Americký senátor oficiálně vyzval Trumpovu vládu, ať prověří prodej CME do rukou PPF

27. 2. 2020

Sdílet

Marco Rubio Autor: Office of Marco Rubio

Americký republikánský senátor Marco Rubio se obrátil na ministry financí a spravedlnosti, aby prověřili okolnosti prodeje mediální společnosti CME. Jejím novým vlastníkem se má stát finanční skupina PPF. Senátor argumentuje tím, že transakce spadá pod jurisdikci Spojených států, protože v současné době je hlavním akcionářem CME americká telekomunikační skupina AT&T.

Ve svém dopise zdůrazňuje, že by obchod měl projít kontrolou z hlediska možných dopadů na národní bezpečnost USA. Upozorňuje, že zhruba třetina zisků PPF pochází z podnikání úvěrové firmy Home Credit v Číně – a k tomuto podnikání je nutná vládní licence. Zmiňuje také technologickou spolupráci PPF se společností Huawei v Srbsku a v České republice. A nevynechává také informace o tom, že Home Credit platil v Česku PR agentuře za zlepšování veřejného mínění o Číně.

Jak senátor dále podotýká, podobné velké obchody by neměly probíhat bez bližší pozornosti americké vlády. Ta se snaží bojovat s vlivem komunistické Číny v mediální sféře i na mezinárodní scéně. Rubio dodává, že CME podniká na středoevropských a východoevropských trzích, kde vysílání jejích stanic zasahuje zhruba 97 milionů lidí.

Na senátorův dopis upozornil server Axios.

PPF už před několika dny v reakci na dopis pirátských politiků americkým kongresmanům uvedla, že působí ve 24 zemích na třech kontinentech. „Akcionáři PPF a její vrcholové vedení se vždy zasazovali o principy svobody, liberální demokracie a volného trhu. Skutečnost, že stejně jako tisíce dalších západních společností působíme také v Číně, s tím v žádném případě není v rozporu. Právě naopak: jako lidé, kteří prožili značnou část svého života v totalitním komunismu, si hluboce vážíme svobody projevu. Proto opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk svého telekomunikačního podnikání bez jakýchkoli postranních úmyslů,“ napsala firma v tiskové zprávě.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).