Hlavní navigace

Fero Fenič: pozměnil bych program ČT 4 a vrátil pořad typu Česká soda

26. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
26. 8. 2011

Pokud by se dokumentarista Fero Fenič stal generálním ředitelem České televize, redefinoval by sportovní kanál ČT 4, který nyní vysílá jen pro jednu úzkou skupinu fanoušků sportovních přenosů a zavedl by v ČT politickou satiru podobnou České sodě. Fenič to napsal ve čtvrtečním online rozhovoru se čtenáři zpravodajského serveru iHNed.cz. ČT 4 je výlučný program pro jednu výlučnou skupinu, která obvykle při plnění veřejné služby v jiných evropských zemích získává svůj kanál až poté, kdy jsou naplněny důležitější potřeby: děti a mládež, vzdělávaní, atd., namítá Fenič.

K TÉMATU: Šéfem ČT chce být i bývalý ředitel Economie Michal Klíma a Fero Fenič

Šéf produkčního studia Febio, které muselo kvůli nedostatku zakázek od televizí pozastavit činnost, upozorňuje na nejnižší sledovanost ČT 4 ze všech programů veřejnoprávní televize. Protože zatím finanční možnosti ČT nedovoluji vznik dalšího kanálu (když navíc je potřeba posílit českou tvorbu, která v posledních létech upadala), to vše poukazuje na nutnost rozšíření jeho profilu. Určitě ČT 4 může dál vysílat vše důležité ze sportu, ale zbytek by měly doplňovat i jiné pořady. Tady neobstojí ani argument o podpoře sportu, protože ČT nemůže suplovat stát, stejně jako ho nesupluje ani v jiných oblastech, vysvětlil Fenič.

ČTĚTE TAKÉ: Fero Fenič zakopal válečnou sekeru s ČT, točit pro ni ale nebude

Vedle sportu by tak ČT 4 měla vysílat i pořady s tipy na volný čas a o životním stylu. Naopak program ČT 1 by měl být vlajkovou lodí celé České televize a zůstat většinovým kanálem, ČT 2 by byla „laboratoří“ a výběrovým kanálem a ČT 24 zpravodajským kanálem s aktuálním zpravodajstvím i publicistikou. Fenič se podle svých slov smířil s rozhodnutím poslanců, kteří chtějí zachovat reklamu ve vysílání programů ČT 2 a ČT 4. Samozřejmě, bylo by pro ČT výhodnější, kdyby reklama zůstala na ČT 1 a ČT 4, protože s ČT 2 se bude sžívat velmi komplikovaně…, dodal však.

BRAND24

NAPSALI JSME: Fero Fenič ukončil činnost svého studia Febio. Nemělo žádné zakázky

Feničovo Febio produkovalo v devadesátých letech pro ČT satirický pořad Česká soda, který se i na dnešní dobu odvážně trefoval do politiků. Fenič slibuje, že pokud se stane generálním ředitelem ČT, politickou satiru na obrazovku vrátí. Českou sodu jsem na obrazovku ČT přinesl já, spolufinancoval jsem ji, vyráběl (do některých dílů i točil příspěvky jako režisér) a bojoval o ní několik let. Proto, pokud do ČT vstoupím jako ředitel, považuji za svou povinnost vrátit politickou a jinou satiru na obrazovku. Zvlášť v dnešní době diváci potřebují osvobozující nadhled a upřímný smích, míní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).