nekdo se nademnou ptal co realne pouzivat kdyz emaily nestaci - otazka je proc emaily nestaci? Jednoduse proto ze se v zaplave dalsich emailu ztrati a casem se na ne zapomene, system kde je vse vypsane je uplne neco jineho - nikdo se pred ukolem neschova, je to vec discipliny.
socialni sit nam nechybi a misto toho mame interni wikipedii a bugtracker kterej pouzivame na rizeni projektu. Wikipedie se moc mimo IT neujala - pisou tam hlavne lidi z IT navody, takze kdyz nekdo potrebuje nastavit VPN, tak podle obrazku to zvladne v kterekoliv lokalite kdokoliv s kym mluvite na skypu (i obchodaci a pokud IT nejsou kreteni, tak obchodak ma typicky uprimnou radost ze to zvladl "sam").
Bugtracker se nam naopak chytil - umi to pohodlne vse co potrebujeme - zalozit vlakno s problemem/ukolem, priradit cloveka, pridat lidi ktere by to mohlo zajimat pridat soubor, sledovat zmeny, nastavit deadline a v pripade potreby to na nekoho preradit anebo zavrit a napsat proc se to zavira - rekneme ze to je pro nas takove trochu pokrocilejsi diskusni forum - zpocatku byl problem vysvetlit prinosy toho systemu nad preposlanym emailem (vsichni maji pocit ze to je totez a ze to je snazsi, problem je ze to je snazsi i zapomenouta vykaslat se na ten ukol), ale kdyz tohle s managementem prekonate, tak se to opravdu vyplati.
Naklady na hostovanou wiki a bugtracker pokud mate schopne IT oddeleni by melo byt blizko nule (stejne se o ty systemy musi starat) a mnoho tech systemu je dostupne pod licenci OSS; pokud na to vase IT nema kapacitu (casovou/mozkovou) tak lze zvolit hostovanou variantu - pohybujete se v radu jednotek az malych desitek USD mesicne a neni to typicky omezeno na uzivatele nebo projekty.