Vlákno názorů k článku
Už máte ve firmě svoji vlastní sociální síť?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2015 11:26

    portupgrade (neregistrovaný)

    Já už jsem asi na tyhle novoty moc starej a nemůžu tomu rozumět...

  • 4. 3. 2015 19:45

    bez přezdívky

    Sdileni dokumentu tvori cca polovinu aktivity v ESN. Zbytek jsou jine formy, treba diskusni fora a blogy.

    Odvede od prace?? A co e-mail, to je prace? Smysl ESN je v tom, ze se zde resi pracovni veci, treba diskusni forum misto e-mailu, blog misto obezniku, komunity pro koordinaci projektu... ESN=prace. Dulezite je, ze vse lze dohledat a pres obsah se dostat na spravne lidi. O tom to totiz cele je.

    Prehnane tuneni profilu muze u nekterych jedincu take nastat, obecne se spis pouzivaji zamerne prvky gamifikace, aby se podporilo aktivni vytvareni uzitecneho obsahu uzivateli.

  • 5. 3. 2015 8:32

    bez přezdívky

    Diskusia na zivo a cez ESN je diametralne odlisna vec. Skus sa bavit s kolegom na druhej strane zeme o projekte cez diskusiu. Pobavis sa hned potom co budes chciet pridat ilustracny obrazok nieco napisat alebo napriklad nakreslit. Zistis ze napisat mu to mailom je rychlejsie aj s polu s fotkamy ze zavolat cez skype je rychlejsie ze aj doma sa vies cez napriklad webmail dostat k ten sprave co si mu poslal a bez VPN a neviem coho este si to pohodlne skontrolovat u klienta.

    Vy vo firme nemate zdielane priecinky? To si nosite USB od stola k stolu? Alebo len hladame ako to aspon nieako ospravedlnit ze ok tak teda ESN

  • 5. 3. 2015 9:50

    bez přezdívky

    Nikde jse nepsal, ze ESN je jediny nastroj, ktery se ma pouzivat. Bezne se doplnuje o instant messaging a online meetingy. V pripade IBM je to Sametime, ktery umi skoupinove chaty, komentovane vyrezy obrazovek, sdileni obrazovek, audio/video hovory a online meetingy.

    Smysl ESn je jinde: zkuste najit neznameho kolegu na druhem konci sveta, ktery zna odpoved otazku na vasi odpoved, ale vy o jeho existneci nemate tuseni. Nebo kdyz s nekym po skype nebo emailu cosi vyresite, jak je tato znalost uchovana a vyuzitelna pro zbytek firmy? Obvykle nijak, nebo je to prace NAVIC to nekam prepisovat do knowledge base.

    Uplne nerozumim co myslite "pricinkami". Zrejme narazite na posilani souboru pres LAN na server a zde je opet socialni sdileni mnohem efektivnejsi nez sdileny disk, je to vlastne takova nadstavba.

  • 5. 3. 2015 14:27

    JardaA (neregistrovaný)

    Opravdu by mě zajímalo, jak bych toho neznámého kolegu, co zná odpověď na moji otázku, v praxi hledal. Co když ESN nepoužívá ;-)? A i kdyby používal, pak podle toho, co o sobě uvedl v profilu? A co když nepoužíváme stejné jazyky? A bude vůbec ochoten mi své know how sdělit :-) ?. Jinými slovy, poskytne ESN více nežli Google?
    Celé je to podle mne humbuk, další běžná snaha dostat z lidí peníze za něco, co nepotřebují. Na seriózní práci se to nehodí.

  • 8. 3. 2015 18:18

    bez přezdívky

    Aby ESN fungovala, tak ji samozřejmě musí používat "nadkritické množství" zaměstnanců, ideálně většina. (Existují postupy, jak to zařídit.)

    Hledání kolegy funguje tak, že v ESN začnete hledat nějaký výraz, třeba název produktu, zákazníka, dodavatele, označeni kvalifikace... Pokud máte štěstí, tak vám vypadnou rovnou lidé, kteří to mají v profilu buď napsané, nebo jsou označeni příslušným klíčovým slovem - v IBM Connections je jedno, zda se označil sám nebo zda jej označil někdo jiný. Funguje je to jako takový chytrý telefonní seznam, který kromě pozic ví i to, co kdoi zná, umí, dělá nebo dělal. (V tomto případě ani dotyčný kolega nemusí ESN aktivně používat.)

