Hlavní navigace

AVG na nákupech. Američtí Location Labs vyšli na 220 milionů

Jan Beránek

Původem česká antivirová firma AVG utratila skoro čtvrt miliardy dolarů za americký startup Location Labs. Ten je kromě vývoje lákavý především svými dobrými vztahy s operátory.

Bezpečnostní AVG Technologies vlastně jen pokračuje v cestě, kterou o prázdninách otevřel Avast akvizicí tuzemských vývojářů Inmite. Mobilní bezpečnost je přece jenom budoucí trh a je nutné se na to připravit. A než vývojáře postupně stahovat z trhu, je lepší si koupit celou firmu. 

AVG zaplatilo za „svůj“ startup výrazně víc než Avast, ale Location Labs mají zase dobré vztahy se všemi americkými mobilními operátory. To může původem české firmě pomoci k průniku do mobilů ve Spojených státech. 

Tým Location Labs podnikající pod heslem „Mobile Security for Humans“, posbíral během své dvanáctileté existence necelých šestadvacet milionů dolarů a stál v pozadí mnoha operátorských aktivit především v lokalizaci. Nedávno ohlásil přes milion platících uživatelů. 

Šéf firmy Gary Kovacs dnes v konferenčním hovoru pro investory oznámil, že by se v nejbližší budoucnosti pro Location Labs nemělo nic velkého měnit, protože nový majitel je chce nechat svou práci a nebude je automaticky násilně integrovat do svého vývoje. Vedení koupeného startupu se ale zapojí do managementu AVG, protože vývojový potenciál Location Labs Kovacse velmi oslovil. 

Jde tak pokračování tažení AVG do chytrých zařízení. „V minulém roce jsme oznámili exkluzivní partnerství se Samsungem ve Velké Británii, kde si zákazníci Samsungu mohli zdarma stáhnout AVG Antivirus PRO pro Android,“ tvrdí Gary Kovacs i v nedávném rozhovoru pro Lupa.cz.

AVG má momentálně 187 milionů uživatelů. I přesto jsou pro firmu, s hodnotou kolem miliardy dolarů, mobily tahounem dalších tržeb. Ty totiž začaly klesat. Za poslední čtvrtletí spadly o víc než desetinu a to se projevilo i na zisku, který z 21 milionů dolarů klesl na čtrnáct. 

START17

Peníze se vrátí, věří Kovacs

Podle Kovacsova odhadu by mělo AVG v mobilním byznysu vydělat příští rok až sedmdesát milionů dolarů a v roce 2016 by mohlo atakovat stovku milionů. „Location Labs se naučilo na mobilech vydělávat díky úspěšnému byznysmodelu a spolupráci s velkými partnery,“ tvrdí v tiskové zprávě Kovacs.

Majitelé Location Labs dostanou přibližně 140 milionů dolarů hned a dalších osmdesát milionů během následujících dvou let podle toho, jak se bude byznysu v náruči bezpečnostní firmy dařit. 

Našli jste v článku chybu?