Česká televize dosáhla podle údajů z oficiálního elektronického měření sledovanosti nejvyššího diváckého podílu za posledních 23 let.
Počtvrté v řadě byla Česká televize nejvyhledávanějším vysílatelem. Průměrný celodenní podíl na publiku v roce 2021 dosáhl 32,34 %. To je nejlepší výsledek veřejnoprávní televize od roku 1998. Tehdy se však vysílalo jen analogově a soupeřily mezi sebou jen čtyři hlavní programy. Poprvé v historii byla Česká televize nejsledovanější také v hlavním vysílacím čase (19–22 hodin). V tomto čase její podíl dosáhl na hodnotu 31,59 % (meziroční nárůst o více než 2 p.b.). Jedná se zároveň o nejvyšší podíl od roku 2007.
Dvanáct nejsledovanějších pořadů loňského roku viděli diváci na programech České televize. Pohádku Jak si nevzít princeznu si nenechaly ujít téměř dvě třetiny diváků u obrazovek (share 63,26 %) a poprvé v historii také více než milion lidí po odvysílání v rámci tzv. odložené sledovanosti. Druhým nejsledovanějším pořadem loňska byla druhá štědrovečerní pohádka Tři oříšky pro Popelku s 2,7 miliony diváků a trojici uzavírá jeden z dílů úspěšného seriálu Zločiny Velké Prahy s bezmála 2 miliony diváků.
Z pohledu jednotlivých programů se výrazně dařilo zejména ČT sport a dětskému Déčku, které zaznamenalo druhý nejvyšší výsledek od počátku svého vysílání v roce 2013. Na rekordní sledovanost dosáhl v loňském roce i hlavní zpravodajský pořad České televize, Události. Průměrně jej denně sledovalo 1,03 milionu diváků (share 29,42 %). To je nejvíce za posledních patnáct let.
Úspěšný byl vstup České televize i do roku 2022. Nejsledovanějším pořadem 1. ledna 2022 na všech televizích byl Novoroční projev předsedy vlády Petra Fialy, který vidělo 1,48 milionu diváků starších patnácti let na ČT1 a dalších 153 tisíc na ČT24. Na druhém místě diváky nejvíce zaujal závěr výpravné ságy Marie Terezie (1,46 milionu diváků). Česká televize vysílala na Nový rok také projev předsedy Senátu, na ČT1 a ČT24 jej vidělo 884 tisíc diváků.
Peoplemetrové měření zajišťuje pro Asociaci televizních organizací agentura Nielsen Admosphere. Údaje jsou k 2. lednu 2022, zahrnují živou sledovanost v čase vysílání a odloženou sledovanost po dobu tří dnů od vysílání. Česká televize sleduje všeobecnou cílovou skupinu diváků starších 15 let, komerční televize mají své užší cílové skupiny.