Marek Rosa oznámil hru AI People využívající velké jazykové modely (LLM). Připravuje jí jeho firma GoodAI, kterou Rosa založil díky penězům ze studia Keen Software House stojícím za úspěšným sandboxem Space Engineers.
GoodAI postupně iterovala z tvorby obecné umělé inteligence (AGI) ke specifičtějším projektům jako je Charlie Mnemonic spojující model GPT s dlouhodobou pamětí (LTM).
Cílem AI People je vyvinout inteligentní postavy do videoher (NPC), které například v interakci s uživatelem nebudou muset využívat pouze scénáristy napsané volby v dialozích. Postavy by také měly interagovat mezi sebou obecně “žít”. V AI People se umělá inteligence také má použít na generování příběhů a v budoucnu na tvorbu herní logiky. Rosa detaily popisuje na blogu.
Hra ještě není venku, prozatím je možné se zapsat na čekací listinu. “Cílíme na vytvoření nového typu AI NPC, stejně jako jsme před jedenácti lety se Space Engineers stvořili nový inženýrský žánr,” popsal Rosa.