Hlavní navigace

Český rozhlas zařadil do největší tuzemské IPTV platformy O2 TV nově i rádio Wave

28. 11. 2018

Sdílet

O2TV (470 x 264 px) Autor: O2

V IPTV a OTT službě O2 TV se jako další objevila stanice Českého rozhlasu pro mladé Radio Wave. To je v pořadí druhou stanicí Českého rozhlasu, která je posluchačům k dispozici i ve vizuální podobě. Po vzoru Radiožurnálu původně samotné audio nyní nově doplňují i vizuální informace v podobě živého videa. 

Kromě detailů o právě vysílaném pořadu se jedná o program stanice, nejnovější články z webu, snímky z kamer ve studiích, hudební playlist a další. Vizuální kanál stanice Radia Wave je k dispozici domácnostem s O2 TV set-top boxem

Jedná se o pilotní projekt, který by měl rozvíjet distribuci živého vysílání Českého rozhlasu. Dalším zvažovaným krokem bude rozšíření těchto vizuálních kanálů směrem do HbbTV a dalším IPTV distributorům. Věřím, že rozsvícení původně černé obrazovky desetitisíce našich pravidelných posluchačů v TV určitě ocení, uvedl ředitel Nových médií Českého rozhlasu Jiří Malina.

Aktuálně chystá Český rozhlas i interaktivní HbbTV aplikaci pro poslech audioarchívu. Ve druhém kvartále příštího roku si vyhodnotíme zájem posluchačů a uvidíme, zda v rozvoji IPTV distribuce pokračovat, dodal Malina.

Dominantním prvkem vizuálního kanálu Radia Wave je levá část obrazovky, která obsahuje informace o právě vysílaném pořadu a jeho bližší popis. Na pravé straně pak posluchač vidí všechny zbylé doplňující informace ze staničního webu a programu, které zasazují aktuální vysílání do širšího kontextu. K dispozici je na obrazovce i lišta s aktuálním webovým zpravodajstvím Českého rozhlasu. 

Výhodou vizuálního rádia, což je platforma populární třeba v Itálii nebo Nizozemsku, je, že divák získá všechny podstatné informace, které se aktuálně dějí, a to bez nutnosti zapnutí počítače, případně vyhledávání přes mobilní telefon. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).