Hlavní navigace

Masakr sociálně summitových řečníků tweetovým panelem

Patrick Zandl 10. 9. 2010

Vybavit přednáškový sál megaplátnem, na nějž se vejde nejenom prezentace přednášejícího, ale běží na ní i online komentáře přihlížejících v sále přes Twitter, to je místy slušná soda. Osvěží sál, přednášejícího již méně. Jenže co jiného čekat na konferenci o sociálních sítích?

Berte toto čtení prosím jako moji glosu ke včera proběhnuvšímu Social Media Summitu, konferenci věnované sociálním sítím. Je to téma atraktivní, zajímavé, v němž vlastně všichni tápou. Asi i proto byla akce ve Slovanském domě v Praze našlapána hlavu na hlavě a všichni natěšeni na to, jak se dozvědí, kterak na sociálních sítích vydělávat.

Popisovat samotnou akci je těžké, to je třeba vidět, každého zaujme něco jiného, to jednak. A kromě toho se mi podařilo část přednášek propást, protože jsme si vždycky se skupinkami lidí, se kterými už jsme se dlouho neviděli, udělali „spin-off“, na němž jsme novinky probrali mimo program. Což mělo úroveň zejména díky restauraci Ambiente Brasillero, která je pro takové spin-offy kromobyčejně vhodná. Takže zrovna část věnovanou vyhodnocování výsledků, na kterou jsem se těšil nejvíce a vlastně mne jako jedna z mála zajímala, jsem propásl. Ale nešť, i tak bylo co si z konference odnést (za poznatky).

Co mne ale zaujalo, byl samotný průběh přednášek. Ten totiž notně okořenilo malé vylepšení. V části plátna běžel Twitter panýlek vychytávající příspěvky vybavené hashtagem této konference. Ne snad, že bych takové řešení viděl poprvé, už dříve například na některých akcích Internet Infa byly v zákulisí monitory, na kterých běžely tweety týkající se akce, ale to bylo pro zákulisí. Jinde byl tweet na postranním monitoru, ale byl používaný málo. Tady zabíral z plátna velikou část, pravda, zejména kvůli tomu, že byl promítaný jakoby v telefonu Nokia N97 coby sponzorství konference. A protože velká část plátna patřila trvale logům partnerů a prezentace se promítala v maličkém okně, byl tweet setsakra viditelný.

Při první přednášce to ještě šlo. Alena Ivánková z Mediaresearch se snažila ukázat statistiky komunitních webů z průzkumu firmy, jenže v malém okně věnovaném prezentaci nebyly grafy ani jejich popisky vidět. Čímž jinak možná čísly zajímavě nabitá prezentace hodně utrpěla, jenže účastníci konference se nehodlali nudit, a tak využili fakt, že všichni snáze přečtou tweety než prezentaci. A tak přišly první komentáře, které upozorňovaly na drobnou potíž.

sms

Pak, protože s potíží se nedalo nic dělat, se už přihlížející věnovali výměně pozdravů a komunikaci přes plátno, což jim vystačilo po většinu prezentace:

Social Media Summit 2010 tweet

Dlužno říci, že s takovou bylo prezentaci těžké ustát, snad pomohlo to, že první řečník ještě nevěděl, co se děje za jeho zády. Ty ostatní už to měli o poznání horší.

Erica Swallow z Mashable.com

Erika Swallow z Mashable.com presentuje, za ní běží tweet chat. Autor fotky: Michal Hotovec

Při zajímavé prezentaci Eriky SwallowMashable.com o tom, jaké jsou trendy v sociálních službách a které služby nově se prosazující v USA (sepsala z ní článek), přešel tweet již do plnohodnotného diskusního použití, kde si účastníci konference vyměňovali názory na probíhající prezentaci.

Social Media Summit 2010 tweet
Social Media Summit 2010 tweet

Vrchol ovšem měl přijít odpoledne, kdy prezentoval Milan Formánek poznatky ze sociálně síťových aktivit Red Bullu. Pravda je, že Red Bull je firma s poněkud jinou investiční pozicí a s odlišnými vstupními podklady. Prezentace ukazovala, jak stačí vytvořit jednoduché a hezké video a lidé si jej budou rádi vyměňovat, jenže prezentovaná videa i neškolené oko odhadlo snadno na mnoho milionů korun nákladů. Což auditorium přednášejícímu ihned osladilo a okomentovalo například takto:

Social Media Summit 2010 tweet

Vrcholem pak byla závěrečná ukázka, kdy Red Bull spolu s NASA organizuje skok padákem z hranice stratosféry. Lze věřit, že taková videa si lidé sdílejí sami, není ale jisté, zda je to zrovna příklad, po kterém by jakákoliv česká firma mohla sáhnout. A nejbližší cenová alternativa, házet pytlíky naplněné vodou z letadel místních přepravců, už tak cool není. Takže za královskou radu vykašlat se na investice do sociálních sítí a soustředit se na obsah obecenstvo pěkně poděkovalo.

Social Media Summit 2010 tweet

Finální přednáškou byla prezentace Tomáše Čupra ze Slevomatu. Anotace přednášky slibovala pohled do zákulisí a to, na co se všichni těšili: čísla, čísla, čísla. Mnoho jich nebylo, spíše nic, než málo, obecná rekapitulace známých pravd. A nebyl by to tweet chat, kdyby to zklamané obecenstvo hned nedalo znát:

Social Media Summit 2010 tweet

A když už někteří chtěli vědět, co si z přednášky mají odnést, dozvěděli se to velmi pregnantně:

Social Media Summit 2010 tweet

Potíž samozřejmě byla, že v auditoriu seděl vysokoškolský učitel, který se ohradil:

Social Media Summit 2010 tweet

Nu a tak přednáška plynula bez konkrétností, až ji další přihlížející na závěr shrnul…

Social Media Summit 2010 tweet

A byl to Twitter, na kterém nakonec Tomáš Čupr vysvětloval, že žádná data nakonec dát nemohl, protože

Social Media Summit 2010 tweet

Co dodat? Pro řadu řečníků byla tweetovací tabule za zády jak nápor na nervy, tak určitá záchrana, protože se na ní lidé odreagovali. Pravda ale také je, že pár z řečníků se hezky zakoktalo a na chvíli odmlčelo, když si vzkazy přečetli.

A tak nevím nevím, kdo kdy zase pustí za zády řečníků tweet, ačkoliv je třeba přiznat, že na konferenci o sociálních médiích se to hodilo kromobyčejně dobře. Ale pustit to například na konferenci o e-governmentu, to by bylo až příliš pokroku mimo meze zákona…

Jak zakončit článek? Stylově!

WT100

Social Media Summit 2010 tweet
Social Media Summit 2010 tweet

Jak jsem konferenci viděl já?

Social Media Summit 2010 tweet

PS: Pokud používáte Twitter, přidejte si náš kanál @lupacz – putují na něj drobnosti a rychlovky, které by vás mohly zaujmout a na webu na ně není místo. Své twitterovské kanály ostatně mají i další weby vydávané Internet Infem…

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?