Hlavní navigace

SPIR bude nově fungovat pod názvem Sdružení pro internetový rozvoj

Martin Vyleťal

Zažitá zkratka se ale měnit nebude. Nově se členem sdružení bude moci stát jakákoliv tuzemská firma či podnikatel mající zájem o rozvoj Internetu.

Valná hromada Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) na svém zasedání schválila změnu názvu. Přejmenuje se na Sdružení pro internetový rozvoj. Tradiční zkratka SPIR ale bude používána i nadále.

Podle výkonné ředitelky sdružení Kateřiny Hrubešové dosavadní název neodpovídal současnému zaměření sdružení, které se už dlouhou dobu nevěnuje pouze internetové reklamě, ale i například obsahu.

Není to přitom první pokus o přejmenování sdružení. Podobné snahy se objevily už před čtyřmi lety. Tehdy se spekulovalo o názvu Sdružení pro interaktivní reklamu a obsah.

Kromě samotného názvu se dotkly změny i stanov sdružení. Původně SPIR přijímal za své členy internetová média a zadavatele internetové reklamy, zejména mediální a reklamní agentury. Bylo to logické, protože jedním z cílů, které si SPIR od počátku kladl, byla podpora Internetu jako plnohodnotného reklamního média.

Postupem času se ale do SPIRu začaly hlásit i firmy, které také podnikají na Internetu, či zde nabízí své služby, ale nelze je označit ani za internetová média ani za zadavatele reklamy. Jedná se například o systémové integrátory či dodavatele mobilního obsahu a technologií.

Zatímco v poslední verzi stanov se dočtete, že "členy se mohou stát právnické osoby založené podle českého práva se sídlem v České republice a podniky zahraničních osob / jejich organizační složky zapsané v některém z rejstříkových soudů na území České republiky, jejichž činnost je v souladu se zájmy a cíli Sdružení, a které mají relevantní vazbu na podnikání v oblasti internetu, zejména:

UX17_snitker

  • mediální, reklamí kreativní agentury,
  • média,
  • mediazastupitelé,
  • technologické firmy, operátoři, dodavatelé obsahu atp.

v nových stanovách už vyjmenované oblasti podnikání nenajdete. Nově se členem sdružení bude moci stát jakákoli právnická osoba s tuzemským identifikačním číslem, která má zájem o rozvoj Internetu.

Změnou prošla i výkonná rada sdružení. Michala Heisiga nahradil Michal Feix, Business Development Director společnosti Seznam.cz. Novým členem rady se stal Jan Brkl ze společnosti AdActive.

Našli jste v článku chybu?
21. 5. 2014 20:46
Tonda (neregistrovaný)

Skrtne! Hlavu vzhuru! Neznam klienta, ktery by se ptal na cisla Netmonitoru (koncoveho klienta).