Hlavní navigace

Američané za miliardy kupují českou firmu Socialbakers, stvořila řadu milionářů

Sdílet

Jan Sedlák 9. 9. 2020

Česká softwarová společnost Socialbakers našla kupce, stal se jím americký podnik Astute. Odkupní částka nebyla zveřejněna, oficiálně má jít o jeden z největších exitů na českém technologickém trhu.

Podle informací Lupy jde o transakci o velikosti jednotek miliard korun. Firma byla prodána kompletně včetně podílu zakladatelů, kterými jsou Jan Řežába, Martin Homolka, Lukáš Maixner a Jiří Voves. Prodej údajně vytvořil až desítky nových českých milionářů. Nyní podnik zaměstnává přes 500 lidí.

Socialbakers dlouhodobě dle údajů v účetních závěrkách generovali ztrátu, kumulovaně šla do stovek milionů. V mínusu byla společnost také v roce 2019. Podle účetní závěrky činila ztráta 125 milionů dolarů při obratu jedné miliardy.

V ten samý rok ale společnost vykázala 410 milionů ve výnosech příštích období. Ty jsou u SaaS služeb důležité a zohledňují platbu za software jako službu. Socialbakers dle informací Lupy byla cash flow pozitivní společnost a po poslední investici na přelomu let 2013 a 2014 žila bez dalších externích peněz.

Firma také uváděla, že investuje do nové generace cloudového softwaru pro práci se sociálními sítěmi a digitálními kampaněmi.

Astute vyvíjí software a služby pro zákaznickou podporu. Oficiální vysvětlení spojení se Socialbakers zní takto: “Zákazníci dnes více než kdy dřív se značkami interagují na kanálech vlastněných třetí stranou, například sociálních médiích, ale také na vlastních kanálech jako je web nebo e-shop značky. Proto roste potřeba po jednotné platformě, která jim pomůže pochopit své zákazníky a jejich preference, od prvního setkání se značkou až po ponákupní servis. Trh s nástroji pro řízení zákaznické zkušenosti je odhadován na 20 miliard dolarů a roste přibližně 20 procent ročně. Proto dává spojení SaaS nástrojů Astute a Socialbakers smysl.”

Našli jste v článku chybu?