Hlavní navigace

Čerstvá data: Televizor má 88 % českých domácností, roste podíl IPTV

23. 1. 2024

Sdílet

Televize - diváci Autor: Depositphotos

Sledování televize stále patří mezi nejoblíbenější aktivity českých domácností. Průměrný denní čas sledování televize loni v cílové skupině 15+ činil téměř 3 hodiny a 40 minut. 

Asociace televizních organizací také oznámila, že 88 % českých domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 % pak sice nemá funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na jiných zařízeních, například počítačích, mobilech nebo tabletech. 

Podíl domácností s televizorem

Podíl domácností s televizorem

Autor: Asociace televizních organizací

Roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů: v roce 2023 dosáhl už 42 %. Tyto domácnosti často využívají zpětné zhlédnutí pořadů. Většina domácností (89 %) však sleduje pořady živě v čase jejich vysílání. 

Dlouhodobě narůstá počet domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu. Aktuálně jich je 51,7 %. 

Podíl televizorů připojených k internetu v českých domácnostech

Podíl televizorů připojených k internetu v českých domácnostech

Autor: Asociace televizních organizací

„Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování videoobsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. 52 % televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu. Jde například o použití platformy HbbTV anebo smart TV aplikací,“ poznamenal jednatel Asociace televizních organizací Michal Jordan. 

Všechna data pocházejí z kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací. Probíhá už od roku 1997 jako nedílná součást projektu elektronického měření sledovanosti. Jde o průběžné kvantitativní dotazníkové šetření na výběrovém vzorku českých domácností. V roce 2023 se uskutečnily celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů. 

Jedná se tedy o jeden z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů, které jsou kontinuálně prováděny v české populaci. Roční data poskytují aktuální informace za rok 2023.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).