Český dabing vede. Zapínají si ho dvě třetiny uživatelů streamovacích služeb

29. 4. 2025

Sdílet

Seriál Dabing Street (ČT) Autor: Zuzana Páchová, Česká televize
Seriál Dabing Street (ČT)

Pro české diváky zůstává preferovaným způsobem sledování pořadů dabing. České znění upřednostňují dvě třetiny uživatelů placených platforem, na druhém místě je sledování v původním znění s českými titulky.

Vyplývá to z průzkumu o používání streamovacích služeb, který pro společnost Atmedia zajistila agentura ResSolution Group. „Zájem o původní znění s českými titulky je sice vyšší mezi mladšími diváky, ale dabing i tak dominuje napříč všemi věkovými skupinami,“ upozorňuje ředitelka Atmedia Michaela Suráková. „Češi jsou na dabing zvyklí a vyžadují ho – nejen u televizních stanic, ale i u streamovacích služeb.“

Potvrdilo se, že uživatelé domácích platforem, jako jsou Oneplay/Voyo nebo Prima+, nejčastěji sledují české filmy a seriály – včetně originální tvorby těchto služeb. Přibližně polovina jejich uživatelů dává přednost právě lokálním titulům. Naopak uživatelé globálních VoD služeb jako Netflix, Max nebo Disney+ se nejvíce zajímají o originální produkci těchto služeb a zahraniční tituly. Původní obsah zde vyhledává zhruba jedna polovina uživatelů.

V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VoD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let. V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix, Voyo (nyní Oneplay), Max, Disney+ a Prima+. S odstupem následují Amazon Prime Video, SkyShowtime, Canal+ a Apple TV+.

Mezi nejvyhledávanější žánry patří komedie, krimi, akční a dobrodružné filmy a seriály, rodinné příběhy, stejně jako tituly ze světa sci-fi a fantasy. „Oblíbenost jednotlivých žánrů se u různých streamovacích služeb liší. Například sci-fi a fantasy vyhledávají diváci nejčastěji na globálních VoD platformách, zatímco rodinné filmy diváci sledují zejména na těch lokálních,“ popisuje Michaela Suráková.

I přes nástup nových platforem zůstává televizní vysílání nejrozšířenějším způsobem konzumace videoobsahu. Televizní obsah sleduje podle kontinuálního výzkumu ATO/Nielsen celkem 92 % českých domácností. Z elektronického měření sledovanosti vyplývá, že každý den si televizi zapne 68 % diváků ve věku 15+, přičemž jejím sledováním tráví v průměru 3 hodiny a 36 minut.

Výzkum streamovacích služeb realizovala společnost ResSolution metodou CAWI. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 4029 respondentů z Českého národního panelu (internetová populace ve věku 15–69 let). Dotazování probíhalo ve dvou vlnách za třetí a čtvrté čtvrtletí roku 2024 (4.–23. 10. 2024, 2.–21. 1. 2025).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).