No to srovnání s Apple trochu pokulhává. Co inovativního nám za poslední roky po Jobsově smrti přinesl Apple?
Taktéž nemá smyslu srovnání s Teslou, Google nikdy netvrdil že bude výrobcem aut Google vyvíjí autonomní řídící systém a je v něm asi nejdál, větší překážkou než technologie je v tomto případě byrokracie.
Zrovna to srovnání s Teslou zas tak mimo není. Reálně - Google dělá už pěkných pár let hype kolem samořídících aut a výsledek je dosud pramalý. Jistěže z velké míry kvůli legislativě, ale to přece muselo být jasné od začátku.
Tesla v podstatě žádný velký rozruch v této věci nedělá, ale ejhle - najednou je tu upgrade s autopilotem, který se funkčně k Google Car dost blíží a přitom je pojatý tak, že se dá využívat prakticky okamžitě a tím sbírat zkušenosti a ve výsledku dost možná i plynule vytvářet tlak na legislativu.
Který z těchto přístupů vám přijde jako perspektivnější?
Tesla autopilot sa ku google cars vobec neblizi. Vie to udrziavat pruh na dialnici / v zapche a menit pruh smerovkou. To zvladaju asistenti aj na skode superb - adaptivny tempomat, traffic jam assist a lane assist.
Nedokaze ale sledovat semafory, nedokaze riesit odbocovanie a davanie prednosti chodcom, alebo ze nema vliezt na zeleznicne priecestie ak nema istotu ze je miesto za priecestim atp. A to tu bolo uz davno pred Teslou. Takze co. prehlasime ze VAG uz roky tvori tlak na legislativu? Asi nie.
Ale je to první krok který už je v reálu, nasbírají spoustu dat a pojedou dál, další upgrady SW určitě budou sledovat více věcí než jen pruhy. A další model už bude mít rovnou třeba další čidla... podle mě správný postup.
A nebo se může rovnou výrobek ladit do posledního detailu několik let a pak zjistit že je to nepoužitelné v praxi.
"Jenze Google Cars jezdi v praxi, a to dele nez autopilot Tesly."
Jenze jich jezdi jen par (desitek) kusu, vtip je v tom ze Tesla to normalne prodava a pravdepodobne ma k dispozici radove vic dat z praxe nez Google. Budou vedet (mozna uz i vedi) kam se presne soustredit.... Pokud neudelaji zasadni chybu, maji sanci Googlu ucuknout dost dopredu.
Neviem co myslite tymi datami z praxe? Chcete povedat ze tesla posiela 25fps zaznam do centraly z 5 kamier + sonarovy/radarovy/laserovy profil okolia auta?
Google testuje radovo iny level riadenia a najazdil 1.5miliona mil. Ak sa zoberu dohromady vsetky tesly, tak snad aj da viac, ale pokial viem, tesla zbiera len zlomok dat aby vylepsila stavajuceho autopilota, nie aby ho tymi datami evolvovala. Navyse jedna vec su data a dalsia vec je vediet co s nimi. Ak by google mal nedostatok dat, urcite nema problem pustit do ulic 10x tolko aut. Legislativa v Kalifornii, Nevade, Michigane a na Floride mu v tom nebrani.
Pozrite si ako vidia cestu google cars a co sa stane ked cyklista jazdiaci pred takym autom natiahne ruku dolava. Tesla niecomu takemu nerozumie a to ja zasadny rozdiel medzi autonomnym vozidlom a vozidlom s adaptivnym tempomatom a udrziavacom jazdneho pruhu.
Jednoducho to porovnavat nemozete. Google sa snazi vyvynut auto do ktoreho nastupite a poviete: "domov". Zatial co auto ide, vy si precitate diskusiu k clanku na lupa.cz