Česká televize se rozhodla vyhovět Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a ukončí z pátku 21. na sobotu 22. října vysílání reklamy na kanálech ČT 1 a ČT 24. Podle původních plánů měla skončit reklama na obrazovkách veřejnoprávního média až v listopadu, s koncem procesu terestrickém digitalizace, nicméně nepozornost zákonodárců zapříčinila to, že novela zákona o ČT je platná už dnem jejího vydání, a to byl pátek 14. října.
K TÉMATU: ČT 1 a ČT 24 prý vysílají reklamu nelegálně. Měla ale skončit až 11.11.2011
RRTV dala včera České televize lhůtu k nápravě v délce tři dny. Neukončí-li v této době provozovatel protizákonné jednání, kterého se dopouští zařazováním reklamy na programech ČT 1 a ČT 24 a teleshoppingu na programech České televize, Rada přistoupí k zahájení správního řízení. Dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona o vysílání je Rada oprávněna za porušení povinností stanovených pro obchodní sdělení uložit pokutu ve výši od 5 000,– Kč do 2 500 000,– Kč,
uvedla včera RRTV v tiskové zprávě, kterou zaslala médiím.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Politici přiznali chybu: reklama na ČT 1 a ČT 24 měla skončit v listopadu
Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala,
nechal se při této příležitosti slyšet generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodal: Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a velmi zkomplikuje její realizaci.
ČTĚTE TAKÉ: ČT 1 a ČT 24 mají přestat s reklamou do tří dnů, jinak dostanou pokutu
Česká televize podle slov mluvčího Ladislava Štichy začala vypovídat smlouvy s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. října vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT 1 a ČT 24. Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků,
dodal Dvořák. Spolu s ukončením reklamy na výše zmíněných stanicích také České televize podle informací DigiZone.cz přestane přispívat do Fondu na podporu kinematografie.