Ačkoli se o weblozích v poslední době často mluví a píše, nikdy se nestaly fenoménem, který by zaujal široké masy. O co více jsou však opomíjeny běžnými čtenáři, o to větší vliv mají na elity. Pokud však weblogy ovlivňují elity a elity ovlivňují široké masy, co ovlivňuje weblogy?
Před necelými dvěma týdny byla na konferenci Technorati Developers Salon prezentována zajímavá čísla. Tato čísla představovala počet odkazů, které vedou z (americké) blogosféry na (americká) média.
Proč je to důležité? Inu, například Mladá fronta Dnes se chlubí tím, že je nejcitovanějším deníkem, což znamená, že má ze všech deníků největší autoritu. No a počet odkazů z weblogů na média de facto představuje stejnou veličinu – čím je médium odkazovanější, tím má v blogosféře větší autoritu.
Začátek není nikterak překvapivý: The New York Times, CNN, BBC, Washington Post… zajímavé to začíná být až od pátého místa: Slashdot, Guardian, Plastic, Suicide Girls, Salon, BoingBoing.
Je zajímavé, že média jako Slate, Fox, Reuters, MSNBC či USA Today, která utrácejí spoustu prostředků právě za to, aby byla „autoritativní“, jsou předstižena například weblogem BoingBoing, který dělají dva lidé. Bylo by zajímavé vědět, jak by takový výzkum dopadl v blogosféře české.