    Pokud štěstí nemáte, tak třeba najdete jen nějaký obsah (dokument, wiki, diskusní vlákno) a dál jdete po tom, kdo to vytvořil, komentoval, stáhnul (použil) a přes tuto síť vazeb se v zavedené ESN na pár kliknutí obvykle doberete výsledku. Stejný jazyk není podmínkou, ale je to lepší. To spíš vadí odlišné abecedy.

    Pak je tady ještě třetí možnost, taková vychytávka v IBM Connections, která vám doporučuje lidi, se kerými máte něco společného - třeba jste stahovali stejné dokumenty, účastnili se stejných diskusí, vaše profily sdílí stejná klíčová slova apod.

    ESN samožřejmě poskytne mnohem víc než Google search, protože pracuje s daty, ke kerým Google nemá v normální firmě přístup.

  • 5. 3. 2015 15:50

    bez přezdívky

    Jasne ze nie ake ked ta rozsekaju v diskusii pod platenou reklamou musis nieco napisat aby si nevyzeral ako trotl ze to vlastne nie je take coool ako si pisal.

    ESN neda viac ako google a ani Google riesenia a ani ako MS a ich riesenia. Jednoducho firma potrebujem predat produkt tak capne PR clanok aby sa ukazalo ake je to vlastne super produktivne a zaroven v diskusii sa ukazalo ze nie.
    Ten pan co tu pise ze ESN vyriesi napriklad toho kolegu co zdrhos s firmy si to predstavuje asi takto. Pepa neroby cely den nic len premysla ako vyhoviet zakaznikom. Preto si kazdu myslienku zapise do ESN. Nasledne sa dopracuje k rieseniu a na ESN vytvori v casti WIKI novy clanok o tom ako to genialne vyriesil. Ulozi, povyplna metatagy atd...
    To neratam ze vsetci ludia rozmyslaju rovnako a teda text a definicie odborne i slangove budu v roznakom jazyku a style. Pre teba nie je ziaden problem napisat do ESN cislo zakaznika/ klucove slovo a krasne budes vediet ze pepo riesil tento problem s miskom presne 17.1.2048 15:04.

    V normalnej firme samozrejme budu riesit projektovu dokumentaciu tak ako doteraz aby bolo jasne co a ako. V normalnej firme nikto nebude pol pracovneho casu klepat do wiki aby co ked nahodou a normalne tam budu vsetci makat. Specialne by ma zaujimal autorova skusenost. Pouzivate denne ESN ? Realne ste nasadzoval ESN? Kolko je zhruba cena finalneho riesenia? (hw+sw+licenci­e+skolenia dajme tomu pre 100 clennu firmu) ? Ma vasa firma nasadene ESN ? O kolko Vam konkretne stupla produktivita a ostatne parametre? Viete mi garantovat pri kupe tohoto produktu ze moja firma porastie aspon o 5% ?

  • 7. 3. 2015 9:26

    MHO

    Tento scénář se používá v nadnárodních společnostech, které mají minimálně tisíce zaměstnanců aktivně pracujících s počítačem (ze zkušenosti to je nad 2,5-3 tis., postupně ta hladina klesá).
    Tento scénář je hlavně o motivaci lidí proč se do takového systému aktivně zapojit. Nejde jen o vyplnění profilů, ale i o sdílení např. prezentací, materiálů, odpovědí na otázky a tak. ESN má nástroje na to, jak "zvýraznit" dobré a používané příspěvky a naopak jak doporučit příspěvky a kontakty, které by pro mě mohly být zajímavé. Podobné postupy používají i některé sociální sítě, jako např. LinkedIn.
    Dobrou otázkou je, proč by pracovníci firem měli mít zájem na tom informace sdílet. Důvody jsou dva - jednak je to o zpětné vazbě (každému člověku lichotí, když je v komunitě respektovaný) a velké firmy to navíc podporují tím, že pokud se o člověku ví, má větší šanci dostat se k zajímavým projektům i v zahraničí, slušným penězům a postupu na firemním žebříčku - a to je zatraceně silná motivace.
    Google je jednou z možných platforem pro ESN. Řada firem (hlavně těch větších) mu z dobrých důvodů nechce svěřovat svá data a proto dává přednost jiným alternativám (přečtěte si licenční podmínky Google a pochopíte proč).

  • 4. 3. 2015 12:18

    Fretky (neregistrovaný)

    No - jediný efektivní přínos jsou ty sdílené a on line dokumenty, vše ostatní odvede uživatele od práce...už vidím kancelářskou krysku, jak si tam tuní profil a posílá zprávu kolegovy, co sedí vedle něj nebo ve vedlejších dveřích.....

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).