Hlavní navigace

Česká e-commerce loni poprvé v historii spadla, obraty e-shopů klesly o 12 procent

4. 1. 2023

Sdílet

Český e-commerce Autor: Heureka.cz, APEK

Velikost českého e-commerce trhu loni klesla. Obrat e-shopů v roce 2022 oproti roku 2021 spadl o dvanáct procent na 197 miliard korun. I tak to stačilo na lepší výkon než v roce 2020. Snížil se i počet samotných elektronických obchodů, a to z necelých 51 na něco málo přes 50 tisíc. Ukazují to čísla Heureka.cz a APEK.

Pokles je podle měření APEKu vůbec prvním v historii: “Máme za sebou zcela výjimečné období covidové pandemie, které vystřídala energetická krize a vysoká inflace. Spotřebitelé začali více šetřit a byli ve svých nákupech především v první polovině roku velmi opatrní. Pro e-shopy tak nastalo nečekaně náročné období, které bude mít samozřejmě své vítěze i poražené.”

Zmenšující se počet e-shopů je podle Heureky znamením začínající konsolidace: “Větší úbytek e-shopů čekáme hlavně v první polovině tohoto roku. Obchodníci nakupují zboží na novou sezónu, a do cen už se tak s největší pravděpodobností promítnou zvýšené náklady na energie, přepravu a další. To u některých e-shopů může způsobit existenční problémy, což podpoří částečnou konsolidaci trhu. Spíše, než o prodejní procesy s velkou valuací se bude jednat o slučování hráčů a přebírání závazků.”

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).