Hlavní navigace

Air Bank a Erste kupují od J&T podíl v českém startupu Dateio

Sdílet

Jan Sedlák 11. 12. 2019

Do českého startupu Dateio vstupují dvě velké finanční instituce v podobě Erste Group a Air Bank. Ty odkoupily podíl od J&T Ventures, odnože J&T zaměřené rizikový kapitál, a akcelerátoru Bolt. Erste získala podíl 22,2 procenta, Air Bank pak 11,7 procenta. J&T do projektu investovala před necelými pěti lety a investici dle svých slov několikanásobně zhodnotila a zaznamenala průměrný roční výnos 59 procent.

J&T Ventures otevřelo první fond s částkou sedmi milionů eur a vzhledem k jeho blížícímu se uzavření otevře druhý. J&T Ventures II bude mít k dispozici 40 milionů eur a chce do něj vpustit i další soukromé investory. Fond má podpořit 20 až 30 technologických firem, fungovat má osm let s investičním obdobím pět let a vkládanými částkami 200 tisíc až 2,5 milionu eur.

J&T skrze první fond investovalo do 13 startupů, přičemž tři považuje za neúspěšné. V portfoliu je třeba český Neuron Soundware, který v posledním kole obdržel 5,75 milionu eur.

Samotné Dateio funguje od roku 2013, má 25 lidí a vyvíjí nástroj pro cílený marketing na základě bankovních dat o platbách kartou. Působí ve více evropských zemí a mezi zákazníky má třeba Shell, OMV, Kaufland, Albert, Mall.cz, Tescoma, iStyle, Booking.com a další.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2019 23:15

    bez přezdívky

    Může mi někdo zkusit racionálně vysvětlit, jak se nějaký start-up dostane k soukromým, citlivým údajům (byť anonymizovaným) od karetních společností či bankovních institucí - aby měl vůbec co analyzovat?!!!

    co je mi známo, tak všechny zainteresované strany jsou komerční subjekty, na něž se nevztahuje zákon o svobodném přístupu k informacím.. tak co sakra nějaký start-up mohl mít za podklady, aby vůbec něco analyzoval? Vyznívá mi to jako velmi podnětný podnět pro UOOU.

  • 12. 12. 2019 9:09

    Tomáš2

    banky a obchody tyhle informace prodávají. Nejspíš mají k dispozici klasickou sadu dat: vyhvězdičkované číslo karty, ID z věrnostní karty (k tomu často i seznam zboží, viz podmínky věrnostních karet), zaplacenou částku, ID terminálu, adresu pobočky (z ní odvodí druh zboží/služby) a obchodní název prodejce. Tomuhle se říká "anonymizované údaje".

    Pokud to spojím s daty od operátů (také je prodávají) a sbírám to nějakou dobu, mám dokonalý přehled o kupujících, tyhle přehledy by už měly odpovídat osobním údajům podle GDPR, ale zatím se to moc neřeší.