Hlavní navigace

Facebook týden: uživatelé dostávají online více než zaplatí

26. 9. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Největší poskytovatel placených her na Facebooku bude používat jako exkluzivní platební metodu FB kredity. FB je tak opět o krok blíže ke sjednocení svého světa pod jedinou platební vlajku. Za každé euro, které utratí firmy za reklamu na Internetu, získají uživatelé službu či obsah v hodnotě 3 eur, spočítala agentura McKinsey. Milion lidí protestuje proti stránce, požadující smrt pro amerického prezidenta.

V květnu uzavřel největší poskytovatel placených online her na Facebooku, společnost Zynga, s provozovatelem největší sociální sítě strategické partnerství na příštích pět let. Nyní se spolupráce mezi oběma subjekty ještě více prohloubila, když představitelé společnosti Zynga potvrdili, že napříště budou populární hry, za kterými Zynga stojí, jako exkluzivní platební metodu u na FB používat Facebook kredity.

Provozovatelé Facebooku si tak mohou zapsat opravdu pořádný zářez na pažbě ve svém boji za prosazení vnitřní měny. Ve Spojených státech se už FB kredity prodávají i v kamenných prodejnách, v Česku se zatím rozdávají zadarmo třeba ke Coca Cole. FB je nyní opět o krok blíže ke sjednocení svého světa pod jedinou platební vlajku.

Jak se americké restaurace prezentují na FB

Spojené státy bývají často dávány za odstrašující příklad toho, co dokážou způsobit špatné stravovací návyky a životní styl. Evropana neznalého tamních poměrů také překvapí, jak Američané běžně s jídlem plýtvají. V oblasti stravovacích služeb se ve Spojených státech točí miliardy dolarů a není proto divu, že se americká stravovací zařízení prezentují také na sociálních sítích.

Restaurace na Facebooku

Zdroj: Eyes and Feet

Projekt Eyes and Feet nedávno zveřejnil statistiku, jak americké restaurace ke svému zviditelnění používají Facebook. Ze statistiky vyplývá, že aktivně k prezentaci na FB přistupují restaurace z oblastí na západním a východním pobřeží a z velkých měst, zbytek nejvyspělejší konzumní ekonomiky, s výjimkou států při Mexickém zálivu, je, ale v tomto ohledu zdá se nepolíben. Co to znamená? Že jsme stále na začátku trendu? Těžko říci, ale větší vypovídací hodnotu by zmíněná statistika měla v okamžiku, kdyby reflektovala i trendy na populární sociální síti Yelp.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Uživatelé dostávají online více než zaplatí

Za každé euro, které utratí firmy za reklamu na Internetu, získají uživatelé službu či obsah v hodnotě 3 eur, spočítala agentura McKinsey. Výzkum zahrnoval evropské země a Spojené státy, Česko ale na rozdíl například od Slovenska mezi zkoumanými trhy chybělo. Evropané podle závěrů výzkumu platí za připojení k Internetu v průměru 30 eur měsíčně, bezplatné online služby, které ve stejném období využívají, ale mají hodnotu 40 eur.

Jak toto malé kouzlo se statistikou ukazuje, v online prostředí dostanete skutečně o dost více, než si skutečně zaplatíte. Podle autorů výzkumu je prý až 40 procent uživatelů v případě zpoplatnění dosud bezplatných služeb a obsahu připraveno Internet přestat používat. Celou zprávu si můžete prohlédnout zde [PDF, 982 kB].

Nová pravidla pro vývojáře

Facebook příležitostně mění své provozní podmínky. Poslední změna má za úkol zjednodušit pravidla a zásady, kterými by se měli řídit vývojáři. Server Inside Facebook při této příležitosti zveřejnil článek, který je kompletním průvodcem aktuální verzí podmínek pro vývojáře aplikací. Kompletní podmínky najdete v FB sekci pro vývojáře.

UX DAy - tip 2

Petice proti modlitbě za Obamovu smrt

Téměř milion uživatelů podepsalo petici za smazání FB stránky, jejíž hlavní náplní byla motlitba za co nejrychlejší a nejbolestivější konec prezidenta Spojených států Baracka Obamy. Petice tento týden putovala k samotnému výkonnému řediteli FB Marku Zuckerbergovi. Zmíněný pamflet pochází z Ohia (mimo jiné sídla jedné z poboček Ku Klux Klanu).

Podle názoru FB se jedná o odporný žert, který prý ale neporušuje žádné zákony. Odvolává se přitom na svobodu slova, která je ve Spojených státech garantovaná ústavou. Celá kauza ukazuje na obecný problém kontroverzního nebo nelegálního obsahu na sociálních sítích a míru efektivity s jakou se s takovým obsahem jejich provozovatelé dokážou vyrovnat.

Hrajete hry na Facebooku?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).