Mladá fronta převzetím Dáma.cz konsoliduje ženské weby

Server Dáma.cz Michala Švigy je dalším úlovkem vydavatelství Mladá fronta. To letošní rok systematicky doplňovalo portfolio ženských webů, které navazuje na jeho tiskové aktivity. Pro vydavatelství je to velký úlovek, který čísla posune vstříc internetové elitě.

Dáma.cz v roce 2009

Převod domény na americkou společnost proběhl v listopadu, nyní Mladá fronta oznámila, že kupcem serveru se stává ona. Podobně již v minulosti převzala Recepty.cz a cestovatelský komunitní server Orbion.cz a stejně jako v jejich případě zůstala i nyní cena neoznámena.

Nezajímavé není ani to, že společnost má registrované i další domény pro servery se ženskou tematikou. Jde o GalerieMody.cz, PeceniDoma.cz, HomeBakeries.cz a Pekarny.net. Na posledních třech zmíněných webech běží informace o domácích pekárničkách chleba, obsah je na všech těchto webech velmi podobný jako v identické obsahové části na Dáma.cz. GalerieMody.cz je módní web, který na svou renesanci zatím teprve čeká. Mladá fronta má tedy kam expandovat.

Upozornění redakce: Server Lupa.cz vydává společnost Internet Info s.r.o., která je také vydavatelem webu Vitalia.cz určeného (nejenom) pro ženy.

Dáma.cz

Magazín Dáma.cz existuje od roku 1999, patří tedy mezi nejstarší české webové magazíny a mezi ženskými servery si dlouhodobě vybojoval dobrou pozici. Z přiloženého grafu je zhruba vidět, jak na tom je s návštěvností, přičemž v grafu jsou uvedena týdenní čísla RUest podle NetMonitoru za letošní rok s tím, že vypuštěna byla ženská sekce Novinek. Ta grafu naprosto dominuje a zbytek grafu je hůře čitelný. A do třetice, vypuštěny byly servery pod 50 000 unikátních návštěvníků za týden celoročního průměru vyjma Vitalia.cz, zahrnuta jsou jen data NetMonitoru a patřičná sekce médií.

Ženské weby v roce 2009 RUest

Týdenní data RUest pro ženské weby za rok 2009, zdroj: NetMonitor.

Z grafu jsou zajímavé dvě záležitosti. Tak za prvé, trhu tradičně dominuje Seznam jak ženskou sekcí Novinek, tak server Proženy.cz, který pro něj stejně jako Novinky vytváří partner. Žena.cz se dostává jednak na zhruba poloviční návštěvnost ženské sekce Novinek, jednak na zhruba dvojnásobnou návštěvnost oproti Dáma.cz. (Poznámka: redakčně upraveno poté, co se ukázalo, že údaj o spojení Ženy a Aktuálně v NetMonitoru je zastaralý)

Nezávislé ženské servery do souboje o přední příčky již prakticky nezasahují, výjimkou je právě Dáma.cz. Zbytek tabulky okupuje iDnes se sekcí Zdraví a Ona iDNES, což je papírová příloha pondělní MF Dnes. Odstup dalších serverů už je významný.

Návštěvnosti serveru Dáma dominuje diskusní a fotografická sekce, o čemž nevypovídá NetMonitor, kde pro jednotlivé části obsahu statistiky nejsou veřejně přístupné, ale aspoň orientačně Alexa:

Dáma.cz používané sekce

Je zřejmé, že ženské servery jsou především o komunitě a popovídání si. Koho by to překvapilo…

Za říjen 2009 (poslední celý hodnocený měsíc v NetMonitoru) měla Dáma.cz 383 753 RUest a více jak 14 milionů zobrazených stránek, podle počtu reálných uživatelů je na 53 celkové pozici v žebříčku NetMonitoru, podle stráveného času je sedmačtyřicátá.

Proč Mladá fronta a Dáma.cz?

Dohoda (o jejíž ceně nemáme žádnou oficiální informaci) dává z pohledu Mladé fronty smysl. Ženským směrem vyslala společnost tykadélka hned několikrát, a to v projektech Maminka.cz a Recepty.cz. Oba nemají návštěvnost nezajímavou, ale na špici peletonu v podobě Žena.cz a projektů Seznamu to ještě nestačí ani z daleka.

Maminka.cz RUest: 101 724, PV 1 059 375
Recepty.cz RUest: 226 326, PV 5 292 945

I se započtením překryvů se dá předpokládat, že se trio těchto serverů vyšplhá přes šest set tisícovou měsíční návštěvnost s celkem více jak dvaceti miliony zobrazených stránek. Tyto servery si zatím mezi sebou nehoní návštěvníky, jak je zvykem u většiny českých portálů, kde se veliká porce návštěvnosti dá udělat přesunem článku z jednoho serveru na jiný. Takové číslo už není daleko od 653 000 RUest a 14 milionů zobrazených stran ženského webů Centrum Holdings, které by Mladá fronta zřejmě porazila v počtu zobrazených stránek. Tady už se něco proinvestovat vyplatí, ženy jsou dnes jednou z nejlukrativ­nějších internetových komunit, ve které je příležitost na větší pokrytí i konsolidaci trhu.

UX16

Druhou součástí strategie je fakt, že Mladá fronta je v ženských titulech silná i v tisku. Pro ženy vydává magazíny Juicy (náklad 45 000), Food (50 000), Maminka (60 000) a další, v nichž se prodává tištěná inzerce.

Časopisy vydávané Mladou frontou

Doplnění o internetovou reklamu je jen logické vzhledem k poklesu, jaký letošní rok printová reklama zaznamenává. Zakoupené servery jsou k těmto komplementární a vhodně doplní inzertní portfolio, aby nebylo inzerenta toužícího po Internetu nutno odstrkovat.

Anketa

Navštěvujete web Dáma.cz?

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 12. 2009 14:52
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »