Hlavní navigace

Black Friday 2021: menší nabídka a pořád stejné triky, s výjimkou Alzy a CZC, říká analýza

29. 11. 2021

Sdílet

Black Friday - slevy - e-commerce Autor: Depositphotos

Jak české e-shopy vypočítávaly slevy v průběhu letošního Black Friday? Na tuto otázku se tradičně zaměřuje analýza služby Hlídač shopů, za kterou stojí firmy Apify, Keboola a Topmonks.

Hlavními novinkami oproti minulým letům je to, že dva velké obchody (Alza a CZC) vypočítávají slevy z reálných cen před slevovou akcí. Většina dalších e-shopů používá stále stejný trik: slevu vypočítávají z maloobchodní ceny, za kterou se zboží ale nemusí třeba i dlouhé měsíce reálně prodávat, popisuje Hlídač shopů.

„Od května 2022 by měla v ČR začít platit nová EU směrnice o ochraně spotřebitele. Ta mimo jiné definuje výpočet slevy v rámci slevových akcí na e-shopech. Jako přeškrtnutá cena, ze které se vypočítává sleva, se bude muset použít nejnižší cena, za kterou se daný produkt prodával v období minimálně 30 dní před slevovou akcí,“ upozorňuje analýza.

Kromě této pozitivní zprávy konstatuje, že obchodníci zhusta používali staré známé triky: prodávali například „zlevněné“ zboží za vyšší ceny, než stále bez „slevy“ před Black Friday. Do letošní kampaně také bylo podle Hlídače shopů zařazeno méně produktů než loni a slevová akce se roztahuje na delší období.

Celou analýzu si můžete přečíst na blogu zakladatele Apify Jakuba Balady.

A tady jsou obdobné analýzy z minulých let: 2020, 2019, 2018, 2017.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2021 18:52

    bez přezdívky

    Někteří budou moralizovat - jiní zase vydělávat
    Řekněme si úpřimně, tato analýza nikoho nezajímá
    Co všechny zajímá je růst obchodních výsledků

    30. 11. 2021, 18:53 editováno autorem komentáře

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).