Hlavní navigace

CzechInvest pomůže startupům s účastí na velkých akcích

Jan Beránek

Nový program CzechDemo by měl mladým firmám pomoci s navazováním kontaktů a s rozkoukáváním se po světě. Šanci má přibližně 144 firem.

Z pohledu technologické scény jsou to už tradiční zastávky. Českých podnikatelů zatím ale atmosféru velkých akcí nasávalo jen málo. Listopadový Slush 2016 v Helsinkách, prosincový TechCrunch Disrupt v Londýně nebo lednový CES 2017 v Las Vegas. CzechInvest přichází s nabídkou získat cesťák a vstupenku právě na jeden z nich. 

Jak už to ale u CzechInvestu bývá, je třeba se protlouct výběrovým řízením. Vyplněnou přihlášku spolu s byznys plánem mohou zájemci posílat do přelomu září a října, a to na každou z akcí zvlášť. 

Podporu mohou získat zájemci z řad malých a středních podnikatelů, jejichž firma zaměstnává méně než 50 zaměstnanců a není starší než 5 let. Vybraní účastníci dostanou od agentury ještě příspěvek na překlady, polovinu ceny letenky pro dva a CzechInvest slibuje i finanční pomoc při platbě firemních stánků. A to ve výši 75 procent z ceny.  

„Účast na akcích tohoto formátu je pro úspěch začínajících podnikatelů mnohdy klíčová. Získají příležitost prezentovat svoje produkty a služby na věhlasných mezinárodních akcích před tisíci návštěvníky a možnost ucházet se o zájem investorů,“ tvrdí Markéta Havlová, která má v CzechInvestu rozlet firem do ciziny na starosti. 

test

Agentura si pro program vyhradila deset milionů korun, což by mělo stačit přibližně pro 144 firem. V několika fázích vyšle ty nejlepší startupy až na 12 akcí po celém světě. Program je financován z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost a měl by být otevřený až do konce roku 2019.

Návštěvy veletrhů a akcí nejsou samozřejmě samospásné. „Jestli si někdo myslí, že jedna návštěva ho tady spasí, tak ať si za ty peníze radši zajede na výlet s přítelkyní do Chorvatska. Důvod je jednoduchý – pokud se vám podaří u místních partnerů nebo investorů vzbudit zájem, ještě neoslavujte. Čeká vás totiž pár měsíců asertivních schůzek, než z jakéhokoliv kontaktu něco vykřešete, pokud vůbec. A i partneři chtějí samozřejmě vidět, že to tady myslíte vážně – proto chtějí vidět firmy, které jsou zakořeněny v místním ekosystému,“ tvrdil před časem o účasti na Techcrunch Disrupt v San Francisku spoluzakladatel vývojářského studia STRV David Semerád.

Našli jste v článku chybu?