pan Antoš kouká. Zapomíná totiž, že reklama vždy nemusí být určená pro koncové uživatele produktu. Co když je určená pro ty, kteří Mediatel živí. Tedy pro firmy, které si ve Zlatých stránkách kupují reklamu. Stejně tak byla zaměřená televizní kampaň Seznamu (ta na katalog se psem jak hraje na kytaru).
Takže tentokrát je M.Antoš vedle jak ta jedle.
Hmm ... tak nevim. Mam pocit, ze clovek, ktery nestravi moc casu na internetu bude seznam znamena spise Telefonni seznam. A to je docela rozdil. Jestli neni spise hledani souvislosti za kazdou cenu ...
Ja s autorem článku souhlasím, i mě jakožto "internetovému veteránu" přišla tahle reklama jako dobrý brand Seznamu.
Asi každý kdo navšťevuje pravidelně internet ví, co to Seznam je. Takových to lidiček je tuším dle posledních měření kolem 3 mil. Minimálně pro tyto 3 milióny slovo "seznam" znamená portál Seznam.cz (reach Seznamu je opravdu vysoký, takže o moc se ta čísla lišit nebudou).
Na druhou stranu pro ty, kteří jsou internetem netknutí slovo "seznam" neznamená nic konkrétního a možná pro tyto lidičky je reklama určena. Nicměně být Seznamem, tak se raduju, myslím že jim Mediatel zaplatil hezkou kampaň.
Jasně. Reklamu přeci vyrábí reklamní agentura a jejím klientem je Medianěco, který zastupuje jeho management. Mno, takže s touhle logikou je ta reklama mířená na management Medianěco.
Mimochodem, Zlaté stránky se opravdu asi potýkají s konkurencí obchodníků portálů, kteří objíždějí zemi a tvrdí, že narozdíl od Zlatých stránek, počítač mají obvykle lidé při ruce, když něco hledají -- a stejně se volá mobilem. A lidé obvykle neumějí v telefonním seznamu pořádně hledat, takže reklama vázaná na klíčové slovo nebo kategorii katalogu je lepší volba než inzerát na papíře, jehož úspěšnost jde také hůře sledovat (pokud nemáte víc telefonních čísel a nesledujete, přes které lidé volají).
A zkusili jste něco najít v těch papírových zlatých stránkách? Ty já raději hned vytrhnu a zahodím, aby ten telefonní seznam nebyl tak zbytečně tlustý.
Hold, tato reklama není určena pro mne...
Na otázku, zda znám lepší Seznam než Zlaté stránky odpovídám: "Znám, Google..."
Papírové stránky mi přijdou docela použitelné, rozhodně víc, než ty webové. Fulltext je sice OK, ale bohužel mu nejde zadat podmínka "a sídlí v jihomoravském kraji".
Znám obchodníky obou společností a musím říci, že ze strany Mediatelu je to zcela jasně obrana proti snahám Seznamu.cz vytvořit elektronický katalog firem. Dokonce mi zástupci Mediatelu nechali tištěný materiál, proč nebýt na Seznamu!
Ale vzhledem ke skutečnosti, že návratnost mé investice do Zlatých stránek je v současné době již nereálná ( příliš vysoká cena za zveřejnění v rámci celé republiky ), použil jsem placené zveřejnění na www.seznam.cz. Dnes proto vím, proč se Mediatel brání proti aktivitám Seznamu. S autorem zcela souhlasím, Mediatel se má čeho obávat, zřejmě zaspal dobu a dnešní trend vyhledávání firemních informací je i z mé praktické zkušenosti výrazně posunut k www.
Jen mě nenapadá, proč ho Mediatel se svou armádou dobře placených obchodníků a úředníků nedokázal zaznamenat....