Pořiď si přátele

Chybí ti kamarádi? To je škaredé. Máš peníze? Tak to je lepší. Kamarády a popularitu si totiž můžeš koupit. Opravdu.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Máte peníze, ale chybí vám přátelé? Pak patrně nejste sami. Kamarády si snažili koupit již králové, hrabata, berní úředníci (ti jsou často jako kamarádi kupováni), populární hvězdy, zbohatlíci, kovbojové a spousta jiné verbeže. Nyní je ale služba pořízení si vlastních přátel k dispozici komukoliv, tedy i relativně méně majetným. A na Internetu.

Nedělám si legraci. Již za pouhý dolar měsíčně můžete získat nové přátele, o kterých jste ani nevěděli. Konkrétně přátele ve virtuálních „sociálních“ sítích. Podporovány jsou oblíbené služby Facebook a Myspace, časem možná přibudou další. Princip je velice jednoduchý. Když zaplatíte, služba se postará o to, aby váš profil v těchto „sociálních sítích“ vypadal populárněji. Budete mít reference od samých hezkých a sexy lidí. Budete mezi nimi oblíbeni. Budou o vás psát samé hezké komentáře. Samozřejmě že ti všichni budou ve skutečnosti …ehm, poněkud plechoví.

Content

Služba není určena naprostým outsiderům, kteří by jinak museli sami sobě posílat i vánoční pohlednice, i když i oni ji možná využijí. Autoři patrně spoléhají na něco, čemu se říká „Bandwagon effect“. Tedy, že když budete vypadat populárně, lidé o vás budou mít větší zájem a tím pádem populárnější budete. V podstatě jde o jednoduché hackování moderního druhu webových aplikací.

Jenomže výsledkem je pravý opak. Celý ten humbuk okolo „sociálních“ programů je kompletně založen na důvěře lidí v ně. Když lidé nebudou důvěřovat, nebude to fungovat. Moje Místo a Obličejokniha se časem vylidní. Na prázdném serveru se budou jen vzájemně vychvalovat, a časem určitě i hanět zaplacení roboti. Sociální sítě se stanou sítěmi plechovými. Ach jo.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 12. 2006 12:35
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »