Hlavní navigace

Masakr sociálně summitových řečníků tweetovým panelem

Patrick Zandl 10. 9. 2010

Vybavit přednáškový sál megaplátnem, na nějž se vejde nejenom prezentace přednášejícího, ale běží na ní i online komentáře přihlížejících v sále přes Twitter, to je místy slušná soda. Osvěží sál, přednášejícího již méně. Jenže co jiného čekat na konferenci o sociálních sítích?

Berte toto čtení prosím jako moji glosu ke včera proběhnuvšímu Social Media Summitu, konferenci věnované sociálním sítím. Je to téma atraktivní, zajímavé, v němž vlastně všichni tápou. Asi i proto byla akce ve Slovanském domě v Praze našlapána hlavu na hlavě a všichni natěšeni na to, jak se dozvědí, kterak na sociálních sítích vydělávat.

Popisovat samotnou akci je těžké, to je třeba vidět, každého zaujme něco jiného, to jednak. A kromě toho se mi podařilo část přednášek propást, protože jsme si vždycky se skupinkami lidí, se kterými už jsme se dlouho neviděli, udělali „spin-off“, na němž jsme novinky probrali mimo program. Což mělo úroveň zejména díky restauraci Ambiente Brasillero, která je pro takové spin-offy kromobyčejně vhodná. Takže zrovna část věnovanou vyhodnocování výsledků, na kterou jsem se těšil nejvíce a vlastně mne jako jedna z mála zajímala, jsem propásl. Ale nešť, i tak bylo co si z konference odnést (za poznatky).

Co mne ale zaujalo, byl samotný průběh přednášek. Ten totiž notně okořenilo malé vylepšení. V části plátna běžel Twitter panýlek vychytávající příspěvky vybavené hashtagem této konference. Ne snad, že bych takové řešení viděl poprvé, už dříve například na některých akcích Internet Infa byly v zákulisí monitory, na kterých běžely tweety týkající se akce, ale to bylo pro zákulisí. Jinde byl tweet na postranním monitoru, ale byl používaný málo. Tady zabíral z plátna velikou část, pravda, zejména kvůli tomu, že byl promítaný jakoby v telefonu Nokia N97 coby sponzorství konference. A protože velká část plátna patřila trvale logům partnerů a prezentace se promítala v maličkém okně, byl tweet setsakra viditelný.

Při první přednášce to ještě šlo. Alena Ivánková z Mediaresearch se snažila ukázat statistiky komunitních webů z průzkumu firmy, jenže v malém okně věnovaném prezentaci nebyly grafy ani jejich popisky vidět. Čímž jinak možná čísly zajímavě nabitá prezentace hodně utrpěla, jenže účastníci konference se nehodlali nudit, a tak využili fakt, že všichni snáze přečtou tweety než prezentaci. A tak přišly první komentáře, které upozorňovaly na drobnou potíž.

sms

Pak, protože s potíží se nedalo nic dělat, se už přihlížející věnovali výměně pozdravů a komunikaci přes plátno, což jim vystačilo po většinu prezentace:

Social Media Summit 2010 tweet

Dlužno říci, že s takovou bylo prezentaci těžké ustát, snad pomohlo to, že první řečník ještě nevěděl, co se děje za jeho zády. Ty ostatní už to měli o poznání horší.

Erica Swallow z Mashable.com

Erika Swallow z Mashable.com presentuje, za ní běží tweet chat. Autor fotky: Michal Hotovec

Při zajímavé prezentaci Eriky SwallowMashable.com o tom, jaké jsou trendy v sociálních službách a které služby nově se prosazující v USA (sepsala z ní článek), přešel tweet již do plnohodnotného diskusního použití, kde si účastníci konference vyměňovali názory na probíhající prezentaci.

Social Media Summit 2010 tweet
Social Media Summit 2010 tweet

Vrchol ovšem měl přijít odpoledne, kdy prezentoval Milan Formánek poznatky ze sociálně síťových aktivit Red Bullu. Pravda je, že Red Bull je firma s poněkud jinou investiční pozicí a s odlišnými vstupními podklady. Prezentace ukazovala, jak stačí vytvořit jednoduché a hezké video a lidé si jej budou rádi vyměňovat, jenže prezentovaná videa i neškolené oko odhadlo snadno na mnoho milionů korun nákladů. Což auditorium přednášejícímu ihned osladilo a okomentovalo například takto:

Social Media Summit 2010 tweet

Vrcholem pak byla závěrečná ukázka, kdy Red Bull spolu s NASA organizuje skok padákem z hranice stratosféry. Lze věřit, že taková videa si lidé sdílejí sami, není ale jisté, zda je to zrovna příklad, po kterém by jakákoliv česká firma mohla sáhnout. A nejbližší cenová alternativa, házet pytlíky naplněné vodou z letadel místních přepravců, už tak cool není. Takže za královskou radu vykašlat se na investice do sociálních sítí a soustředit se na obsah obecenstvo pěkně poděkovalo.

Social Media Summit 2010 tweet

Finální přednáškou byla prezentace Tomáše Čupra ze Slevomatu. Anotace přednášky slibovala pohled do zákulisí a to, na co se všichni těšili: čísla, čísla, čísla. Mnoho jich nebylo, spíše nic, než málo, obecná rekapitulace známých pravd. A nebyl by to tweet chat, kdyby to zklamané obecenstvo hned nedalo znát:

Social Media Summit 2010 tweet

A když už někteří chtěli vědět, co si z přednášky mají odnést, dozvěděli se to velmi pregnantně:

Social Media Summit 2010 tweet

Potíž samozřejmě byla, že v auditoriu seděl vysokoškolský učitel, který se ohradil:

Social Media Summit 2010 tweet

Nu a tak přednáška plynula bez konkrétností, až ji další přihlížející na závěr shrnul…

Social Media Summit 2010 tweet

A byl to Twitter, na kterém nakonec Tomáš Čupr vysvětloval, že žádná data nakonec dát nemohl, protože

Social Media Summit 2010 tweet

Co dodat? Pro řadu řečníků byla tweetovací tabule za zády jak nápor na nervy, tak určitá záchrana, protože se na ní lidé odreagovali. Pravda ale také je, že pár z řečníků se hezky zakoktalo a na chvíli odmlčelo, když si vzkazy přečetli.

A tak nevím nevím, kdo kdy zase pustí za zády řečníků tweet, ačkoliv je třeba přiznat, že na konferenci o sociálních médiích se to hodilo kromobyčejně dobře. Ale pustit to například na konferenci o e-governmentu, to by bylo až příliš pokroku mimo meze zákona…

Jak zakončit článek? Stylově!

Social Media Summit 2010 tweet
Social Media Summit 2010 tweet

Jak jsem konferenci viděl já?

Social Media Summit 2010 tweet

PS: Pokud používáte Twitter, přidejte si náš kanál @lupacz – putují na něj drobnosti a rychlovky, které by vás mohly zaujmout a na webu na ně není místo. Své twitterovské kanály ostatně mají i další weby vydávané Internet Infem…

Našli jste v článku chybu?

10. 9. 2010 12:50

Díky, to je moc hezké, to jsem neznal. Ale dalo by to s tím dost práce, musí se zadat každé jednotlivé URL :(

10. 9. 2010 11:56

tleskam. netreba platit za podobne konference. staci je sledovat z chaty pres Twitter a dobre follow-up clanky. Jenze organizatori konferenci od toho upusti, az zjisti, ze jim navstevnici utikaji na Twitter

jen me mrzi, ze jsem vcera nazivo nevidel Ericu Polykacku

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu