Hlavní navigace

Výsledky SAP: silný růst marže i ve druhém čtvrtletí 2009

[Tisková zpráva] Společnost SAP dnes oznámila předběžné finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2009.

Sdílet

SAP
  1. Všechny uvedené údaje jsou předběžné a neauditované.
  2. Hodnoty tržeb jsou upraveny o tržby převzaté společnosti Business Objects, které by společnost vykázala, pokud by zůstala samostatným subjektem, ale které SAP nemůže podle pravidel U.S. GAAP zařadit do svých tržeb. Hodnota provozních nákladů je upravena o náklady související s akvizicí.
  3. Non-GAAP tržby a provozní zisk po očištění kurzových rozdílů jsou převedeny z Non-GAAP tržeb a Non-GAAP provozního zisku aktuálního období s využitím průměrného směnného kurzu odpovídajícího období předchozího roku místo aktuálního kurzu.

Důležité události ve druhém čtvrtletí 2009
Společnost SAP uzavřela ve druhém čtvrtletí letošního roku nové smlouvy se zákazníky v řadě regionů světa. Patří mezi ně například Spolkové ministerstvo vnitra v Německu, Bostonská univerzita ve Spojených státech nebo singapurské Ministerstvo financí.

V červnu byla zveřejněna zpráva analytické společnosti IDC, která zařadila společnost SAP na první místo mezi dodavateli řešení pro Business Intelligence s tržním podílem 20,4 procenta.

V květnu společnost představila nové řešení SAP BusinessObjects Explorer, které umožňuje pracovníkům firem prohledávat a analyzovat firemní data stejně pohodlně a intuitivně, jako vyhledávat na internetu.

Tržby – druhé čtvrtletí 2009

  • Tržby z prodeje softwaru a souvisejících služeb podle metodiky U.S. GAAP byly 1,95 miliardy eur, což představuje pokles o 5 procent oproti druhému čtvrtletí roku 2008. Non-GAAP tržby z prodeje softwaru a souvisejících služeb činily 1,95 miliardy eur, což představuje pokles o 8 procent oproti druhému čtvrtletí 2008 (10 procent po očištění od kurzových rozdílů).
  • Celkové tržby podle U.S. GAAP byly 2,58 miliardy eur, jedná se o meziroční pokles o 10 procent. Celkové tržby Non-GAAP byly 2,58 miliardy eur, což představuje meziroční pokles o 11 procent (14 procent po očištění od kurzových rozdílů).
  • Tržby z prodeje softwaru podle U.S. GAAP byly 543 milionů eur (v roce 2008 898 milionů eur), což je pokles o 40 procent ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku (40 procent po očištění od kurzových rozdílů). Tento pokles je důsledkem složitého ekonomického prostředí na celém světě v důsledku postupujícího globálního hospodářského poklesu. Vyplývá rovněž ze srovnání s druhým čtvrtletím roku 2008, které patřilo mezi nejúspěšnější období loňského roku, neboť ještě předcházelo ekonomické krizi nastupující ve třetím čtvrtletí 2008.

Zisk – druhé čtvrtletí 2009

  • Provozní zisk podle U.S. GAAP dosáhl 647 milionů eur (v roce 2008 593 milionů eur), což v meziročním srovnání znamená 9 procentní nárůst. Non-GAAP provozní zisk činil 714 milionů eur (v roce 2008 711 milionů) a zůstal tak meziročně na stejné úrovni (zaznamenal pokles o 2 procenta po očištění od kurzových rozdílů). U.S. GAAP a Non-GAAP provozní zisk byl nepříznivě ovlivněn náklady na restrukturalizaci ve výši 5 milionů eur.
  • Provozní marže podle U.S. GAAP dosáhla 25,1 procent (v roce 2008 20,7 procent), což znamená nárůst o 4,4 procentního bodu. Non-GAAP provozní marže byla 27,7 procent (v roce 2008 24,4 procenta) nebo 27,9 procent po očištění od kurzových rozdílů, což představuje nárůst o 3,3 procentního bodu (3,5 procentního bodu po očištění od kurzových rozdílů). Náklady spojené s restrukturalizací ve výši 5 milionů eur negativně ovlivnily U.S. GAAP i Non-GAAP provozní marži, a to o 0,2 procentní­ho bodu.
  • Zisk z pokračujících činností podle U.S. GAAP činil 431 milionů eur (v roce 2008 411 milionů eur) a došlo tak k nárůstu o 5 procent oproti druhému čtvrtletí roku 2008. Non-GAAP zisk z pokračujících činností byl 482 milionů eur (v roce 2008 497 milionů eur), což představuje meziroční pokles o 3 procenta. U.S. GAAP a Non-GAAP zisk z pokračujících činností byl negativně ovlivněn náklady na restrukturalizaci ve výši 3 milionů eur.

Provozní zisk Non-GAAP za druhé čtvrtletí 2009 nezahrnuje náklady spojené s akvizicí ve výši 67 milionů eur (v roce 2008 66 milionů eur). Non-GAAP zisk na akcii z pokračujících činností nezahrnuje náklady spojené s akvizicí ve výši 51 milionů eur (v roce 2008 86 milionů eur).

„Navzdory náročným ekonomickým podmínkám se projevila silná stránka naší obchodní strategie a v kombinaci se silnou disciplínou v oblasti kontroly nákladů nám umožnila dosáhnout i v dalším čtvrtletí silného růstu provozní marže,“ řekl Werner Brandt, finanční ředitel společnosti SAP. „Pečlivou kontrolu nákladů chceme udržet ve všech činnostech společnosti i po zbytek letošního roku.“

Generální ředitel společnosti SAP Léo Apotheker doplnil: „Náš robustní obchodní model nám umožňuje pokračovat v inovacích, které, jak věřím, budou základem budoucího růstu. Těší mě, že zákazníkům neustále nabízíme nové produkty a řešení, které do jejich podnikání přináší větší transparentnost. Právě ta je totiž ve stávající ekonomické situaci mimořádně důležitá.

O společnosti SAP
SAP je největším světovým poskytovatel aplikačního softwaru pro podniky a organizace všech velikostí. Subjektům působícím ve více než 25 oborech umožňují řešení SAP být nejlépe řízenými organizacemi svého druhu. Společnost SAP má více než 86 tisíc zákazníků ve 120 zemích a její akcie jsou obchodovány na několika světových burzách – včetně Frankfurt Stock Exchange a NYSE – pod kódovým označením „SAP“. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala přibližně 900 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy.

Portfolio SAP BusinessObjects mění způsob fungování organizací prostřednictvím propojení lidí, informací a podnikání. Díky otevřeným řešením, která pracují v heterogenních prostředích a v oblastech jako jsou „business inteligence“, řízení informací, řízení výkonnosti firem a kontrola, řízení rizik a dodržování standardů, umožňuje portfolio SAP BusinessObjects organizacím každodenně uskutečňovat jejich vytýčené strategie.

Více informací najdete na www.sap.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).