Vlákno názorů k článku
Už máte ve firmě svoji vlastní sociální síť?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2015 19:56

    bez přezdívky

    Před pár lety jsem chtěl nasazovat Yammer. Po několika dnech testování jsem dospěl k názoru, že mi nepřináší nic, co bych využil. Netvrdím, že je to špatné a k ničemu. Tvrdím, že jsem nenašel nic, v čem by mi to pomohlo, nebo ušetřilo.
    Možná ale doba pokročila, takže se přidávám - podělte se s klady z nasazení v praxi.
    Zatím se tu nenašel ani jeden, ale když je to IN, tak přece někdo musel najít nějaké pozitivní využití, nebo ne? :-)

  • 4. 3. 2015 18:17

    bez přezdívky

    No na informovanie co je nove bol/je najlepsi intranet na jednej stranke mas novinky/info ako potrebujes.

    Naopak ak pouzijes EMS zistis kolko ludu pravidelne aktualizuje/status klika a to je tak vsetko.

    Ono je super idea socialna siet ale kazdy jeden co som poznal to nepouzival lebo co ked sefa bude zaujimat kde na to beriem cas.
    Ono pozeraj sa na to asi takto. Kto vo firme si bude upgradovat status vyplnovat profil nahravat fotky? Ja som sa informoval ako dopadol projekt ale v globale nebola spokojnost lebo jedna strana si myslela ze to bude facebook2 To bola chyba lebo si v praci a to je rozdiel druha si myslela ze to firmu posunie strasne dopredu lebo ved socialna siet a vezby a neviem co ale realita je taka ze pokial sa nestretnem s clovekom osobne tazko mi pomoze socialna siet na to aby som si s nim mal co povedat. Vo finale aj tak osavaju vo firme hlavne komunikacne kanaly nezmenene. Jedinu radost s toho mal asi len clovek ktory mal premiu za integraciu a nasa PR manazerka ktora si nemohla neodpustit pridavat fotky maciek :D

  • 5. 3. 2015 9:59

    bez přezdívky

    Verte mne, ze nasel :-) Prednasim na konferencich, kam chodi stovky lidi podelit se o sve nazory a zkusenosti (pozitivni i negativni) na implementaci ESN a social business.

    Yammer je IMHO nic moc, slouzi jen k tzv. enterpise conversation, tzn. umoznuje lidem z velkych firem komunikovat ve skupinach napric zememi a organizacni strukturou. Takove diskusni forum ve stylu Twitteru. Je vydavan za plnohodnotnou ESN, ale na to postrada spoustu funkci. Znam nekolik firem, kde to nainstalovali a za par tydnech to vysumelo. Pokud ESN nema hlubsi smysl, tedy cil, kteremu ma slouzit, nebo procesy, ktere podporuje, tak to takto dopada.

  • 5. 3. 2015 10:41

    bez přezdívky

    Ano ale s vaseho pohladu je ESN super vec ale len ten ktory ma vsetko v jednom lebo vlastne inak to neprinesie nic. Pokial som firma kde si proste nemozem dovolit dat xyz tisic za liencie a nasedenie musim hladat lacnejsie rienie a to uz nema to ci ono.
    Navyse hore pisete ako brutalne to zvysilo obrat/produktivitu ale hned pod tym pisete ze nasadit len to samotne ESN bez dalsieho balastu nie je celkom to prave a este treba toto a toto.
    Tak potom o com to je? Doteraz firma funguje na dajme tomu pre priklad MS rieseny a funguje. Nie som firma ktora zije s marketingu a PR ale som firma ktora vyraba (priklad regale) na kereho boha mi bude ESN v mojej firme ked mam intranet, nazdielane subory, vnutorne procesy? Nehovorim ze je to uplna blbost do firmiciek ktore ziju s "netu" to moze byt super tool ale samotne ESN bez kopy balastu (modul aby som sa pripojil na to a to, modul co mi bude synchronizovat) je onicom.

    Presne mi to pripomina jeden projekt s lisiarne hlinika. Prisla firma a presvedcila vedenie o novom systeme riadenia lisu ktory snima teplotu a neviem co. Slavnostne sa to instalovalo spustilo ale tak ako to bolo instalovane tak to aj skoncilo. Ako system super ale muselo sa to relativne zlozito konfigurovat pre prve lisovanie (Ak nemal v DB uz tento konkretny vyrobok musel si nastavit vsetko nanovo cca 150 parametrov) naimportovat vsetkych nasich 150+ produktov trvalo asi tak 2 mesiace nasledne ladenie aby to slo na nase procesy a vo finale pre kontrolu musel operator aj tak pisat na papier merania. Perlicka na zaver bola ze tento system maju v 4 lisiarnach po europe a po rozhovore rovno s lisiarmy vyslo najavo ze to nikde nepouzivaju a na moju otazku tak preco ste nam nepovedaly ze je to kktinka pred tym nez sa to kupilo som dostal odpoved. Vies kolko to stalo? To mame ako povedat ze to nefunguje?. Radsej sa tvarime ze je to ok a ako nam to pomohlo aby sme neboly vramci koncernu za hlupakov.

    Toto ESN je detto a ked pozeram na stranku autora ani sa necudujem ze sa tu za to bije ked jeho firma akurat riesenia od IBM veselo integruje. Skuste nacrtnut open-source riesenia pre firmy ktore veselo nahradia IBM ESN.

  • 7. 3. 2015 9:40

    MHO

    Ještě než odpovím, chtěl bych upřesnit jednu důležitou věc - u ESN není důležitá ani tak velikost firmy, jako spíš velikost komunity. I malá firma může mít hodně velkou komunitu zákazníků a v obří nadnárodní firmě existují malé komunity projektových týmů. Typické scénáře použití ESN se liší podle velikosti komunity.
    Zpátky k Vaší otázce. Čím je menší komunita, tím větší význam mají scénáře zajišťující elementární procesy ve firmě. Typické je třeba řízení porad, HelpDesk, podpora projektových týmů, testování, CRM apod.
    Pokud je specializované řešení pro firmu příliš robustní, pak je ESN dobrým a efektivní řešením.
    S tím, jak velikost komunity a význam dané činnosti roste, přestává "jednoduché" řešení založené na ESN stačit a přechází se na specializované nástroje.
    Konkrétní scénáře, kde by ESN mohlo být přínosem pro firmu toho typu, který popisujete, se ale musí probrat přímo v dané firmě podle jejich potřeb a zvláštností.

  • 4. 3. 2015 15:42

    Karel (neregistrovaný)

    Jestli to někdo máte, podělte se s klady. Přemýšlíme o něčem menším pro malou firmu (cca 160 lidí), různá místa, nejsme v jednom baráku, nově příchozí kolegové nemají přehled apod. Všichni tady uvádějí pouze negativa a zbytečnosti (nerozporuju že je to oprávněně), ale jsou i nejaké PRAKTICKÉ klady a přínosy?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).