Hlavní navigace

České firmy v Evropě vedou v množství zařízení připojených k internetu

Sdílet

Jan Sedlák 15. 3. 2021

Nebývá příliš zvykem, že by Česká republika vyhrávala žebříčky Evropské unie v digitalizaci. Možná z toho důvodu, že měření typu DESI z velké části zahrnují aktivity státu. Tentokrát se ale Česku jedno porovnání vyhrát podařilo. Data Eurostatu ukazují, že české firmy vůbec nejvíce z celé sedmadvacítky využívají zařízení připojená do internetu.

Celkem 44 procent zdejších firem disponuje zařízeními, která se světovou sítí nějakým způsobem komunikují. Průměr celé Evropské unie je 18 procent. Po Česku je na tom nejlépe Finsko s 40 procenty následované Rakouskem (32 procent) a Belgií (27 procent). Naopak nejhůře jsou na tom Rumunsko (sedm procent), Francie (10) a Bulharsko (12). Data z Německa, Irska a Lucemburska chybí.

Eurostat vychází z vlastního průzkumu týkajícího se využívání ICT a e-commerce v evropských firmách. Eurostat také upozorňuje, že data z Česka nemusí být zcela jednoduše srovnatelná, a to z důvodu “širšího rozsahu použitého v národním dotazníku.”

Skrz starý kontinent si firmy k internetu nejvíce připojují systémy řešící spotřebu energií (velké firmy) a pro sledování pohybu vozidel a produktů (menší a střední firmy).

Tento internet věcí s sebou přináší také řadu problémů. Do sítě připojené technologie jsou velice často špatně zabezpečené, což vede k jednoduchým útokům přes údaje ze Shodanu a podobně. Jak jsme na Lupě psali, takových zranitelných systémů u nás mohou být jednotky tisíc.

Našli jste v článku chybu?