Hlavní navigace

Avast za 1,4 miliardy korun prodává část mobilní sekce, získává jí Smith Micro

Sdílet

Jan Sedlák 9. 3. 2021

Česká společnost Avast Software prodává část mobilní sekce. Americký podnik Smith Micro Software za 66 milionů dolarů, tedy více než 1,4 miliardy korun, získává jednotku Family Safety Mobile Business.

Smith Micro tímto obchodem získává služby a technologie Avastu zaměřené na rodičovskou ochranu, monitoring lokality, filtrování obsahu, měření času stráveného u přístroje a podobně. Smith Micro chce posílit v oblasti digitálního zabezpečení rodinných zákazníků skrze software jako službu (SaaS).

Avast si ponechává sekci pro IoT bezpečnost mimo rodinný segment, tyto prvky z Avast Smart Life a Avast Omni bude bude nadále vyvíjet. Jak jsme na Lupě psali, Avast IoT aktivity rozvíjí, spojuje se s mobilními operátory a v Praze otevřel IoT laboratoř. Součástí transakce se Smith Micro je také dohoda o další spolupráci, budou mimo jiné nabízet služby operátorům.

Prodaná část pro Avast představuje malou část byznysu. Spadá do kategorie Consumer Mobile, která na celkových tržbách dělá kolem osmi procent.

„Avast zakončil loňský rok s hotovostí 175 mil. USD a po přijetí uvedené sumy za prodej produktů podle nás klesne zadlužení čistý dluh / EBITDA z 1,5 na 1,3. Očekáváme, že Avast výhledově využije prostředky na akvizice především v hlavním segmentu produktů pro PC (Consumer Desktop),“ informuje ve své analýze J&T Banka.

Smith Micro funguje od roku 1982 a její akcie se obchodují na burze Nasdaq. Tržní hodnota je přes 255 milionů dolarů. Tržby v roce 2020 činily 51,3 milionu dolarů (rok předtím 43,3 milionu) se ziskem 4,2 milionu dolarů.

Avast loni utržil 892,9 milionu dolarů se ziskem EBITDA 495,5 milionu dolarů. Další detaily o jeho hospodaření lze nalézt v rozsáhlé výroční zprávě (PDF).

IoT laboratoř Avastu v Praze:

Našli jste v článku chybu?