![Televize - diváci](https://i.iinfo.cz/images/502/televize-divaci.jpg)
Sledování televize stále patří mezi nejoblíbenější aktivity českých domácností. Průměrný denní čas sledování televize loni v cílové skupině 15+ činil téměř 3 hodiny a 40 minut.
Asociace televizních organizací také oznámila, že 88 % českých domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 % pak sice nemá funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na jiných zařízeních, například počítačích, mobilech nebo tabletech.
Roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů: v roce 2023 dosáhl už 42 %. Tyto domácnosti často využívají zpětné zhlédnutí pořadů. Většina domácností (89 %) však sleduje pořady živě v čase jejich vysílání.
Dlouhodobě narůstá počet domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu. Aktuálně jich je 51,7 %.
„Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování videoobsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. 52 % televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu. Jde například o použití platformy HbbTV anebo smart TV aplikací,“ poznamenal jednatel Asociace televizních organizací Michal Jordan.
Všechna data pocházejí z kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací. Probíhá už od roku 1997 jako nedílná součást projektu elektronického měření sledovanosti. Jde o průběžné kvantitativní dotazníkové šetření na výběrovém vzorku českých domácností. V roce 2023 se uskutečnily celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů.
Jedná se tedy o jeden z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů, které jsou kontinuálně prováděny v české populaci. Roční data poskytují aktuální informace za rok 2023.