![Internetové bankovnictví](https://i.iinfo.cz/images/685/internetove-bankovnictvi-1.jpg)
Napodruhé se povedlo. Komerční banka oznámila, že spustila služby bankovní identity (BankID). První pokus začátkem března musela banka přerušit kvůli bezpečnostnímu incidentu.
Komerční banka je tak v pořadí pátým tuzemským bankovním domem, který přihlášení ke službám e-governmentu údaji z internetbankingu umožňuje. BankID už má Česká spořitelna, ČSOB, Air Bank a Moneta Money Bank.
Dále čtěte:
„Stačí mít zřízené internetové bankovnictví MojeBanka a mít aktivní jednu z bezpečnostních metod pro ověřování totožnosti, nejlépe KB Klíč,“ popisuje manažer pro Bankovní identitu v Komerční bance Jakub Vlček.
Banka měla původně BankID spustit už na začátku března, zastavil ji ale bezpečnostní incident, kvůli kterému jí Správa základních registrů (SZR) dočasně zablokovala poskytování služeb elektronické identifikace.
Podle prvotního vyjádření SZR mělo při ztotožňování elektronických identit klientů s elektronickými identitami občanů, které vede stát, dojít nejspíše k záměně identity. Detaily o incidentu ani banka, ani SZR zatím nezveřejnily.